Gå til innhold

Åssen "førstebil" har dere?

Ranger emnet


iluv2xlr8

Anbefalte innlegg

:lol: :lol: :lol:

 

Tenk å kjøre pensjonistbrakke i en alder av 19år da!

 

Let me get this straight.. biring oppfører seg som en 14iss og velger bil som en pensjonist.:flushit:

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:lol: :lol: :lol:

 

Tenk å kjøre pensjonistbrakke i en alder av 19år da!

 

Let me get this straight.. biring oppfører seg som en 14iss og velger bil som en pensjonist.:flushit:

 

nei, jeg skal bli prest nå... så er nok ingen pensjonistbrakke, når jeg ser hvilken bilen du nytern kjører, kan jeg ikke føle meg mindre truffet, laaars har i hvertfall hatt en ordentlig bil(cosworth) men det hadde jeg bare kjørt meg i hjel med, så jeg kjøpte heller en 00' w210, det er også den jeg bruker daglig og bader i saltet slik at gullbarna mine står tørt lagret til solen titter fram til våren:)

 

Ellers imponerer bilparken dere har i nicket meg fint lite i hvertfall, e30 m3 er en av de styggeste bwmene, men greie motorer(ja jeg har kjørt det) selv om BMW glemte å montere et par sylindre på dem.

 

Men hvis vi ser på e38, e23,e24,e9,e3,e28, DER har ekte bmw:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablabla! Kom med bevis, jeg står for alt jeg skriver på forumet..

 

Ganske kjepphøy til å være en liten fjott du.. Lett å være kis på nett vøtt :violin:

 

Men for all del.. Jeg forstår hvor frustrasjonen din kommer fra. Hadde ikke akkurat vært superhappy om jeg måtte ratte gammel 123 til daglig.:scooter:

 

combo 1.4i er jo rimelig mye heftigere, for ikke å snakke om "statusslødda" di av typ e39. LOL, var det ikke du som skrøyt av at du dro audier med den da?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min allerførste bil fikk jeg rundt konfirmasjonstider, og det var en 74 Ford Consul Coupe, men den har kun stått lagret og står lagret den dag i dag 20 år etter. Skal ta den fram til sommeren og få den istand til registrering..

Min første bil med lappen var en 78 Mazda 929 hardtop og var et bilvalg påvirket av 'bilkyndige forståsegpåere'. Deriblant min far.. Den bilen hadde jeg knappe året.

 

Men med førstebil tenker jeg på den første virkelige bilen jeg har eid, og det var en -85 BMW 528i. Den holdt ut med meg og min noe aggressive kjørestil i ca 8 år, hadde gått 210tusen når jeg kjøpte den og ca 450tusen før den ville gå av med pensjon 8-9år senere..

 

 

Når det gjelder BMW så har jeg alltid ment at folk flest har undervurdert E28 kraftig når det gjelder kjøreegenskaper, sommer som vinter! Hadde som sagt denne i ca 8år, og duverden så mange som ble forbauset over hvilken kjøremaskin dette egentlig var..

 

2,8i motoren er akkurat passe motor til å leke seg med, og e28 karossen har super vektfordeling så den sitter når den skal sitte men har også supert rattutslag så den kan ligge bredt som fy om man heller ønsker det. Og det fine er at man har fortsatt god kontroll over bilen om den ligger på tverra!

 

Men BMW skiller seg ikke skikkelig ut fra alle andre biler før man begynner å nærme seg hastigheter som 200 på snøføre, folk flest kvier seg for å sladde skikkelig i hastigheter opp mot eller over 150km/t, enten fordi motoren er for svak eller fordi bilen begynner å oppføre seg uberegnelig. Mens BMW'n bare flyter enda stødigere. Nydelige langbeinte gir med passe moment fra bånn og like opp til turtallskutt gjør at man bare trenger å passe på riktig girvalg før svingen så har man masse å dra på gjennom svingene.

 

Har provosert fram sladd i 230 på tørr asfalt også, men da er motoren for svak til å dra løs sladden. Måtte bremse bilen hardt inn i svingen for å få løs bakenden, men etterpå var det bare å legge inn 4. gir og holde sladden svingen ut. Mista selvsagt mye fart, men utgangshastigheten var fortsatt 180 ut av svingen da bakhjula tok feste igjen..

 

JEG sverger til E28, men hvis jeg skal ha E28 igjen skal den være minimum 535i, allerhelst M5 eller Alpina.

 

Men kan også være enig i diskusjonen litt lengre bak i tråden her, at det går nok an å kjøre fortere med en FWD enn bakhjulstrekkere flest langs en svingete vintervei..

Har også kjørt agressivt med FWD på vinterføre så jeg vet godt hvor bra det fungerer! Det eneste som var litt skummelt var at jeg ikke hadde håndbrekk om jeg skulle få behov for det, men det trengtes egentlig aldri heller..

 

Hadde med en svoren bakhjulsspinner på en tur en vinter langs en svingete vei med masse snø, og vi begynte å diskutere FWD kontra RWD..

Han kunne ikke kjøre FWD sa han. Hadde aldri skjønt seg på hvordan det gikk an å holde seg på veien i store hastigheter på 15cm ubrøyta snø, men han fikk jo oppleve hvordan det var. Og han mente han kunne ikke kjørt så fort med sin E34 M5 på den strekningen som det jeg kjørte med en Opel Astra F med 2.0.

Han ville nok dratt fra kraftig om det ikke var så svingete, men denne strekningen var ikke en typisk BMW sladdevei som innbød til de helt ekstreme hastighetene. Det gikk jevnt 110 hele veien, og svingene lå tett.

Men i det store og hele så velger jeg nok heller å ha meg en BMW igjen framfor enda en FWD..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

word, har hatt en m535i med litt godsaker i, det var morro å kjøre med, men det var ikke diesel(ergo ikke så veldig int for meg) så jeg solgte den...

 

kunne tenkt meg en 524td e28, det er faen meg grom bil!

 

e30 er så ekstremt oppskrytt at jeg blir kvalm, dem er kjedelige mildt sagt! HATER dem. Ikke LITT fine engang, front har ikke haj-front osv. Må være e36 compact, z4 og z8 som er de eneste bilene som er styggere av BMW's sortiment..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers imponerer bilparken dere har i nicket meg fint lite i hvertfall, e30 m3 er en av de styggeste bwmene, men greie motorer(ja jeg har kjørt det) selv om BMW glemte å montere et par sylindre på dem.

Men jeg har aldri påstått at jeg skal imponere noen som helst heller med bilparken min :)

 

PS: Jeg er delvis enig, og har derfor montert de to manglende sylindrene. (E36 M3 motor - sekser).

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har aldri påstått at jeg skal imponere noen som helst heller med bilparken min :)

 

PS: Jeg er delvis enig, og har derfor montert de to manglende sylindrene. (E36 M3 motor - sekser).

 

 

til det første du sier, tenk deg om litt til nå laaars, hvis du leser litt tilbake så har jeg ikke sagt jeg skal imponere med bilene mine, tvert imot.

 

til PS't ditt:

det er god motor!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder med biring. Det finnes ikke noe mer grommere en en 123 turbo diesel eller volvo 240d6 turbo diesel. Her er min førstebil: Bilde020.jpg

 

jajaja, endelig fornuftige folk her!:) d24 er grisegromt. Det var ikke sjokk at du var fra Lunde(norges beste bilsmak i Bø-området, kjenner du Vegard Bjervamoen eller Einar Kåsastul forresten?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår