Gå til innhold

Corolla GT...

Ranger emnet


Infinal

Anbefalte innlegg

Legg gjerne ut bilde av speil, interiør og blinklys hvis du vil...

Tennplugger er jeg usikre på, husker ikke hva jeg har. Bilen min lekker såpass mye olje fra en slange at jeg bruker det billigste, biltema 10-40 delsyntetisk.

Kjørte den på mineral i vinter...Du burde kanskje satse på noe annet hvis olja di blir liggende i motor mer enn 3 uker av gangen...

 

Skal ta noen nye/bedre bilder.

Lekker det ifra slangen inn til ojlekjøleren ?

Disse har vel en tendens til å bli dårlige med årene.

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har man ikke 4A-GE under panseret? Med tanke på at denne, etter min mening, er en av de aller mest trimvennlige motorene fra Toyota på 80-tallet - hvorfor skjer det ikke mere under panseret? Dere har jo en HAUG med trim å velge i; noe jeg som eier av en gammel Accord virkelig misunner og vet å sette pris på.

 

 

Litt av grunnen til det er vel priser på trimdeler.

 

Men seinere blir det nok trim på motoren, men har et annet prosjekt som mye av pengene går til.

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker tråden om bilen din... har sjølv ein slik bil, er faktisk ganske lett skrudde.. Må bare legga ut fleire bilde, dette ser ut til å vere ein kjempe bilk som du må ta godt vare på..

 

Takker. :)

Er greie biler å skru på dette ja.

Prøver å holde den i god stand, er litt mer morro det...

 

Her er noen nye bilder, ikke detaljerte, kameraet er ikke så veldig bra, og heller ikke fotografen... :rolleyes:

 

Dcp01218.jpg[/img]

 

Dcp01220.jpg[/img]

 

Dcp01217.jpg[/img]

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta noen nye/bedre bilder.

Lekker det ifra slangen inn til ojlekjøleren ?

Disse har vel en tendens til å bli dårlige med årene.

 

Ja, det er vel en av dem. 'har byttet en av dem før, men virker som om den lekker igjen. Men det er til å leve med, slipper å bytte olje så ofte da tannløs

Fin bil du har, er "nesten" som å se min det, dog er ikke min like strøken utvendig. Litt lakkrust i forskjermer ( byttet i fjor, dårlig lakket hehe ) og rust nederst i bakluke. Hvit med svarte fangere uten rød stripe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg ( ingen amatør ) trimmet motoren for noen år siden, det resulterte i ras ( plutselig fikk den ikke olje på 8300 rpm gitt ). Etter dette har han prøvd seg på diverse, og er nå på tredje eller fjerde motoren.

Delene til overhaling av denne motoren koster ca 8 laken + tillegg for eventuelle trimdeler. Og når man har gjort dette kan du banne på at den fortsatt vil gå urent og bruke mye olje/svette etc. Nå høres jeg litt negativ ut, men det styret orker jeg ikke på en bil som er verdt så lite.

Du kan jo gå til anskaffelse av en GT du, Øyvind? Så en til 6k m/skilt på autodb. Går billig, min bruker 0,62 på pendlerkjøring ( med 1.3-girkasse med lavere utveksling *host hark* ).

 

Nå er jo akkurat oljepumpa en svakhet og... De jeg kjenner som har knekt en 4A-GE har klart det på nettop å kjøre motoren tørr, eller ikke bytta oljepumpe på motor som har gått langt... Hiv på en skikkelig god pumpe, og en bunnpanne med litt bedre skvalpevegger, og du har en motor som tåler uendelige mengder med deng.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Pen bil det der Infernal, godt der er noen som tar vare på billige japser :driving

 

Deilig look du har, ikke masse plastikk uten motor..

Men hva med å lakke plastikken hvit?

Og hvem har bygget buret? Ser etter halvbur til micra uhhmmwhat? (blir nok kollevold..)

 

 

Hei,takker for kommentar.

Har vært stille her en stund.

Bilen skal inn og demonteres til vinteren for ny lakk, litt motortrim osv.

Er enda litt usikker på fargevalget men tror det blir hvit med en anelse perlemor.

Har planer om og lakke med fangere osv, skal ha den orginal utvendig, men små modifikasjoner, luftinntrak i panser bakvinge ol.

Han jeg kjøpte bilen av har byggd buret ved hjelp av en annen person.

Fint med bur, så lettvindt når man skal ut og inn av bilen.

:)

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med bur, så lettvindt når man skal ut og inn av bilen.

:)

 

Ihverttfall mye lettere etter en rulling ;)

 

Hva slags farge har du tenkt å ha i perlemoren? blå? gull? Personlig tror jeg Gull hadde gjordt seg :)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihverttfall mye lettere etter en rulling ;)

 

Hva slags farge har du tenkt å ha i perlemoren? blå? gull? Personlig tror jeg Gull hadde gjordt seg :)

 

Sant det... ;)

Hadde faktiskt tenkt på noe med gullskjær i.

Har sett en AE 86 med slik farge og det så bra ut.

Skrik ut om du vet om noen fargekoder til slik lakk...

Men er litt usikker på utbyggere osv, men må nesten lakke alt når jeg først er i gang..

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargekoder er så som så. Du legger bare perlemoren oppå den hvite lakken. Jeg hadde bare gått for "toyota super white 2" og gullperlemor oppå der. Det er forresten steintøft med gullhjul på ae82! :thumb

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg skrudd av skiltene, og bilen står inne i garasjen.

Tror det ikke blir gjordt mye den vinteren her pga. et annet prosjekt.

Men nye skjermer og utbyggere foran er innkjøpt, noen trimdeler blir det nok også i løpet av vinteren...

 

Bilde:Dcp01301.jpg[/img]

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår