Gå til innhold

Hvor høyt spiller du? :D

Ranger emnet


Hifonic

Anbefalte innlegg

  • Svar 556
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

138,4dB Nyeste termlab måleren. Gatebil julitreffet 2005.

 

2x cerwin vega stroker 15" (klassikeren)

2x 128L kasse med 10cm Ø port

Ma audio HC4002 med ALT for lite strøm. Derfor koblet i 2x4 Ohm i stedet for 1x2 Ohm brokoblet.

 

Honda accord 86. Kassen Totalt feilkonstruert med portene ut i selve bagasjerommet. Lite lyd kommer inn i kupeen når bagasjerommet er separert fra resten med hattehylle av stål :S

 

Original 60A dynamo om jeg ikke tar feil. Greit resultat med tanke på oppsett:)

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har anelse hvor høyt jeg kan spille med dette:

 

volvo 240 sedan

pyle dvd-spiller

2x12" polk momo gnx

Infinity Reference REF611A

 

btw: når man konkurere... spiller KUN subbene? Eller drar dere noe bass ut av frontsett o.l. i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den "nye" termlab'en spilte jeg 136,8dB i en sedan (Honda Prelude) med 3x 10" og 1x 12" Pioneer. Separat lukket kasse på alle elementene. Forsterker: 1 stk. SPL Dynamics DIG-1450.

 

Har 3 stk Pioneer 3004SPL (12") i lukket kasse nå, drevet av en SoundMagus X-3000. Spiller vesentlig høyere, men er jo i en kombi-coupé nå da... Bør klare 140-merket nå tror jeg. Skal porte kassa når sesongen nærmer seg, og få målt beistet hos en bekjent med Term-Lab. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Kanskje halvparten av deres biler haha, men lurte på hvor jeg kan få tak i en ålreit billig desibelmåler?

Det får du nok ikke tak i...

 

Du kan få billige målere, men ikke gode.. Er store forskjeller ute å går...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
klarte bare 142 slitene db... :(

 

men skal nok klare mer i løpet av året, på en eller annen måte. hadde bare 2000W i motsettning til 4000W som jeg Skulle ha hatt, om bare bege kanalene hadde fungert.

men nå går jeg jo tilbake til en 2000W forsterker igjen da, så det er vel byggingen det står på fremover.

 

Hvordan forsterker er det som klarer 4000w??? Å hvor får du alt strømmen fra???

Greit vis man ikke tar med effekt tape i forsterkeren så trekker den jo bare 286A. Det vil vel si at det må være en klasse d forsterker så da har den vel ett forbruk på ca 400A. Hvordan gjør man det med sikringer å slikt da?? hvor mange baterier trenger man da??

Fant noen slike forsterkere på nette i usa tenkte å prøve men hvor mye ekstra trenger man?? for når forsterkerene ligger på godt over 20.000.- blir det vel veldig dyrt å få fult utbytte av den..

 

Hadde tiligere 2 stk 1000w sounstreem i bilen min. da monterte vi inn en 250a stinger dynamo og 2*optima, 50mm2 kable og 6 kondensatorer. det funket ok på dem men blinket enda i lysene..

 

Har ikke holdt på med bilstereo på 4-5år nu så ligger nok langt etter når det gjelder det meste, derfor lurer jeg på disse tingene om det er kommet noe nytt innen strøm siden siden det bestandig er ett problem..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forsterker er det som klarer 4000w??? Å hvor får du alt strømmen fra???

Greit vis man ikke tar med effekt tape i forsterkeren så trekker den jo bare 286A. Det vil vel si at det må være en klasse d forsterker så da har den vel ett forbruk på ca 400A. Hvordan gjør man det med sikringer å slikt da?? hvor mange baterier trenger man da??

Fant noen slike forsterkere på nette i usa tenkte å prøve men hvor mye ekstra trenger man?? for når forsterkerene ligger på godt over 20.000.- blir det vel veldig dyrt å få fult utbytte av den..

 

Hadde tiligere 2 stk 1000w sounstreem i bilen min. da monterte vi inn en 250a stinger dynamo og 2*optima, 50mm2 kable og 6 kondensatorer. det funket ok på dem men blinket enda i lysene..

 

Har ikke holdt på med bilstereo på 4-5år nu så ligger nok langt etter når det gjelder det meste, derfor lurer jeg på disse tingene om det er kommet noe nytt innen strøm siden siden det bestandig er ett problem..

 

Det har skjedd mye på 4-5 år!

En av deltagerene i Db-Drag her i Norge bruker 2 stk. Soundstream XXX-6500D forsterkere som er oppgitt til å yte 5700 watt rms i 1 ohm @ 13,5 volt.

Disse forsterkerene trekker 643 amp. ved fullt pådrag.

Han bruker et Stinger 1700amp. batteri så spenningen faller fort ja.

Men han nådde over 150db sist helg!:respect

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår