Gå til innhold

Skidracer: Toyota Corolla AE86 - Prosjekt "Daglig Drift" AE86

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

fort... må få litt opptatering.. ellers kjøper jeg meg en e30.. (ja har vært inne på tanken i ddet siste) PLIS!! redd meg med litt bilder å gode ord!

 

E30 er da en bra bil ;)

 

Oppdatering.. Tjah... Bilen står 100% ribbet. Det jeg mangler er penger og tid, nå som skolen starter igjen. I øyeblikket lurer jeg mest på hva jeg skal kjøre for noe i vinter, mens Corollan gjennopstår fra de døde.. Spes siden Lincoln'en fortjener en storservice nå. En av siderutene falt ut i forige uke,+ litt andre ting. :wave Derfor er det mulig Corolla'n må vente litt. Uansett er det rustfjerning som står på menyen for tiden. Og det gjør det nok hele vinteren og.. Jeg finner mer og mer uansett hvor jeg ser.. :jackinbox det som er bra er at den ikke har rammerust av en eller annen merkelig grunn... :wonder

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeje.. Da har vi funnet et bra karosseri :) Dessverre er dette et todørs. Det bra er at det tar bare et par timer å hente det :)

 

 

fant div utstyr til den corollan ,div styling å breddere.. om du nå ikke har sett det før så legger jeg ut linken :P link

 

 

Takker :)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, simen, klarer du å finne en sånn til meg i god stand eller? ;)

 

Hehe.. Er lei av Calibra nå egentlig... Blir feil å si det, er lei av framhjulstrekk er vel rette ordet.

 

Håvard ;)

 

 

Sorry Håvard.. Du får ikke AE86.. Jeg vil slippe å se deg style en sånn en... :hammer

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det dumt med 2-dørs? Syns den er grom jeg!

 

Fordi interiøret mitt ikke passer ... Men det er jo gromt med en av hver da! Nå mangler jeg bare de to truenoene!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en i danmark, en litt øst for oslo og en i drammen :) Alt i bilannonser! Om du skal ha delebil vil jeg påstå det begynner å bli tomt, ettersom dette blir den tredje vi setter inn på verkstedet vårt! Kan trygt si Vi har norges største tetthet av utolla AE86'er i Tønsberg :D Skal du ha delebil, så bare titt etter en rusten en i danmark. http://www.toyotaextreme.dk http://www.bilbasen.dk

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått det andre karosseriet på plass der det skal stå. I dag har jeg plukket av skjermer, panser lykter, fangere etc, bytta hele forstillingen med travers og alt, og tatt av bakstillingen. I morgen tar jeg ut rutene, og monterer den andre bakstillingen. Hvorfor gjør jeg så dette? Jo... Bilen er Mintgrønn og blå... puke Helt jævlig, rett og slett. Den blir hellakkert hvit og svart med min trofaste biltemasprøyte. Rutene må ut også.. Blandt annet fordi alt av lister må renses for lakk, og det faktum at en del av dashbordet faktisk er karosseriplatene, og jeg orker ikke kjøre rundt med mintgrønnt dash..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. 2dørs Coupe med bagasjelokk. Bilder kommer når jeg slutter å glemme kameraet hjemme... Det er et stykke til verkstedet, så jeg gadd ikke kjøre hjem og hente det igjen.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvitte meg med den? Er du spinnvill? Nå er den jo snart klar til lakk! :D Men jeg skal oppover i dag, og da blir det bilder. Lager ny tråd på det nye karossseriet og :) "Reservebilen"

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oki.. Oppdatering!

 

Den blåmetallic 3dørsbilen blir mer rusten for hver gang noe nytt faller av den.... Dessuten trenger jeg noen innfestinger som en knotpung av en tidligere eier har kappa vekk fra rallybilen, som ellers er rustfri og bein. (!!) Da jeg har mange prosjekter og det vil koste mindre å kjøpe en strøken bil fra Danmark, har jeg bestemt meg for å kaste 3dørskarosseiet. Den er rett og slett for dårlig...:( Bilen som får leve er mintgrønn-bilen...

 

Den ser forøvrig slik ut:

 

Dr2_01.jpg

 

Det er jo helt forjævlig... for å si det mildt.. Jeg kan jo ikke kjøre rundt i en bil som ser ut som om Ari (ikke Vatanen, nei) har lakka den. Derfor blir bilen satt på bukker i garasjen hjemme, og alt blir lakka. Over, under... Hele greia. Men jeg har en teori! Jeg VET bilen har vært rød en gang, og jeg misstenker at eieren har hatt bilder av den på pc'n.. Der har han lasta dem inn i photoshop, og på en eller annen måte trykket på "invert".. Noe som gir alle komplimentærfargene.. Når jeg trykker "invert nå, kommer nemlig den gamle rødfargen frem.... Hvordan han fant ut at mintgrønn var mye finere vet jeg ikke.. Det verste er at deler av dasjbordet har samma fargen.. :puke.

 

Dr2_01inv.jpg

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår