Actros Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Tenker på å lakke motorrommet, motoren, forstillinga og kanskje litt mer på bilen min med sprayboks. Er fullt klar over at lakksprøyte er bedre, men det akter jeg ikke å kjøpe nå. Bilen skal uansett hellakkeres utvendig senere, da leverer jeg den sikkert til et profft verksted uansett. Motoren er ute, så da skal jeg lakke motorrommet mens jeg kommer til. Skal også ut med forstilling, så den skal også få litt lakk. På motoren skal ihvertfall toppdekslene og bunnpanna få litt farge, kanskje jeg tar topplokk og blokka i samme slengen da. Men hva slags lakk skal jeg kjøpe? Hvilket merke? Vet det er stor forskjell på kvaliteten, for dama mi er kun det beste godt nok. (Men igjen, skal ikke ha lakksprøyte.) Til motoren må jeg vel ha lakk som tåler mer temperatur, hva slags merke er best da? Om noen har andre tips å komme med angående lakking med sprayboks så mottas de også med takk. Bilen er forresten en Granada 2.3 GL MKII, S2 for den som lurte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 jeg har sverget for meg selv å aldri lakke noe igjen med sprayboks. Har fått brukbart resultat med boks før, men etter å ha lånt meg en sprøyte vil jeg aldri mere bruke boks. Det suger. 10 ganger lettere å få det bra med sprøyte. Kjøp deg sprøyte. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaumann Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Jeg har lakkert litt med Dupli-Color lakk som jeg kjøpte hos en fargehandler og synes den ga et helt greit resultat. Hvis du skal ha sort i motorrommet, kan du bruke en lakk de selger på Torshov Bilrekvisita som heter Presto. Den inneholder litt mer lakk i boksen. Har ingen erfaring med varmebestandig lakk. Siter '98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk) '92 Vectra 1.8i (motoroverhaling) '95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs) '86 Scorpio 2.0iCL (solgt) '86 Sierra 2.0L stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Tenker på å lakke motorrommet, motoren, forstillinga og kanskje litt mer på bilen min med sprayboks. Er fullt klar over at lakksprøyte er bedre, men det akter jeg ikke å kjøpe nå. Bilen skal uansett hellakkeres utvendig senere, da leverer jeg den sikkert til et profft verksted uansett. Motoren er ute, så da skal jeg lakke motorrommet mens jeg kommer til. Skal også ut med forstilling, så den skal også få litt lakk. På motoren skal ihvertfall toppdekslene og bunnpanna få litt farge, kanskje jeg tar topplokk og blokka i samme slengen da. Men hva slags lakk skal jeg kjøpe? Hvilket merke? Vet det er stor forskjell på kvaliteten, for dama mi er kun det beste godt nok. (Men igjen, skal ikke ha lakksprøyte.) Til motoren må jeg vel ha lakk som tåler mer temperatur, hva slags merke er best da? Om noen har andre tips å komme med angående lakking med sprayboks så mottas de også med takk. Bilen er forresten en Granada 2.3 GL MKII, S2 for den som lurte. Reis til en lakkforhandler som blander bokser med lakk koden din.. Å hvis du la boksen ligge i ca 10 min i VARMT vann før du lakkerer får du ett meget bra reaultat:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Billakkspesialisten i waldemar thranes gate i oslo blander riktig farge for deg på boks, de har også stort sett alt annet du skulle trenge i denne forbindelsen. Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Man kan få GODE resultater med boks om man trener litt!! Uansett, på motoren så kjøp Mo-Tip motorlakk. Fåes på Torshov. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet Mars 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Takk for gode svar. Blir ikke noe lakkering før til våren/sommeren, men skal huske denne tråden til da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mds Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 uansett hvis du skal ha boks, så kjøp varmeherdet Quick, jeg brukte det på effektanlegget mitt på mopeden en gang i tiden, det funket som bare det.. Siter I see funny people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre1 Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 skal du lakke med bokse ville jeg også brukt quick lakk!brukt den lakken mange ganger på div ting bla modellfly som er utsatt for hard medfart pga fuelen som er en blanding av metanol å nitrometan!tror aldri jeg har opplevd noen form for reaksjon med denne lakken. duplicolor bør du derimot holde deg laaangt vekk fra er på høyde med biltema lakk!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StiiaN16 Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 jeg kjøpte biltemalakk, satan for noe dritt...:( Siter mercedes benz 200e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Etter min erfaring funke Motip og Duplicolor bra. Men har også mange andre lakkmerker som funker bra. Det meste som selges hos bilrekvisitaen til en pris på rundt 100-lappen per boks er kurrant. Bare hold deg unna all Biltema lakk, dette renner, og reagerer veldig lett. I tilegg tåler lakken nesten ingenting. Eneste Biltema lakken jeg har positiv erfaring med er varmelakken. :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GassSpjeld Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Til motorrom ville jeg dratt til en billakkspesialist og få blandet riktig farge etter kode.. billakksenteret i lier er å anbefale ;) De blander RM-lakk, og dette på boks som du ønsker, til en ålreit pris. fullt mulig å lakkere relativt pent med boks hvis man har gjort det noen ganger før =) lykke til Siter - 1997 Nissan Micra tique X-1987 Volvo 240 gl X-1990 Toyota Corolla xli X-1985 Volvo 740 gle -BondeRASER- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corradop Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 har lakkert panseret mitt i dag med dupli color platinum svart blank, ble drit bra! øvelse gjør mester!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Problemet med skarayboks lakk, samme hvor mye trening og samme hvor god du er, så får du ikke den tykke glansen i lakken, som ved sprøyte. Du kan skyte 1000 strøk, og resultatet vil fortasatt virke tynt og matt i glansen. Det er frustrerende. Et eksempel er en bil jeg hadde for en stund side, hvor jeg skulle lakke sideskjørt. Bilen hadde metallic lakk og var meget bra i lakken. Så kjøpte 2 spraybokser på fargekode, hos fargehandler Mayer, samt klarlakk. La mange strøk og mange strøk med klarlakk, ingen sig eller noe tull, var nøye og spraya perfekt. Men resultatet ble langt i fra den tykke glansen lakken på bilen hadde. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg