Gå til innhold

Trond.S: BMW 528i e28 - bruksrenovering

Ranger emnet


Trond.S

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja i går var det en merke dag. Kanlen er på plass igjen!! :D

rustv5.JPG

rustv6.JPG

rustv7.JPG

Mangler å helsveise skjøter og litt tilpassing i front og bakkant. Håper det ikke blir så mange dagene til den er nede på hjula igjen nå.

 

Har fått tak i et sett bbs 6,5x14" med vinterdekk også. De trenger en vask men er ganske hele og pene:

vinterfelg.JPG

 

Forresten noen som har noen gode forslag til hva salgs understellsbehandling jeg kan bruke? Det som er der fra før av er strukturert og motstandig mot steinsprut og liknende. I skjøtene hadde jeg tenkt å bruke Hagmanns karosseri-kjitt, men det ble hardt og sprøtt :( Noen andre som er litt mykere?

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hehe... du driver med akkurat det samme prosjektet som jeg har forhåpninger om å begynne med om ikke så alt for lenge! :) så jeg får vel følge med å se om jeg lærer noe :)

Hehe.. tøft. Gleder meg til å bli ferdig, går litt treig her om dagen :(

Fortell litt om bilen din da.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest gjennom alt nå. Ser bra ut!! :)

Takk for det :) Har fått rota meg til å grunne der nå. Ser ikke så bra ut, men skal vel antakeligvsik prøve å få litt orden på det til våren. Haster egentlig litt da den skulle vært på eu-godkjenning i november. Før den er klar for det må jeg bytte fjærer og demper, frontrute og frontlys.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder som lå på kameraet.

 

Deler av den gamle kanalen:

gammelkanal.JPG

 

Ferdig sveisa og slipt:

nykanal1.JPG

nykanal2.JPG

nykanal3.JPG

Kanalene fra veng var selvfølgelig for korte og måtte forlenges med 1 cm. Skal si jeg ble lang i maska når jeg testa med skjermen første gang å så at den kanten skjermen skal ligge mot bomme greit!

nykanal4.JPG

 

Her er grunninga på:

grunning1.JPG

grunning2.JPG

grunning3.JPG

 

Per-Henrik: Er nok ikke mange nok til å skremme noen gitt :) Er rimelig sikker på at den har vært innom MK-motorsport engang i tida, men om motor'n har fått noen godis deler er jeg usikker på. Forrige eier porta toppen og slipte litt på baksiden av ventilene, men det er nok ca de 184hk bmw skryter minus de som har gått av med pensjon gjennom årenes løp ;)

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått tak i 2 stk Stilauto felger i 8x16" med et15. Synes det passer bilen veldig bra, men de trenger desverre litt stell. Noen som har noen tips for å få litt skikk på dem igjen?

stilauto1.JPG Hilsen Trond

 

Poler opp kanten og lakk opp senter! Det blir sikkert kjempefint! Er jo ikke sikkert du trenger å lakke senter engang, så ikke så ille ut på bildet...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mr.jenssen: Ja var noe sånt jeg tenkte på. Er bare usikker på hvor lett det er å få bort hakkene der lakken har sprekt og det har begynt å irre(eller hva nå alu gjør). Resultatet av ei polering vil vel bli best visst felgen spennes opp i dreibenk. Slipinga blir vel mest jevn da? Noen som har gjort noe sånt før?

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å bruke grovt grovt papir til å begynne med for å ta skadene. Du jekker bare opp hekken og setter bilen i gir...med felgen på...og starter bilen...bytter bare hjul etterhvert.

 

Kjøp endel våtslipepapir, sett en vannslange bortpå med svakt trykk, så du hele tiden har rent vann og begynn grovt, gå finere og finere, og avslutt med autosol.

 

Skal gjøre dette med mine...jeg har dog litt mer kant enn du å polere...

golf2009.jpg

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir kjempe bra, artig at du leger mye arbeid i den yodude

Planer framover!?

Takker for det, prøver å gjøre det så bra jeg kan. Fjerner til det er hel plate så langt det er mulig.

Får nye planer hele tiden, både mer eller mindre gjennomførbare :) Får se hva det blir til etterhvert.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår