Gå til innhold

Corolla GT...

Ranger emnet


Infinal

Anbefalte innlegg

Tjah... En kompis av meg kjørte gt et par år. Den subba med 195 på originaldekk, og 40 senking. Men nå skal det sies at han kjørte så hardt at han LÅSTE ytre forhjul mot skjermen i en venstresving innimellom.... Dessuten var den bilen litt skjev.. Jeg vil annbefale deg å låne et sett og prøve før du kjøper, og eventuelt se hva du må gjøre for å få plass.

 

Ok, det vil vel kanskje subbe i innerskjermen foran, gjorde det i vinter med 185/65 14, nokså høy profil.

Kjører med 195-45-15 nå og det går bra, og det ser ut til å være grei plass igjen.

Vurderer evn. 16" felger med 195-45-16.

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, det vil vel kanskje subbe i innerskjermen foran, gjorde det i vinter med 185/65 14, nokså høy profil.

Kjører med 195-45-15 nå og det går bra, og det ser ut til å være grei plass igjen.

Vurderer evn. 16" felger med 195-45-16.

 

 

Glemte å si at Subbinga var bak. Det at han låste forhjulet var pga. kjøringa! han trykte hjulet helt opp i dempertårnet! Blir litt ivrig når han slipper til i GT...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at Subbinga var bak. Det at han låste forhjulet var pga. kjøringa! han trykte hjulet helt opp i dempertårnet! Blir litt ivrig når han slipper til i GT...

 

Det hørtes ikke bra ut, mulig at jeg holder meg til 15".

 

Lett å bli litt ivrig i høyrefoten når man setter seg inn i en slik bil ja... :)

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg satt nettopp på 16" på min, men bruker orginale fjører for øyeblikke.. senkesette har jeg ikke fått satt på ennå, fekk det nettopp, men til går det greit å ha 205/45/16" framme, men har du folk baki, så tar dekkå i hjulbuen bak, så du er nødt å bygge ut den trur jeg, vet ikke helt koss det blir me senkesette, siden fjørene er mye stivere der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg har å si om senkesett er at jamex SUGER.... ikke bruk det på corolla...Alt for myke, og demperene tar ikke bra nok. Kjøp noe skikkelig i staden! http://www.fensport.com har mye bra til ae82.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 195/50/15 med 40mm senk. Det går vanligvis bra, men pga vinkelen på det ene fjærbeinet foran subber hjulet oppi skjermen på høyre side foran i hastigheter over 140km/t. Har lesjøfors-fjærer, og gudbedre hvor stivt det er. Er som å kjøre asfalt-racing hver bidige dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for å beholde 15" ene.

Prøvde på noen 7,5" 16 og det passa ikke. doh

Ble ikke plass mellom dekk og demperen bak.

 

Men tenkte på å kjøpe spacere bak, enten 3mm/ el. 5 mm.

Hvordan er det å sette på dette på corollaen ...?

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for å beholde 15" ene.

Prøvde på noen 7,5" 16 og det passa ikke. doh

Ble ikke plass mellom dekk og demperen bak.

 

Men tenkte på å kjøpe spacere bak, enten 3mm/ el. 5 mm.

Hvordan er det å sette på dette på corollaen ...?

 

 

Det skulle vel gå greit? 4x100 er jo samma som honda, vw, opel, etc. Burde være en smal sak å finne ok spacere. Bare pass på at sporvidden blir riktig, ellers mister du mye kjøreegenskaper.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har skjedd endel siden sist, bla. nye DTM speil, ny justerbar bakre lyddemper, trekt opp med fillt på gulv inni bilen, lakkert sideblinkers + frontblinkers røde

( og de blinker gult ) og sikkert mer jeg ikke kommer på i farta.

Tenkte meg en tur til rudskogen 24 juni visst alt går etter planen.

( Banekjøring for gatebiler på Rudskogen 2005. Bilmekaniker treff )

Skulle bare hatt 4 stk gateslicks...

 

Så skal jeg ta en oljeskift og bytte av tennplugger. Bosch Super 4 er vel greit på Corollaen ?

Hva slags olje burde jeg bruke ?

 

Skal ta noen fler bilder av bilen snart..

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd endel siden sist, bla. nye DTM speil, ny justerbar bakre lyddemper, trekt opp med fillt på gulv inni bilen, lakkert sideblinkers + frontblinkers røde

( og de blinker gult ) og sikkert mer jeg ikke kommer på i farta.

Tenkte meg en tur til rudskogen 24 juni visst alt går etter planen.

( Banekjøring for gatebiler på Rudskogen 2005. Bilmekaniker treff )

Skulle bare hatt 4 stk gateslicks...

 

Så skal jeg ta en oljeskift og bytte av tennplugger. Bosch Super 4 er vel greit på Corollaen ?

Hva slags olje burde jeg bruke ?

 

Skal ta noen fler bilder av bilen snart..

 

Legg gjerne ut bilde av speil, interiør og blinklys hvis du vil...

Tennplugger er jeg usikre på, husker ikke hva jeg har. Bilen min lekker såpass mye olje fra en slange at jeg bruker det billigste, biltema 10-40 delsyntetisk.

Kjørte den på mineral i vinter...Du burde kanskje satse på noe annet hvis olja di blir liggende i motor mer enn 3 uker av gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke 4A-GE under panseret? Med tanke på at denne, etter min mening, er en av de aller mest trimvennlige motorene fra Toyota på 80-tallet - hvorfor skjer det ikke mere under panseret? Dere har jo en HAUG med trim å velge i; noe jeg som eier av en gammel Accord virkelig misunner og vet å sette pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke 4A-GE under panseret? Med tanke på at denne, etter min mening, er en av de aller mest trimvennlige motorene fra Toyota på 80-tallet - hvorfor skjer det ikke mere under panseret?

 

Hvis man liker enormt oljeforbruk og stadige havarier må man gjerne trimme, men jeg prøver meg ikke. 4A-GE er ikke akkurat den mest skuddsikre konstruksjonen i manns minne, spesielt ikke etter 20 år med rævkjøring og kaldstarter. Da kan man heller kjøpe en nedslitt 4AG-ZE ( som har gått igjennom akkurat det samme )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man liker enormt oljeforbruk og stadige havarier må man gjerne trimme, men jeg prøver meg ikke. 4A-GE er ikke akkurat den mest skuddsikre konstruksjonen i manns minne, spesielt ikke etter 20 år med rævkjøring og kaldstarter. Da kan man heller kjøpe en nedslitt 4AG-ZE ( som har gått igjennom akkurat det samme )...

Det er jo åpenbart at man ikke kan trimme en allerede defekt motor, det må man vel skjønne. Men i modelandet, Japan, der finner en 4A-GE-motorer i mange biler (bla. a. AE86), og dette er blant de aller mest trimmede maskinene; det finnes en masse av dem, og mange som trimmer de de har. Poenget mitt var egentlig dét; her sitter man på en GULLGRUVE av en motor, og så er det ingen som viser den minste interresse av å hente ut effekt av den (jeg regner ikke filter og eksos for trimming i det hele tatt). (Det enorme) potensialet som finnes i alle GTi TwinCam renner liksom ned i vasken, mens jeg sitter uforstående og ser på. Se på f. eks. Formula Atlantic, greit at motoren koster mang en krone å bygge, men den yter 240 hester på svinghjulet allerede som sugemotor. Med ladetrykk i form av turbo og/eller kompressor skinner den virkelig som en juvél. Skal du f. eks. ha ut 240 svinghjulshester av min råtne gamle REMA-pendler så koster det skjorta, pluss at det liksom er ingen i hele verden som har gjort det før (ikke skikkelig med skikkelig motorstyring iallefall. De jeg har sett har vanligvis havarert etter noen dager grunnet manglende motorstyring og mapping).

 

Men tilbake til Toyota og dets bysbarn, 4A-GE. Hvorfor trimmer dere ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg ( ingen amatør ) trimmet motoren for noen år siden, det resulterte i ras ( plutselig fikk den ikke olje på 8300 rpm gitt ). Etter dette har han prøvd seg på diverse, og er nå på tredje eller fjerde motoren.

Delene til overhaling av denne motoren koster ca 8 laken + tillegg for eventuelle trimdeler. Og når man har gjort dette kan du banne på at den fortsatt vil gå urent og bruke mye olje/svette etc. Nå høres jeg litt negativ ut, men det styret orker jeg ikke på en bil som er verdt så lite.

Du kan jo gå til anskaffelse av en GT du, Øyvind? Så en til 6k m/skilt på autodb. Går billig, min bruker 0,62 på pendlerkjøring ( med 1.3-girkasse med lavere utveksling *host hark* ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår