Gå til innhold

02' Ford Focus Black Edition

Ranger emnet


Jorgen

Anbefalte innlegg

Bilen er en 2002 Mod Ford Focus Black Edition som har rullet 31000km

Den er foreløpig altfor original, men litt småtteri som anlegg, nye front og baklykter skal på plass..

 

Planene er morette frontlykter (med xenon hvis dette er mulig) og helrøde baklykter.

 

Siden dette er en Black Edition er det en del utstyr som kom på bilen originalt, som fks:

 

  • Aircondition
  • Skinninteriør
  • Kjørecomputer
  • Oppvarmet frontrute
  • Elektriske vinduer
  • Elektriske speil
  • Fjernstyrt sentrallås
  • Radiokontroll på rattet
  • Spoiler bak
  • Tåkelys

 

Bilen kom på 14" Stålfelger med kapsler på piggdekk noe som er ganske ubeleilig siden jeg bor rett utenfor Oslo, og må kjøre gjennom oslo for å komme meg til militærleieren. Så hvis noen har piggfrie dekk og vil bytte likt, sier jeg ikke nei takk

 

Fargen er magnum grey, noen lurer kanskje på da hvorfor den heter Focus Black, og dette er pga det sorte interiøret og en del sorte detaljer rundt omkring, bilen trenger definitivt en motorvask, ser ut som forrige eier kun har kjørt på støvete grusveier, er ikke mye sort igjen for å si det sånn

 

Forsikringen på bilen står i fatterns navn, noe som da utgjør en premie på 4500 i året, full kasko med 10000 i egenandel.

 

Motoren er en 1.6 Liter på 101 hk, men siden bilen kun veier 1092 kg, går det ikke som en dass heller. Er også en søt liten blank eksostupp som også kom originalt på bilen..

 

Nå har jeg ingen bilder av min egen bil siden jeg ikke finner laderen til digitalkameraet mitt, men her er et par som er klin like, siden det er en originalbil

 

 

 

4843982_324444_1_1_392l_4.jpg

 

 

 

4843982_319752_1_1_392l_5.jpg

 

Planene er som følger:

 

Røde baklykter med hvite blinkers

Morette frontlykter med xenonlys, helst da med automatisk høydejustering så dette kan bli godkjent. :)

7*17 Ford Black SVT Felger:

m-1007-t177b.jpg

 

KW Justerbart senkesett, 60mm forran og bak

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos en kompis i går og monterte åpent filter og tok et par bilder med kameraet hans:

 

IMG_4409.jpg

 

IMG_4411.jpg

 

Beholdt nederste delen av luftfilterboksen pga åndinga som har et lite filter i bunn der..

Filteret var UTROLIG køddent å sette på, siden gummiringen som satt på filteret var akkurat like stor som den enden som var i motoren, derfor ble det utrolig mye knoting i starten, før Rage her på forumet tok av slangeklemma og dro litt i den, da gikk den på uten problemer :)

Ble grom lyd synes jeg, godt fornøyd med tanke på at jeg gav 250 kr for filteret.. :)

Eneste ulempen er at bilen bruker dobbelt så mye bensin ( tråkker som regel dobbelt så hardt på gassen og drar lenger ut på gira :) )

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår