Gå til innhold

nissan 200sx eller en honda civic kupe??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

RWD vs FWD @ vinterføre :P

 

Forblir alltid en morsom diskusjon og begge to er like greie å kjøre på vinterføre så lenge man tar hver sine forhåndsregler.

 

RWD - Ikke gi så mye gass når svingen kommer, det ender enten som en vellykket sladd, snurrings, eller så mister du veigrepet foran og det går feil vei.

 

FWD - Ikke gi så mye gass når svingen kommer, det ender enten med en vellykket sving eller miste veigrep foran og det går ikke den veien svingen går, men rett fram.

 

Så tar man sine forhåndsregler er det ikke noe problem med verken FWD eller RWD på vinterføre (gjelder igrunn oxo 4WD,men her skal det som regel mer til).

 

200sx på vinterføre med rwd kan ha for mange hk til at det blir enkelt å komme fram i terrenget, det gjelder å ha gode dekk og å være lett på gasspedalen. En lsd kan jo hjelpe litt på vei. Turbotrykket bygges opp fra bånn og kommer vel for fult rundt 3000rpm på en vanlig s13.

 

Civic VTI med vtec har jo 160hk og en god del hk det også egentlig til å være vinterføre, men trår man gassen i bånn på 1000rpm så brukes vel ikke alle hk før oppgitt vtec systemet slår inn rundt 4000rpm (jeg er ikke noen honda ekspert så sikkert noe slingringsmon på disse rpm talla). Men igjen er det viktig å ha gode dekk.

 

Kjøper man bil for helårsbruk, så kjøper man som regel en bil for sommerbruk også må man være forsiktig på vinteren. Dette gjelder da både rwd og fwd.

 

Men er du bilinteressert og bryr deg litt om bilen din, så klarer man å være litt forsiktig på vinterføre. Hvis du har lyst på rwd så kjøp 200sx, det gjelder å ta det med ro og ha gode dekk, så skal den nok overleve vinteren den også. Hvis du ikke bryr deg om rwd eller fwd så må du ta den bilen du har mest lyst på, begge må man være forsiktig med skal de overleve vinteren, hehe..

 

I tillegg syns jeg det er litt moro om det er flere i gjengen (de en vanker med) har smak for samme merket, kanskje noe å tenke på :)

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinter ? hvor mye vinter har vi egentlig da ? ikke mye....

 

Han man normal vett og behersker seg så er det samme om man har fwd eller rwd, men vil man leke litt så er jo uten tvil s13 morsomere...

 

Vil vel tro bilene går gaske likt orginalt, men s13 har jo mye mer potensiale...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinter ? hvor mye vinter har vi egentlig da ? ikke mye....

 

Vil vel tro bilene går gaske likt orginalt, men s13 har jo mye mer potensiale...

Hvor mye vinter det er kommer vel an på hvor i landet man bor... ;)

 

Og har virkelig S13 mer trimmings potensiale enn en Civic?

 

Ut i fra synspunktene til mage her så virker det jo som om det bør være MANGE flere 200sxer enn Civicer. For alle sier jo at de er så mye bedre, morsommere og kjøre etc. Og da hjelper det lite og si at det er så fryktelig mange Civicer rundt om. Og hvor mange av dere som skriver svar her har kjørt både Civic og 200SX? En ting er hva man synes, en annen ting er erfaring... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye vinter det er kommer vel an på hvor i landet man bor... ;)

 

Og har virkelig S13 mer trimmings potensiale enn en Civic?

 

Ut i fra synspunktene til mage her så virker det jo som om det bør være MANGE flere 200sxer enn Civicer. For alle sier jo at de er så mye bedre, morsommere og kjøre etc. Og da hjelper det lite og si at det er så fryktelig mange Civicer rundt om. Og hvor mange av dere som skriver svar her har kjørt både Civic og 200SX? En ting er hva man synes, en annen ting er erfaring... ;)

 

kjøperen bor : "Sted: lillestrøm" ;) alså ikke så mye vinter...

 

Mer trimmings potensiale ja, tenker da effekt vs cash

 

har kjørt flere Civic'er og s13'er ;)

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt.. Dere som synes at en VTI går "bra" originalt.. Jeg har prøvd både hatchback og sedan Civic, og syntes ikke noen av dem gikk noe særlig bra. Går vel omtrent like "bra" som Golf 16V'en som jeg hadde.

 

S13 går ikke BRA originalt den heller da, men den går nok hakket bedre.

 

Interiørmessig så er de vel omtrent like kjedelige, men jeg synes S13 har litt mer "kvalitetspreg" over seg, ikke fullt så skranglete.

 

Men men.. det var bare mine $.02 ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. Vtec All the lag none of the Turbo - Like waiting for Bad sex. ! <-- Vise ord.

 

Hva skjer med disse grevlinge når man kommer i en sving. og gir gass ? dem oppfører seg som en auda og understyrer.

 

De understyrer faktisk ikke så ille de Hondaene med FWD. ITR understyrer ikke i det hele tatt omtrent.

 

Var heller ikke noe problem å kjøre understyrt med S14 forøvrig. Det kommer an på om man gjør ting riktig eller feil.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De understyrer faktisk ikke så ille de Hondaene med FWD. ITR understyrer ikke i det hele tatt omtrent.

 

Var heller ikke noe problem å kjøre understyrt med S14 forøvrig. Det kommer an på om man gjør ting riktig eller feil.

 

je. jeg vet at ITR er ganske grom. men det er nå ikke en standar Civic heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

je. jeg vet at ITR er ganske grom. men det er nå ikke en standar Civic heller da.

 

Jeg har ikke kjørt noen Civic før jeg, så jeg vet ikke. Men de har ganske bra kjøreegenskaper i teorien hvertfall. Double wishbone foran, i stedet for traktoropphenget som er på en Nissan.

 

Det funker det og da, ikke misforstå. Det største problemet er vel mangel av diffbrems foran på civicene, pluss at de aller fleste ikke er tunet mtp kjøreegenskaper, mer for 'utseende' :rolleyes:

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår