Gå til innhold

Får ikke starta bilen, Ford sierra 2.0is ohc

Ranger emnet


SierraDude

Anbefalte innlegg

Den starta i begynnelsen...så rygga jeg ut av gården (den har lav tomgang når det er kaldt ute, så jeg må hele tida gasse ellers blir den kvalt) og jeg glemte å gasse i det jeg bremsa så jeg kvalte den. Så fikk jeg ikke starta igjen... Klarte ikke dra motoren rundt helt... Var veldig sakte og rar lyd fra startmotoren. Trudde det var batteriet men det er helt fullt og veldig nytt.

 

Hva er galt??? Bytta register reim for ca 1,5 år sida. Kjørt maks 15 tusen siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at polskoene er skikkelig på (nå kommer jeg på at Sierra kanskje har flatpol, men sjekk uansett tilkoblingen), sjekk at ledningene over til motoren er i orden, at + inn på starteren er fast, og at jordingen til motoren er fast. Hadde problemer med å starte Granadaen min en gang, trodde også det var batteriet. Prøvde med startkabler, men det hjalp ikke. Viste seg at + ledningen på starteren var løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka alle ledninger og alle koblinger og de sitter på. Alle koblingene på startern er også på. Spraya også 5-65 på koblingene på startern. Startern ser ut til å gå rundt (hørtes sånn ut), men den klarer ikke dra i gang motorn (reg. reima gikk ikke rundt). Kan hende magneten i startern har hengt seg opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka alle ledninger og alle koblinger og de sitter på. Alle koblingene på startern er også på. Spraya også 5-65 på koblingene på startern. Startern ser ut til å gå rundt (hørtes sånn ut), men den klarer ikke dra i gang motorn (reg. reima gikk ikke rundt). Kan hende magneten i startern har hengt seg opp?

 

Har du målt og sjekket om det er noe spenningsfall i kretsen da?

Ganske viktig at det ikke er over 10% spenningsfall i starter-kretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår