Gå til innhold

Trond.S: BMW 528i e28 - bruksrenovering

Ranger emnet


Trond.S

Anbefalte innlegg

Trond.S:

 

Hvis du trenger noen E28-deler har jeg plenty. Bl.a noen veldig fine 5-eika 16" felger med 8 cm kant. Nylakkerte og nyretta.

 

Har også:

- Sveisa diff til banedager

- Understell med mye nytt i

- Gode bremser

- 15" alufelger

- 745 turbomotor

- ...og diverse annet dill dall

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

God jul og godt nytt år!! Har ikke skjedd så mye med 528'n, har jo tross alt vært jul! Må bruke alle mulige dårlige unnskyldninger ;) Men har skrudd litt på delebilen min som skal få seg en tur til Sigdal nå over nyttår. Så her kommer et lite stemnings bilde fra i dag. Merka i høst når jeg kjøpte den at det klakka litt i bakstillinga, det har visst ikke blitt bedre i løpet av høsten heller gitt. Må få med meg en eller annen å se hva som foregår under der. Glante under der i stad og foringa til diffen er helt annerledes på denne 82 modellen enn de andre nyere modellene.

525_1.JPG

525_2.JPG

 

Her synes det at det ikke er noe juks! Ekte Motorsport bil dette :)

525_3.JPG

 

Da er det bare å håpe at føret blir knall og at en kammerat får i gang sin e28 så blir det litt sladding neste helg :hondakick

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
hmmm.. liker bmw sån sett.. er bare skeptisk til og gå igang.. ser hva dere bruker i deler.. å det er ikke rent lite..

Joa det blir litt deler, men dette er jo en hobby. Kunne jo kjøpt meg en nyere bil som er mer driftssikker, men synes det er morro med disse gamle bilene her. Det at denne bilen mest sansynelig ikke hadde vært på veien nå visst ikke jeg hadde kjøpt den gir meg god samvittighet.

 

Har forresten kjøpt bunnen til batterikassa, den ligger å venter på meg hos Tronrud bil. Nå ser det ut som den kassa er ferdig med å huse batteriet da det skal flyttes til bagasjen etterhvert. Blir nok litt sveising og bilder til uka men først er det iskjøring på sigdal i morra med 525'n :driving

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

hehe. Kansje litt gammel tråd dette, men jeg fyrer den opp. Hvordan er framgangen med bilen? Pappa skal muligens gå i innkjøp av 525i 86 modell, hva må jeg passe på når jeg skal kjøpe en e28? Kanaler, se under mattene bak, sje i hjulbuene bak, ;)

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Kansje litt gammel tråd dette, men jeg fyrer den opp. Hvordan er framgangen med bilen? Pappa skal muligens gå i innkjøp av 525i 86 modell, hva må jeg passe på når jeg skal kjøpe en e28? Kanaler, se under mattene bak, sje i hjulbuene bak, ;)

Heisann.. er en stund siden det har skjedd noe med tråden her, men hyggelig at du har gravd den fram igjen :) Driver på litt om dagen for å prøve å få den eu-godkjent før Bmw-treffet på rudskogen den 27-28 mai. Har tatt lite bilder, men cREATURe stakk innom her om dagen med kamera og knipsa litt som kommer når jeg får tak i de. Har forresten fått tak i de to felga jeg mangla for et komplett sett. De trenger sårt en liten opppussing før de havner på bilen.

 

Begynner å få abstinesner nå gitt... gikk til feil garasje når jeg skulle på jobb i dag :driving

 

Står forresten litt om hva noen av oss e28 eiere har finni ut i denne tråden. Gode biler som trenger litt stell, de er tross alt jævelig gamle :)

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. er en stund siden det har skjedd noe med tråden her, men hyggelig at du har gravd den fram igjen :) Driver på litt om dagen for å prøve å få den eu-godkjent før Bmw-treffet på rudskogen den 27-28 mai. Har tatt lite bilder, men cREATURe stakk innom her om dagen med kamera og knipsa litt som kommer når jeg får tak i de. Har forresten fått tak i de to felga jeg mangla for et komplett sett. De trenger sårt en liten opppussing før de havner på bilen.

 

Begynner å få abstinesner nå gitt... gikk til feil garasje når jeg skulle på jobb i dag :driving

 

Hilsen Trond

 

:thumb

 

Hva koster det å kjøre på BMW-treffet (i tillegg til medlemsskapet), og hvor mye får man kjørt?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumb

 

Hva koster det å kjøre på BMW-treffet (i tillegg til medlemsskapet), og hvor mye får man kjørt?

Det koster 400 kr for kjøring en dag og 600 kr for begge dagene. Du får kjørt mye etter mitt syn, men liker man å sladde blir man desverre vinka fort av. Prøvde å få i gang en diskusjon på bmwccn om kanskje det kunne bli mulig med et lite heat på slutten av dagen med sladding uten at jeg fikk noe særlig respons for det. Men blir man vinka av er det jo ikke værre enn at man stiller seg opp på nytt da :)

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da fikk jeg bildene av Marius og her er de:

 

Forskjermen men gjensveisa antenne hull oppe på kanten

IMG_1276.jpg

 

Lakkerte kanten på hjulbua sånn midlertidig fram til den skal byttes.

IMG_1278.jpg

 

Hele kanalen og skjøtene etter sveisinga som jeg ble ganske fornøyd uten at jeg skal skryte på meg noe her.

IMG_1279.jpg

IMG_1280.jpg

IMG_1281.jpg

IMG_1282.jpg

IMG_1283.jpg

 

Den "nye" frontplate og spoiler'n jeg skal bruke. Frontplate var dårligere enn forventa så den blir montert bare midlertidig den også.

IMG_1289.jpg

 

Også må jeg jo ta med et bilde av'n Marius med felgen sin da. Den begynner å bli blank å fin der :)

IMG_1285.jpg

 

Men nå må jeg ut å prøve å få gjort litt mer!

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei igjen.

Etter en liten innsats den siste tiden ble jeg klar til bmw-treffet i helga. Brukte hele kristhimmelfartsdag for å bli klar til fredagen da det var kjøring på rudskogen, men såklart ble det overtid den dagen så jeg rakk det desverre ikke. Ble en tur på bmw-treffet på søndag. Der begynte det med regn i strie strømmer så banen var litt i glatteste laget for mine litt harde dekk. Det ble en del understyring da, men etterhvert som det tørka opp ble det muligheter til å ta svingene i litt tempo. Fikk sladda en del før svartflagget kom, men ingen kjente som hadde med kamera så det er bare å håpe at noen legge ut bilder av meg fra søndagen snart.

 

Stort sett sånn så bilen ut tidlig på torsdag, uten frontrute, forskjerm, dører og interiør:

uferdig1.JPG

 

Montering av front:

IMG_1404.jpg

 

Hulroms masse i kanlene:

IMG_1402.jpg

 

Bodyskytts eller hva det kalles på kanlene(ble desverre litt hastig):

IMG_1405.jpg

 

 

Diffen ble rivd ned etter at den slutta å sperre på Våler i ford høst. Det viste seg at shimsene jeg lagde til ble for dårlige og upresise. Det fant vi fort ut etter at vi prøve dem i en annen nyoverhalt diff i vinter. Har denne gangen fått hjelp av søskenbarnet mitt til å dreie ut shims av en hard "metall folie" i 0,5mm. De ble kjempe bra og jeg håper at det holder en stund nå. La også shimsene på annen plasseringe inne i bremseenheten.

schims.JPG

 

Fikk forresten tak i de 2 felgene jeg manglet så nå har jeg komplett sett der. Har ikke fått tid til å pusse noe på dem, så de er ikke akkurat noe pene nå. Men sånn ble den i alle fall seende ut kjøreklar (vennligst overse den forferdelig grelle antenna :)):

klar1.JPG

klar2.JPG

 

Takker til de som hjalp til og takk til Marius som ble med på treffet, håper du hadde det morro.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår