Gå til innhold

Probe GT: 1gen. - garrett GT30 EU Godkjent, på veien og ruller ;)

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

Får hive ut litt bilder av 3" downpipen til GT30 turboen på Proben :P

 

Her er jeg vel godt i gang med det hele.... Brukt noen timer i garasjen, med det billigste sveise apparatet du kan finne, og med null erfaring, men litt fikk jeg til.

 

DSC05803.jpg

DSC05802.jpg

 

Brukte blekk saks til å klippe til litt metall for og få den kraftige bøyen #1, fungerte veldig bra, selv om den kanskje er ment for litt tynere metaller. Og hammer og diverse tenger ble brukt til og forme stålet.

Og siste bilde av hvordan det blir montert etterhvert.

 

DSC05791.jpg

 

DSC05799.jpg

 

Ser ut som grisen men vil jo at dette skal holde, skal jo også rulles inn uansett med eksos bandasje. mangler en T3 outlet flens bare så kan den kobles på. Noen som vet hvor dette let kan fåes tak i?

 

DSC05814.jpg

 

Og ennå mer 3" rør er kjøpt som trenger litt tilpassing.

DSC05815.jpg

 

Intercooler kittet er også kommet...

DSC05821.jpg

litt mer orden..

DSC05820.jpg

 

2.stk 9" slim vifter, diverse braketter og koblinger ect.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt småtteri handlet inn fra usa, nesten 4000kr dyrt for småtteri :huh:

 

1 x T3 GT 4 Bolt Exhaust Downpipe Gasket - 3.00" (018) = $10.251 x T3 T3/T4 Turbine Inlet Gasket - Undivided SS = $12.001 x Oil Drain / Return Fitting (1/2" NPT 45 Degree to 5/8" Barb) = $19.991 x Stainless Steel O2 Sensor Bung = $7.981 x V-Band Adapter - 3" T3 - GT 4_Bolt To 3" V-Band = $57.903 x 3" V-Band Flange For Downpipes = $56.702 x 3" V-Band Clamp - Stainless Steel = $37.801 x HR GT Turbo Water / Oil Installation Kit : GT25R - GT35R (HRGTKit) =$78.00

 

Olje og vann koblinger til GT30 turboen, fant et kit så da slo jeg til.

HRinstallkit2.jpg

 

Noen V-band clamps klemmer kjøpt, dyre... men utrolig praktisk og bra disse er geniale, anbefales

1207935590719_DSC00107.jpg

 

T3 outlet med V-band form

4_bolttoVband3.jpg

 

Noen løse V band som skal sveises på

v_bandstainless.jpg

 

O2 plugg

O2SensorBung.jpg

 

Kjøpte også denne for olje returen for og prøve om det blir bedre

NPT45degree.jpg

 

Også pakninger til turboen, som aldri ble levert av norske leverandører :huh: får dem forhåpentlig nå da får vi håpe...

T4inletgasket.jpg

t34boltgasket.jpg

 

Vurderer nå hvordan katalysator jeg skal gå for og hvor den skal handles fra. Ellers så titter vi må intercooler slange og rør kit, jeg å en kamerat som vi skal dele på. Skal feste intercooleren ASAP bilder kommer.

 

God kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, deilig nok fant jeg en ferdig lagd 3" T3outlet flens med V.band... Til en hyggelig pris! Jeg sjekket opp hva turbofun.no skulle ha for en nesten lignende flens 800NOK + .... Da handler jeg heller fra USA med litt ekstra frakt tillegg før dollaren blir for dyr. Til helgen blir det Intercooler montering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mens vi venter på pakker fra vært eneste hjørne av verden....

 

Så er brakettene ferdig, og intercooleren ferdig montert! Nå begynner det jo faktisk ligne noe igjen...

 

Styrbor siden ferdig

DSC05840.jpg

 

Babor klar for bolt on!

DSC05837.jpg

 

Hadde et bilde av det hele før den ble montert skikkelig, men den er plassert sånn her.

DSC05823-2.jpg?t=1223860889

 

Brakettene er lagd av galvanisert stål, og ble brukt rustfrie bolter... Og nå er alt gjenget opp og klart. Prøve monterte viftene idag og, nytt rele må opp for disse for sikkerhets skyld. Og silikon rør i bøtter å span må bestilles. Morro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist update ble Intercooleren montert, etter at brakettene er ferdig ble den demontert for og fortsette på 3" eksosen downpipe ect.

 

T3 outlet med v bånd flens ble montert

DSC05852.jpg

Egentlig ferdig med downpipen, mangler bare sveises på wastegate rør og Vbånd flens i enden. Neste skritt blir 3"katalysator

DSC05846.jpg

 

DSC05871.jpg

 

DSC05875.jpg

 

Turboen er på 84Trim - 1.06 A/R

 

Spons meg med gass sveising? Ja takk.... æh. nesh.. greier meg :ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye effekt er du på jakt etter? har sett bilen din en del ganger i ski :) fin bil!

 

Vi får se hva vi lander på :) Rundt 400-420hk max. Ekkers så raser det meste av drev i girkassa, kjørbart 350hk. Forsterka råder og stempler skal jo snart bli montert, og sterkere topp pakning ect.

 

GT3076R_700382_12_turbo_e.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår