Vomaz Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 jeg er litt lei å kjøre med så høyt turtall når jeg kjører... har en org b21a m/m45kasse å 3.54 utveksling... så jeg lurte på om man vill komme til å merke det forskjell, tenker på km/t vs turtall, hvis jeg bytter til 3.73 utveksling bak??? akslingen har stått på en 245 88mod med aut-kasse... er det værdt arbeidet :rolleyes: pga har en slik liggende på låven hjemme:o men hvis noen har en m46 el m47kasse så gjerne si ifra;) jeg tenkte også å "avstive" bilen litt med stag her å der... i motorrommet og under bilen.... så hvilken støttestag er å anbefale? tenkte evt å lage selv fra tårnene å til torpedoveggen...:rolleyes: (tips til material-type? størrelse på evt rør ol... ønskes samt tegninger);) har fått hørt følgene "stag" som hjelper på stivheten i volvon: - stag mellom tårnhus og torpedoveggen - mellom tårnene - større stab-stag forran å bak (23 el 25mm) - justerbart panhardstag (vet det ikke "hjelper" på stivhet) - wattlink - ekstra stag som går under girkassen (som er formet som en H):rolleyes: - justerbart stab-stagfeste forran - polyflexforinger under hele bilen det er sikkert flere der ute som vet hva som er å anbefale :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Setter du på 3,73 utveksling så får du enda høyere turtall.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Texascom Setter du på 3,73 utveksling så får du enda høyere turtall.... trodde man fikk ned farta ved samme turtall :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 noen som har link til å regne det ut?? vet jeg har vært borti det, men fant ikke d:( Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Vomaz noen som har link til å regne det ut?? vet jeg har vært borti det, men fant ikke d:( En enkel formel: Antall tenner på kronhjul / antall tenner på pinjong = utvekslinga. Jo lavere utveksling jo tyngere giret blir bilen. F.eks: 3,73: Da går mellomakslinger 3,73 ganger rundt når hjulene hat gått èn runde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Texascom En enkel formel: Antall tenner på kronhjul / antall tenner på pinjong = utvekslinga. Jo lavere utveksling jo tyngere giret blir bilen. F.eks: 3,73: Da går mellomakslinger 3,73 ganger rundt når hjulene hat gått èn runde. hmm... såpass... da skal jeg nok ha meg en m46 eller m47kasse:rolleyes: anbefaler du da at jeg bare beholder den akslingen jeg har da:rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Vomaz hmm... såpass... da skal jeg nok ha meg en m46 eller m47kasse:rolleyes: anbefaler du da at jeg bare beholder den akslingen jeg har da:rolleyes: Da anbefaler jeg deg å beholde det du har nå. Jeg skal gjøre det motsatte av deg, skal ha 4,88.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Får 3.15 da, satt blant annet på noen med 230k og m45. Er 2.93 på bilen jeg kjører nå, med 5 trinns:cool: Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by nissan s13 Får 3.15 da, satt blant annet på noen med 230k og m45. Er 2.93 på bilen jeg kjører nå, med 5 trinns:cool: korsn mod er de på da? noen som vet pris på opphuging for en aksling?? så jeg vet sånn ca... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 hehe hvor fort går den på førstegir ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by vølvø hehe hvor fort går den på førstegir ca? ehm, d er jeg ikke sikker på.. kan sjekke det i hælga (pga "lånte" bort bilen frem til helga) men i 4-gire når jeg har 3000rpm ligger farta på ca 80-85km/t... synes det er litt mye, er sikkert flere som har det slik:rolleyes: men jeg vill ikke ha d:o Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by Vomaz ehm, d er jeg ikke sikker på.. kan sjekke det i hælga (pga "lånte" bort bilen frem til helga) men i 4-gire når jeg har 3000rpm ligger farta på ca 80-85km/t... synes det er litt mye, er sikkert flere som har det slik:rolleyes: men jeg vill ikke ha d:o Hadde akurat det samme på min B21A med M45... Hvor står denne unvekslinga på akslingene da :rolleyes: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Hei Har B23A med 5 trinns kasse, når jeg ligger i 160 da har jeg vel 4500 eller noe.. jallefall så mye at jeg nesten ikke tørr kjøre fortere.. men det er i nedover bakke, tror ikke den går så fort på falta.. har hatt 150 på flata da.. men min er høyt turtall på når jeg kjører fort.. Ganske iriterende ja :mad: Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 jeg har sjekket hva jeg får i hver gir... (har ikke testet 4-giret ennda);) men i 1-giret får jeg 50km/t 2-giret får jeg 100km/t 3-giret får jeg 150km/t å turtallet da er like før turtalls-kutt som er 6500rpm;) men føret tillot ikke å teste 4giret;) kommer nok til sommern:o men har fått den justert litt, så nå er jeg egentli fornøyd:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by Vomaz men har fått den justert litt, så nå er jeg egentli fornøyd:D Hvordan justerer du utvekslinga :eek: :D Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.