Gå til innhold

Corolla GT...

Ranger emnet


Infinal

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg ( ingen amatør ) trimmet motoren for noen år siden, det resulterte i ras ( plutselig fikk den ikke olje på 8300 rpm gitt ). Etter dette har han prøvd seg på diverse, og er nå på tredje eller fjerde motoren.

Delene til overhaling av denne motoren koster ca 8 laken + tillegg for eventuelle trimdeler. Og når man har gjort dette kan du banne på at den fortsatt vil gå urent og bruke mye olje/svette etc. Nå høres jeg litt negativ ut, men det styret orker jeg ikke på en bil som er verdt så lite.

Du kan jo gå til anskaffelse av en GT du, Øyvind? Så en til 6k m/skilt på autodb. Går billig, min bruker 0,62 på pendlerkjøring ( med 1.3-girkasse med lavere utveksling *host hark* ).

 

hvilket oljefilter har vært i bruk når motoren har gådd fyken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fint prosjekt og fin fin fin fiiiiin bil:D

Har lik bil berre 1,3DX motor, noko tregt...

 

Ta å kjøpa alunetting og plasser i dei seks hola mellom skiltet og lysa, dei rektangulere hola mellom blinklysa, fire hol der! Då skal du sjå at bilen blir ti gongar betre med ein gong, og da ser enno betre ut om du tek netting framfor blinklysena også:D har gjort på da min og den ser ti gongar betre ut med ein gong!:D:P

 

 

Ha du noko overskots deler til salgs ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn...

 

Angående fester av 4 punkt selene bak, har jeg etterhvert tenkt til å feste de i stab-staget bak visst jeg får tak i det.

Men mine er festet der hvor baksetet har vært, så det blir mer riktigt enn å feste de i understellet på stolen.

Nå har du jo solgt bilen, men du kan jo bringe infoen til nye eiern. Det er mange som forteller at slike tårnstag baki bilen ikke er konstruert for sidelengs belastning slik som selene vil utøve i en eventuell krasj. I beste fall bøyer du staget i smellen. I verste fall knekker vel staget, og du henger igjen i magebeltet mens du moser trynet i rattet :(

 

Ser du i bilsportboka (link) finner du at selene skal monteres mellom 0' og max 45'C horisontalt fra åpningene i stolen. edit: Helst ikke over 10' vinkel! Å bruke selebolten i c-stolpen ev feste skulderselene i selve baksele-selen med en dertil egnet krok er en "akseptabel", men ikke ideell metode. Nå har jeg sagt det. :) Skody har talt.

 

EDIT: Se Sikkerhetsseler pkt 8.2 i bilsportboka (link). Skal være mellom 0' og 45' vinkel, dog anbefales max 10' vinkel. Ellers står det mye matnyttig der når det gjelder montering.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

jamex lager komplett kit til rett over 5000. det er fjør og demper i et. ca 30mm senk

 

Ellers lager sachs noen grisedyre sett, som gir den et helt villt grep. Men det er litt overkill om det ikke er en gt.. og sachs-settet senker ikke.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamex lager komplett kit til rett over 5000. det er fjør og demper i et. ca 30mm senk

 

Ellers lager sachs noen grisedyre sett, som gir den et helt villt grep. Men det er litt overkill om det ikke er en gt.. og sachs-settet senker ikke.

 

Ikke til den bilen da eller? Jeg har sachs fjærer og dempere, dyrt ja.. men det senka min 35/30 ellerno..

PS: Absolutt verdt pengene mener nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke til den bilen da eller? Jeg har sachs fjærer og dempere, dyrt ja.. men det senka min 35/30 ellerno..

PS: Absolutt verdt pengene mener nå jeg

 

Så de lager med senking nå? Var 5 år siden... De var absolutt verd penga ja! Satt som bare det.. Var en kompis som hadde de på sin. 8000 kr bare bak!

 

Edit: De var til ae82 ja.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Når vi er så godt inne på det!

Skal ha meg AE92 sedan senere

Passer alt av understell o.l. fra hatchback på sedanen?

 

Evnt. hva passer ikke? (Skal ha meg heftig AE92)

 

Så vidt meg bekjent, ja. :)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår