Gå til innhold

Problemer med bremsene på min 200TQ

Ranger emnet


SeVen

Anbefalte innlegg

Har problemer med bremsene mine på min Audi 200TQ -87

 

Har kjøp på helt nye Caliptere og klosser, dette er montert riktig og dobbelt sjekket flere ganger.

 

Problemet er at nå når jeg får kjørt litt å bremsa litt, så begynner bremsene å henge igjen, altså de låser seg slik at til slutt så sitter alle hjulene bom-fast. Har også skiftet ut bremse pumpen.

 

Har skiftet bremsepumpen, men skal ikke den bremsepinnen i pumpa være justerbar ? Kan det være servopumpa ? Denne herre sitter iallefall fast. Trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servopumpa blir vel drevet av reim. Bremsepumpa skal sitte rett ut for bremsepedalen da det er denne som oppretter trykket i pumpa. Overføringen fra pedal til pumpe pleier vel å være justerbar.

Når det gjelder bremsene regner jeg med at du kun har byttet øvre del av calipperene. Det er ihvertfall det som er normalt. Hvis klossene har anleggsflate mot calipperfestet (og som du sannsynligvis ikke har byttet), så er det sinnsykt viktig at denne anleggsflaten er strøken og at klosene glir lett og fint. Ellers setter de seg fort fast igjen...

Corolla 1,6 twincam16v '93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skiftet hele calipteren, fikk det så billig i tyskland så slo til med komplett sett. Det jeg trodde først jeg og, at de ikke var "glatt" nok der så jeg dobbeltsjekket og smurte på litt fett der for sikkerhetens skyld så er ikke det. Håper bare det ikke er servopumpa som er "ferdig", det kan bli en dyr affære. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVenOFnine

Jeg har skiftet hele calipteren, fikk det så billig i tyskland så slo til med komplett sett. Det jeg trodde først jeg og, at de ikke var "glatt" nok der så jeg dobbeltsjekket og smurte på litt fett der for sikkerhetens skyld så er ikke det. Håper bare det ikke er servopumpa som er "ferdig", det kan bli en dyr affære. :/

 

 

hvordan fett ? :/

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BrakeSnake

Det var nytt for meg. Har ikke hørt ordet servo i forbindelse med bremsepumpa før. Men man lærer da så lenge man lever...

Kunne ikke helt skjønne hvorfor servostyringen skulle blandes inn nei...

 

Audi 200TQ -87 har hydraulisk bremsekraftforsterker. samme pumpa som til servoen!!

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår