Gå til innhold

Toyofan: Mitt prosjekt, 244 Grp. A style

Ranger emnet


toyofan

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin 240!

Er det b230fk du har nå? Hvordan var det med montering, ledningsnett, motorrom, godkjenning og sånn? Hva kosta motoren? Vurderer samme i min 240 :)

 

Hvorfor har du flytta skiltet framme ned?

 

er FK motor det går i, monteringa er kjempe lett..akkuratt som ved en annen rødblokk.. mitt tips er å få med ALT du kan fra bilen motoren kommer fra..så slipper du busemekk-løsninger og mye trøbbel for å skaffe småtteri.. ga 15000kr for min motor 1997 mod med 160`!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er FK motor det går i, monteringa er kjempe lett..akkuratt som ved en annen rødblokk.. mitt tips er å få med ALT du kan fra bilen motoren kommer fra..så slipper du busemekk-løsninger og mye trøbbel for å skaffe småtteri.. ga 15000kr for min motor 1997 mod med 160`!

Det er jo ikke verst.

Må bensintank byttes? Hørte at det var noe med at pumpa var i tanken osv. :)

Hva må modifiseres på ledningsnett? Må hele skiftes ut?

240 blir vel godkjent med B230FK eller FT? Må det monteres katalysator?

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke verst.

Må bensintank byttes? Hørte at det var noe med at pumpa var i tanken osv. :)

Hva må modifiseres på ledningsnett? Må hele skiftes ut?

240 blir vel godkjent med B230FK eller FT? Må det monteres katalysator?

 

hvilken modell har du? bensintank må ikke nødvensigvis byttes, men det du må ha er tankarmatur fra en 240 med b230F motor! for den er det pumpe på som du trenger! ledningsnettet må modifiseres for å passe sammen med ledningsnettet som sitter i din bil, pluss at det er mye som sitter på 940 nettet som du ikke trenger. det du trenger derimot er jo bare det som skal få motoren til å gå!

om du har nett fra b230f blir alt mye lettere fordi det er tilpasset 240 fra før og det er bare å bytte ut hjernene til motoren du skal ha i også er det noe motstandsgreier som må fikses..men det er absolutt mye enklere om du har det nettet! mange 240`s som er godkjent med de motorene ja, hmm..så lenge det stemmer med avgasskravene, noe jeg tror skal gå..så trenger du ikke katalysator! tror det faktisk er rent nok uten!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken modell har du? bensintank må ikke nødvensigvis byttes, men det du må ha er tankarmatur fra en 240 med b230F motor! for den er det pumpe på som du trenger! ledningsnettet må modifiseres for å passe sammen med ledningsnettet som sitter i din bil, pluss at det er mye som sitter på 940 nettet som du ikke trenger. det du trenger derimot er jo bare det som skal få motoren til å gå!

om du har nett fra b230f blir alt mye lettere fordi det er tilpasset 240 fra før og det er bare å bytte ut hjernene til motoren du skal ha i også er det noe motstandsgreier som må fikses..men det er absolutt mye enklere om du har det nettet! mange 240`s som er godkjent med de motorene ja, hmm..så lenge det stemmer med avgasskravene, noe jeg tror skal gå..så trenger du ikke katalysator! tror det faktisk er rent nok uten!

Jeg har 87mod 240 GL med B230K. Skal se om ledningsnett til B230F er å få tak i :)

Ja blir lav nok CO så lenge dem ikke krever katalysator på bilen siden motor er nyere enn 90. :)

 

Har det noe å si om det er B230FT eller FK jeg skaffer? 91mod og nyere fra 940 selvfølgelig. :)

 

Holder girkassa jeg har nå? Er vanlig 4-trinns uten OD, usikker på kodenavn, heh

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 87mod 240 GL med B230K. Skal se om ledningsnett til B230F er å få tak i :)

Ja blir lav nok CO så lenge dem ikke krever katalysator på bilen siden motor er nyere enn 90. :)

 

Har det noe å si om det er B230FT eller FK jeg skaffer? 91mod og nyere fra 940 selvfølgelig. :)

 

Holder girkassa jeg har nå? Er vanlig 4-trinns uten OD, usikker på kodenavn, heh

 

Forskjellen på FT og FK er wastegaten den er ikke justerbar på FK etter det jeg har hørt.

 

M45 kassa holder vell kansje til 200-250hk alt etter som hvordan du kjører :P

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på FT og FK er wastegaten den er ikke justerbar på FK etter det jeg har hørt.

 

M45 kassa holder vell kansje til 200-250hk alt etter som hvordan du kjører :P

 

er det som er forskjellen ja..hm..det er da ikke justerbart på ft, er det det da?

 

m45 tåler ikke en dritt! kjørte til helvette de kassene mens jeg kun kjørte på 0,5 og originale hjerner..3 giret går med en gang! men om du kjører som en bestis så går det bra..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det som er forskjellen ja..hm..det er da ikke justerbart på ft, er det det da?

 

m45 tåler ikke en dritt! kjørte til helvette de kassene mens jeg kun kjørte på 0,5 og originale hjerner..3 giret går med en gang! men om du kjører som en bestis så går det bra..

 

mja mener det er FK den ikke er justerbar på ? :bok

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mja mener det er FK den ikke er justerbar på ? :bok

 

 

er ikke justerbart på fk nei, kan shimses da..men jeg trodde det ikke var justerbart på noen av dem jeg??

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke justerbart på fk nei, kan shimses da..men jeg trodde det ikke var justerbart på noen av dem jeg??

eneste forskjellen på FK er wastegateklokken.... tror det er slappere fjær... kjøp ny klokke med strammere fjær, alt etter hva du skal lade med... mener du får fatt i på TPC. :)

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det som er forskjellen ja..hm..det er da ikke justerbart på ft, er det det da?

 

m45 tåler ikke en dritt! kjørte til helvette de kassene mens jeg kun kjørte på 0,5 og originale hjerner..3 giret går med en gang! men om du kjører som en bestis så går det bra..

 

 

ft har justerbar wastegate ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår