Gå til innhold

Hvor høyt spiller du? :D

Ranger emnet


Hifonic

Anbefalte innlegg

kasta bare anlegget inn før nm jeg å ;) forresten første kassa jeg har lagt ved hjelp av vinkelsliper og øks...

 

 

Så ille er det ikke for meg da!

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 556
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har måttet hive inn stereoen inn på morgenen før konkurransen da bilen den bilen vi skulle bruke streiket.. Da hatet jeg Sierra ekstremt mye!! (egentlig hatet dem alltid)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har måttet hive inn stereoen inn på morgenen før konkurransen da bilen den bilen vi skulle bruke streiket.. Da hatet jeg Sierra ekstremt mye!! (egentlig hatet dem alltid)

 

sierra er fint på vinteren ikke ellers

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kasta bare anlegget inn før nm jeg å ;) forresten første kassa jeg har lagt ved hjelp av vinkelsliper og øks...

 

hehe da er vi to, kjøpte subbene dagen før NM, monterte de i kassene til Infinitysubbene mine med litt modifisering da pioneer 10" er litt større en Infinity 10" i diameteren.

Div justering av kassene og så var det rett på konk..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det, regner med at jeg har litt å stille opp med. har 2 stk. 12" RF punch som blir dratt av en RF P6001BD. tror det skal trykke litt

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Millitæret må slippe deg ut innen 48 timer hvis du har bestemt deg for at du ikke vil være der! bambam

 

Soundstreamproduktene ligger å venter på deg vettu! :)

 

Mvh

Dag Johansen

 

Unnskyld for at jeg blir litt off-topic, men hva mener du med at militæret må slippe deg ut innen 48timer dersom du har bestemt deg for å ikke være i militæret? Gjelder dette alle?

 

Så litt on-topic:

Siden jeg ikke skal ha baksete i min KadettC Sedan, så blir det nok til at jeg bygger noen kasser som dekorerer bakseteplassen litt og dekker for det som baksete ryggen dekka til. Blir en del kaldere i bilen uten baksete, for det er jo rett inn i bagasjerommet forutenom bensintanken.

 

Satser ikke veldig på bilstereo, men er kjekk måte å fylle igjen tomrommet etter baksete, også må jeg ihvertfall ha litt radio i bilen da. Men alltid moro å måle anlegget. Så blir vel til at jeg skal det etterhvert også.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Unnskyld for at jeg blir litt off-topic, men hva mener du med at militæret må slippe deg ut innen 48timer dersom du har bestemt deg for å ikke være i militæret? Gjelder dette alle?

 

Det der har ikke jeg hørt noe om, og jeg tjenestegjør på KNM Trondheim som sonaroperatør nå... Men er godt mulig det har skjedd noen endringer siden jeg dro inn :D

 

For min egen del, så gidder jeg ikke måle noe anlegg før jeg får nok strøm.. og må legge opp ting bra.. har dette nå:

 

CD-Spiller : Pioneer DEH-3500MP (4x50W MOSFET, mp3/cdrw)

Frontsett : Blaupunkt 4" coaxial (GT-et-eller-annet, husker ikke nummeret)

Bakhøytt. : Blaupunkt 6.5" triaxial (Limited Edition ellerno, kjøpt nye i 2002)

Subwoofer : GAS 212 (2x12" - http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1191

Forsterker : Blaupunkt GTA 2200 2x200W/1x600W RMS på subbene

Forsterker : Zachry Powerstation 4x100W brokoblet 2x200 på triaxialene

 

Har for øyeblikket 1x16mm2 strømkabel fra batteri, som fordeles ut i 2x8mm2 til hver forsterker (biltema-fordelingsblokk, kjøpt i mangel på tilgang til noe bedre på en lørdag, er jo i forcen, og er stort sett bare hjemme i helgene :D ) .. Har også 16mm2 jording til hver forsterker, til jordingspunkt i karosseri.

 

Planen for strøm er å legge opp enten 1x30mm2 strømkabel fra batteri, samt en 1F kondensator, eller legge opp en 16mm2 strømkabel -til-, så jeg totalt får 32mm2 med strøm fra batteri... Da vil jording være bra dimensjonert også.

 

Ellers så prøver jeg å få tak i et aktivt delefilter, så jeg kan bruke Zachryen på 4" og 6.5" uten å måtte plage disse elementene med frekvenser under ca. 80-120hz ;) .. Zachryen har jo fire kanaler, så man kan få justert fading mellom frontsett og bakhøyttalere.

 

Det spiller per i dag veldig pent, og også "litt" høyt (ubehagelig å høre på maks volum etter ganske kort tid), men plages litt av at 4" og 6.5" ikke har høypassfilter.

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hvilket innstrument må man h for å finne ut av hvor høyt man spiller??? og frekvensen??

 

Men skal man ha på bassen da eller? eller spille helt vanleg

Man må ha Term-Lab instrumenter for å måle lydtrykket, koster ca 8000,-

dvs, du må ha term-lab for å sammenligne med de lydtrykkene vi diskuterer her. Finnes flere instrumenter som måler lydtrykk, men de måler nok sjeldent det samme.

 

Hvis man vil slippe å betale for ett slikt instrument så reiser man på dB-drag konk. og deltar der, da får man jo vite hvor høyt man spiller.

 

Man bruker kun bassene, alt annet justerer man helt ned eller kobler bort.

 

Frekvensen finner man utav ved at man tester gjennom x-antall frekvenser og finner utav hvilken som spiller høyest. Man bruker dB-drag (dB-jams) sin cd til dette.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ha Term-Lab instrumenter for å måle lydtrykket, koster ca 8000,-

dvs, du må ha term-lab for å sammenligne med de lydtrykkene vi diskuterer her. Finnes flere instrumenter som måler lydtrykk, men de måler nok sjeldent det samme.

 

Hvis man vil slippe å betale for ett slikt instrument så reiser man på dB-drag konk. og deltar der, da får man jo vite hvor høyt man spiller.

 

Man bruker kun bassene, alt annet justerer man helt ned eller kobler bort.

 

Frekvensen finner man utav ved at man tester gjennom x-antall frekvenser og finner utav hvilken som spiller høyest. Man bruker dB-drag (dB-jams) sin cd til dette.

 

 

ok. takker

Yeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår