Gå til innhold

Er tåkelys tøft?

Ranger emnet


nnnneh

E no tåkelys så kult som folk skal ha det til?  

62 stemmer

  1. 1. E no tåkelys så kult som folk skal ha det til?

    • Nei!
      9
    • Ja!
      42
    • Bare irriterende
      11
    • Veit ikke (kjører ikke bil?)
      0


Anbefalte innlegg

Originally posted by locked

Ja eller nei..

 

NEI! Det var kanskje kult en gang, men nå som alt fra ungdommer som lærekjører til gamle damer som ikke skjønner hva alle bryterne er til kjører slik. Og at det i tillegg blender.. Nei faen for noe dritt

 

jeg lærekjører:D ....men tenker du på de som har 240 eller sånn generelt alle?? uannsett.....jeg bryr meg egentlig ikke..

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg noen for 200 kr for en stund siden..

 

Var helt SJOKKA da jeg slo dem på når det var mørkt, lyste bedre en langlysa nesten !!:rolleyes:

 

+ at de lyser godt opp ut i sidene.. VELDIG pratisk..

 

Men det er hat og møte folk som har det.. men jeg bruker som oftest bare dem da..:D

 

RÅNE LYS !:op

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

 

jeg lærekjører:D ....men tenker du på de som har 240 eller sånn generelt alle?? uannsett.....jeg bryr meg egentlig ikke..

 

alle! fra gamle damer i mercedes som ikke har peiiling på hva/hvordan/hvorfor det er sånn.. til menn i 40år skrise som kjører med tåkelys og nærlys etter våte vinterveier.. og lastebiler med doble nærlys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkelys, vil det si grøftelys ?

 

Jeg mener vertfall at grøftelys er kult :D

 

+ aT dem lyser så bra opp.. synst hovudlysa mine lyser jævla dårlig.. reflektoren er fine på begge, kansje lyspærene er gamle? hehe..

 

Grøftelys e jallefall seike kjekt å ha,, lyser opp som bare det:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AlpejoHn

Tåkelys, vil det si grøftelys ?

 

Jeg mener vertfall at grøftelys er kult :D

 

+ aT dem lyser så bra opp.. synst hovudlysa mine lyser jævla dårlig.. reflektoren er fine på begge, kansje lyspærene er gamle? hehe..

 

Grøftelys e jallefall seike kjekt å ha,, lyser opp som bare det:)

 

Så lenge du ikke har på vanlige kjørelys sammen med de tåkelysene (nei ikke dagslysene/parklysene for de med VOLVO) så skal du få lov til å bruke dem.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg sendte epost til da lokale rutebilselskapet og sa at mangen trur at bussjåføra(yrkessjåføra) kan lova og regla og at det bussen gjere e lov. og sa at viss dei ikkje fekk sjåførane sine til å slutte å bruke tåkelys og nærlys sammen så skulle eg knuse alle tåkelysa på alle bussane deira :D

 

i dag har alle bussane kjørt med kun nærlys :D :roll:

 

Edit: sendte såklart anonym epost.. sånn i tilfelle eg faktisk skulle måtte knuse dissa lyktene og d gjer eg.. tru meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkelys og grøftelys er jo det samme. Begge lysene sitter lavt og ikke meningen å lyse langt. Samtidig som det gir et sterkt lys rett foran snuten på bilen. Og blender motgående traffiktant, spes. et par franske biler.

 

Og rånere; skal dere kjøre med det såkalte "rånelyset" så still dette riktig. Ikke langt oppi været, men ned mot bakken!

 

Totalt irriterende å møte, spes. mørket.

 

Rånere med rånelys: kan noen dere si meg hvor mange meter dere ser i mørket med tåkelysa??

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HansM-740GL

Og rånere; skal dere kjøre med det såkalte "rånelyset" så still dette riktig. Ikke langt oppi været, men ned mot bakken!

 

Totalt irriterende å møte, spes. mørket.

 

Rånere med rånelys: kan noen dere si meg hvor mange meter dere ser i mørket med tåkelysa??

 

De ser langt fordi de har stilt lysene høyt opp (Og dermed blender alle...).

 

Bra politiet har begynt å gi ut bøter for det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår