Gå til innhold

Camaro...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har faktisk fått komentarer på hvor lite bensin min bil bruker. 1,3 liter på mila er vell ikke spesielt mye med trimma 455cid.

 

Har lest gammle tester av orginal 70' 455 som viser at de brukte 1,8 liter. Så er storfornøyd med å kunne kjøre så mye trimma bil på så lite. Kan vell takke den mekaniske rullekamen og edelbrock gasseren for mye av det.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte fylle i Sarpsborg da, lol :D

 

Med 4.10 bak så er ikke 3 liter på mila noe problem, hehe, men mye moro pr mil da :D

 

Bytter fra 2.41 til 3.08 jeg da... ser ikke helt hvorfor T/Aen skal ha en teoretisk toppfart på 320km/t. Noe mer enn 3.08 tror jeg ikke det er bruk for med så stor motor (kun plass til 275/55/15 bak).

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har målt Astroen ned til 0,95L/mil Oslo - Kristiansand.

 

Synes ikke det er så aller verst. Den er jo nesten 2 tonn og med LITT mer luftmotstand enn f.eks en Camaro.

 

Jeg kjørte ikke spesielt forsiktig på den turen, men på en bil som Astroen sparer man mye på å "kjøre lastebil". Med det mener jeg at man bruker bremsen minst mulig og man utnytter dreiemomentet max ved å "ta fart" før bakkene og heller slakke av litt rett før toppen av bakken.

Dette er jo gøy også. Man kjenner virkelig at det er mer volum enn i en 2L Hiace.

 

0,95 er også lavere enn ofisielle tall fra fabrikken. Kanskje oljetilsetningen jeg bruker faktisk har noe for seg?

Dessuten merker jeg at den klarer litt mer motbakke før den kobler ut overdrive nå etter at jeg skiftet olje på gearkassa. Tyder vel på at den går litt lettere.

 

 

Ok ok. Mobb i vei :D vet at volumet på 4,3L V6 blir småtteri ift en big block, men alt er jo relativt!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brors '77 Caprice coupe, 305cid V8, TH350, 2.56:1, ca 2tonn med 2 personer i:

Langkjøring Oslo-Trondheim/Oslo-Stavanger: 0.99L/mila

Bykjøring/småkjøring: 2L/mila

 

Ny utveksling (3.42:1):

Langkjøring Oslo-Tønsberg/retur: 1.3-1.4L/mil

Småkjøring: ca 1.7L/mila

 

Konklusjon:

Før sleit den seg igang, men var fin på motorveien, nå er det omvent. TH700 automat er innkjøpt, og skal i etterhvert. Regner da med at langkjørings-forbruket forbedrer seg litt i forhold til før. (Litt tyngre i 4. gir, ca 2.49:1, og lockup) Bilen har også slanket seg 60-70kg siden dengang (mer skal det bli), uten at dette nødvendigvis utgjør så veldig mye.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Har målt Astroen ned til 0,95L/mil Oslo - Kristiansand.

 

Synes ikke det er så aller verst. Den er jo nesten 2 tonn og med LITT mer luftmotstand enn f.eks en Camaro.

 

Jeg kjørte ikke spesielt forsiktig på den turen, men på en bil som Astroen sparer man mye på å "kjøre lastebil". Med det mener jeg at man bruker bremsen minst mulig og man utnytter dreiemomentet max ved å "ta fart" før bakkene og heller slakke av litt rett før toppen av bakken.

Dette er jo gøy også. Man kjenner virkelig at det er mer volum enn i en 2L Hiace.

 

0,95 er også lavere enn ofisielle tall fra fabrikken. Kanskje oljetilsetningen jeg bruker faktisk har noe for seg?

Dessuten merker jeg at den klarer litt mer motbakke før den kobler ut overdrive nå etter at jeg skiftet olje på gearkassa. Tyder vel på at den går litt lettere.

 

 

Ok ok. Mobb i vei :D vet at volumet på 4,3L V6 blir småtteri ift en big block, men alt er jo relativt!

 

Jeg har jo AWD og den drekker værre en værst, hva er det for oljetilsetning du snakker om???

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Brors '77 Caprice coupe, 305cid V8, TH350, 2.56:1, ca 2tonn med 2 personer i:

Langkjøring Oslo-Trondheim/Oslo-Stavanger: 0.99L/mila

Bykjøring/småkjøring: 2L/mila

 

Ny utveksling (3.42:1):

Langkjøring Oslo-Tønsberg/retur: 1.3-1.4L/mil

Småkjøring: ca 1.7L/mila

 

Konklusjon:

Før sleit den seg igang, men var fin på motorveien, nå er det omvent. TH700 automat er innkjøpt, og skal i etterhvert. Regner da med at langkjørings-forbruket forbedrer seg litt i forhold til før. (Litt tyngre i 4. gir, ca 2.49:1, og lockup) Bilen har også slanket seg 60-70kg siden dengang (mer skal det bli), uten at dette nødvendigvis utgjør så veldig mye.

 

700 kasse er jo den beste måten både å "trimme" litt og å få bedre økonomi.

Med ei 700 kasse for du igjen i begge ender. 20% lavere 1 gear og 30% høyere 4 gear + lookup bare snadder, har ikke blit så posetivt overasket over noe som jeg ble da jeg satte inn 700 kasse den er bare en drømm. Jeg har også hatt det morsomt med å låse kassa i lookup, bruke spaken gire opp og ned fra 2 gear til 4 jævli gøy, slitter på kassa men det er MORO.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HemiCuda

mustangen min bruker faktisk mindre enn 240'n jeg hadde :p

 

hehe....:D Tro det eller ei, men vinterbilen min (Golf mk1 1,5) bruker ca dobbelt så mye som mustangen. Og stangen ligger på rundt 2 liter på mila :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'77 Malibu? Uff da... Siste året av whale-body'ene, ser større ut enn Caprice dette året, og vekta er vel ikke langt unna (eller over kanskje?) Hadde en '76 stv jeg hogde, rusta i filler overalt! Frontruta var løs (teipa fast), og takplata var på vei til å løsne. Hvordan er din bil?

 

Ottesen:

Har du blyyyytung høyrefot? Ellers må noe være galt, for å si det mildt....

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

'77 Malibu? Uff da... Siste året av whale-body'ene, ser større ut enn Caprice dette året, og vekta er vel ikke langt unna (eller over kanskje?) Hadde en '76 stv jeg hogde, rusta i filler overalt! Frontruta var løs (teipa fast), og takplata var på vei til å løsne. Hvordan er din bil?

 

 

Liker faktisk 73-77 Malibu\Chevelle også jeg, de har potensiale...bare synd de ruster så jævli...

Feite 18-19 tommere , litt senking, Laguna front og en 502 EFI , gjerne st.vogn...tror det kunne blitt fett jeg!

 

Noe i stil med den 77 El Camino’n fra Overhaulin:

 

http://www.overhaulin.com/gallery5.aspx

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca like stor som Caprice, 5,5 meter lang, 194 bred og 1950kg.

 

Hadde selfølgelig kjøpt meg en eller anne Pontiac hvis jeg anså det som mulig å finne en så fin bil, rent teknisk.

 

Bilen har gått 70 000km, ramma er rustfri, resten av bilen kan vell kalles 99,9% strøken, bilen lukter som ny inni.

 

Ulempen (gjør ikke meg noe) er at det har vært en begravelsesbil, dvs at jeg må sette inn de ubrukte baksetene i bilen. Iriterer meg selfølgelig at jeg blir sittende med den kjedelige 350/350 comboen.

 

Tror nok bilen er en av de fineste 77 malibuen i landet... uten at det skal så mye till. (byter veldig gjerne i like fin Pontiac)

 

 

Min mening om disse modellene er at de er de siste av de ekte store amerikanerne, etter dette ble malibuen som "liten" bil å regne. Forøvrig ser jeg bilen som en bra vinterbil, med plass til noen pontiac motorer i bagasjen.

 

 

Skal nok mer enn en 502 for å få dette liket til å fløtte seg, hehe.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt sansen for '73-'77 sedan og stv, men hadde jeg kommet over en 2dr som er billig nok hadde det vært interessant.

Var en gul 2dørs i Hot Rod for noen år siden, en kar som hadde bygget SS'en Chevy ikke lagde. 454 og 700 automat, var tøff den, litt høy bare.

 

El Camino derimot! Den liker jeg godt, holdt på å kjøpe meg det engang, har fortsatt lyst på... Tenkte mer bigblock og svære hjul bak, mmmmmmm! (15-18" brede dekk, store bilen ville kledd det)

 

Har faktisk ennå liggende rattstamme og ratt uten tilt, styresnekke og servopumpe, stab.stag foran, og hovedsylinder med br.kraftforsterkeren og pedal - kjekt å ha (eller noe)

 

Hørtes fin ut den Bjørn, har du noen bilder?

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knalltøff wagon det da!

Den El-Caminoen ble rå men kunne beholdt originalfronten for min del.

 

Hadde vert moro med bilder av Malibuen ja.

 

Synd det ikke stod en Olds motor i den da. Så du fikk se hvor gode motorer det er;) ;)

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår