Volvo-Racer Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 På tide med sterkere kasse nå jah.. :P Fytti jeg liker stuke på bilen din nå! og motoren høres jo ut til å gå greit! ;) Gleder meg til å se bilder av bilen slik den står nå om dagen.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Fin 240!Er det b230fk du har nå? Hvordan var det med montering, ledningsnett, motorrom, godkjenning og sånn? Hva kosta motoren? Vurderer samme i min 240 :) Hvorfor har du flytta skiltet framme ned? er FK motor det går i, monteringa er kjempe lett..akkuratt som ved en annen rødblokk.. mitt tips er å få med ALT du kan fra bilen motoren kommer fra..så slipper du busemekk-løsninger og mye trøbbel for å skaffe småtteri.. ga 15000kr for min motor 1997 mod med 160`! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 er FK motor det går i, monteringa er kjempe lett..akkuratt som ved en annen rødblokk.. mitt tips er å få med ALT du kan fra bilen motoren kommer fra..så slipper du busemekk-løsninger og mye trøbbel for å skaffe småtteri.. ga 15000kr for min motor 1997 mod med 160`! Det er jo ikke verst. Må bensintank byttes? Hørte at det var noe med at pumpa var i tanken osv. :) Hva må modifiseres på ledningsnett? Må hele skiftes ut? 240 blir vel godkjent med B230FK eller FT? Må det monteres katalysator? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Det er jo ikke verst.Må bensintank byttes? Hørte at det var noe med at pumpa var i tanken osv. :) Hva må modifiseres på ledningsnett? Må hele skiftes ut? 240 blir vel godkjent med B230FK eller FT? Må det monteres katalysator? hvilken modell har du? bensintank må ikke nødvensigvis byttes, men det du må ha er tankarmatur fra en 240 med b230F motor! for den er det pumpe på som du trenger! ledningsnettet må modifiseres for å passe sammen med ledningsnettet som sitter i din bil, pluss at det er mye som sitter på 940 nettet som du ikke trenger. det du trenger derimot er jo bare det som skal få motoren til å gå! om du har nett fra b230f blir alt mye lettere fordi det er tilpasset 240 fra før og det er bare å bytte ut hjernene til motoren du skal ha i også er det noe motstandsgreier som må fikses..men det er absolutt mye enklere om du har det nettet! mange 240`s som er godkjent med de motorene ja, hmm..så lenge det stemmer med avgasskravene, noe jeg tror skal gå..så trenger du ikke katalysator! tror det faktisk er rent nok uten! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 hvilken modell har du? bensintank må ikke nødvensigvis byttes, men det du må ha er tankarmatur fra en 240 med b230F motor! for den er det pumpe på som du trenger! ledningsnettet må modifiseres for å passe sammen med ledningsnettet som sitter i din bil, pluss at det er mye som sitter på 940 nettet som du ikke trenger. det du trenger derimot er jo bare det som skal få motoren til å gå!om du har nett fra b230f blir alt mye lettere fordi det er tilpasset 240 fra før og det er bare å bytte ut hjernene til motoren du skal ha i også er det noe motstandsgreier som må fikses..men det er absolutt mye enklere om du har det nettet! mange 240`s som er godkjent med de motorene ja, hmm..så lenge det stemmer med avgasskravene, noe jeg tror skal gå..så trenger du ikke katalysator! tror det faktisk er rent nok uten! Jeg har 87mod 240 GL med B230K. Skal se om ledningsnett til B230F er å få tak i :) Ja blir lav nok CO så lenge dem ikke krever katalysator på bilen siden motor er nyere enn 90. :) Har det noe å si om det er B230FT eller FK jeg skaffer? 91mod og nyere fra 940 selvfølgelig. :) Holder girkassa jeg har nå? Er vanlig 4-trinns uten OD, usikker på kodenavn, heh Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Jeg har 87mod 240 GL med B230K. Skal se om ledningsnett til B230F er å få tak i :)Ja blir lav nok CO så lenge dem ikke krever katalysator på bilen siden motor er nyere enn 90. :) Har det noe å si om det er B230FT eller FK jeg skaffer? 91mod og nyere fra 940 selvfølgelig. :) Holder girkassa jeg har nå? Er vanlig 4-trinns uten OD, usikker på kodenavn, heh Forskjellen på FT og FK er wastegaten den er ikke justerbar på FK etter det jeg har hørt. M45 kassa holder vell kansje til 200-250hk alt etter som hvordan du kjører :P Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Forskjellen på FT og FK er wastegaten den er ikke justerbar på FK etter det jeg har hørt. M45 kassa holder vell kansje til 200-250hk alt etter som hvordan du kjører :P er det som er forskjellen ja..hm..det er da ikke justerbart på ft, er det det da? m45 tåler ikke en dritt! kjørte til helvette de kassene mens jeg kun kjørte på 0,5 og originale hjerner..3 giret går med en gang! men om du kjører som en bestis så går det bra.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 er det som er forskjellen ja..hm..det er da ikke justerbart på ft, er det det da? m45 tåler ikke en dritt! kjørte til helvette de kassene mens jeg kun kjørte på 0,5 og originale hjerner..3 giret går med en gang! men om du kjører som en bestis så går det bra.. mja mener det er FK den ikke er justerbar på ? :bok Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Oi Toyo!!,Den er jo blitt fin! :) Går godt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 mja mener det er FK den ikke er justerbar på ? :bok er ikke justerbart på fk nei, kan shimses da..men jeg trodde det ikke var justerbart på noen av dem jeg?? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Oi Toyo!!,Den er jo blitt fin! :)Går godt?? takk:hello: går mer enn bra nok til å ha det gøy ivertfall;) Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 er ikke justerbart på fk nei, kan shimses da..men jeg trodde det ikke var justerbart på noen av dem jeg?? eneste forskjellen på FK er wastegateklokken.... tror det er slappere fjær... kjøp ny klokke med strammere fjær, alt etter hva du skal lade med... mener du får fatt i på TPC. :) Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Kjenner en som kjører med M45, og har 250 gamp... det gikk vist helt fint med den... tålte til og med burning:P ;) Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 er det som er forskjellen ja..hm..det er da ikke justerbart på ft, er det det da? m45 tåler ikke en dritt! kjørte til helvette de kassene mens jeg kun kjørte på 0,5 og originale hjerner..3 giret går med en gang! men om du kjører som en bestis så går det bra.. ft har justerbar wastegate ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 kan justere på staget... Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.