Gå til innhold

Din første bil??

Ranger emnet


HemiCuda

Anbefalte innlegg

Min første var faktisk en fet 88mod Civic 3 dørs... Bilen var blodsenka, med 2,5" effektanlegg og STOR stereo... Savner den bilen egentlig... Men han som eier den nå, skal sette inn turbo, så da får vi se hva som skjer :D

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 298
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En ting lurer jeg på: Åssen har så mange råd til fete og forholdsvis dyre biler når de er 17-18 år?

 

Jeg må ha gjort noe feil, for min første bil var en (hold dere fast)

1982 modell Lada 1600L.

En kan si mye om slike biler, og temmelig mye av det er sikkert negativt. Men den hadde trekk i riktig ende, og ufattelige 78hk! Kjørte mye bredt med den på de utslitte International regummierte piggdekka... Som oftest var ikke sladdene med vilje engang :)

 

Hadde den i ca et år og fikk 1500 spenn hos høggeren. Rulla faktisk over 200k før en sikkerhetstest avslørte at den ikke var noe stort å samle på lenger... Fikk 100 i 2. gir med den også, men det tok litt tid og lagde mye støy :D

 

OZzzt zzzz

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

En ting lurer jeg på: Åssen har så mange råd til fete og forholdsvis dyre biler når de er 17-18 år?

 

Ungdom jobber vet du.

 

Jeg selv er sånn som bruker alle pengene jeg har. På stor tv og stor forsterker. Høytalere etc. Bruker det ikke, men har det bare :)

Ellers dyr pc osv, men skrapa sammen 30000 til bil.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

En ting lurer jeg på: Åssen har så mange råd til fete og forholdsvis dyre biler når de er 17-18 år?

 

Jeg må ha gjort noe feil, for min første bil var en (hold dere fast)

1982 modell Lada 1600L.

En kan si mye om slike biler, og temmelig mye av det er sikkert negativt. Men den hadde trekk i riktig ende, og ufattelige 78hk! Kjørte mye bredt med den på de utslitte International regummierte piggdekka... Som oftest var ikke sladdene med vilje engang :)

 

Hadde den i ca et år og fikk 1500 spenn hos høggeren. Rulla faktisk over 200k før en sikkerhetstest avslørte at den ikke var noe stort å samle på lenger... Fikk 100 i 2. gir med den også, men det tok litt tid og lagde mye støy :D

 

OZzzt zzzz

 

Jeg kjører jo ikke helt rå bil(ikke er den min engang, bare delvis min i følge vognkortet).. men jobba ifjor som en idiot vel å merke.. hadde jeg spart alle spenna hadde jeg kjørt rå bil vel å merke.. men når jeg ser litt tilbake så er jeg glad for at jeg ikke kjøpte meg ett gatemonster den første tia.. men nå er snart verdensmester året over.. sååh.. Ny bil må det da bli når man starter å jobbe til sommer'n ;)

Mazda mx5 -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

 

 

 

Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å kjøre penere (stort sett) om jeg kjøper meg en Sierra Cosworth eller M3, enn om jeg kjører MAzda'n. Driter i om jeg moser den liksom...

 

En kompis kjøpte seg en 92 Galant da han ble atten, og kjørte gris som bare faen. 4 månder etter det kjøpte han seg Sierra Cosworth, han er 10 ganger tryggere i traffikken nå!

 

Så klart ... han er redd for bilen og har ikke råd til å fucke den.

 

 

Jeg synes det er greit å snylte bil av mutters og fatters til jeg har penger :) Da har jeg klart å skrapa sammen litt penger til en vettu førstebil. De gode gamle blekkboksa er ikke akkurat det tryggeste og kjøre av med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første var en 205 GTI 1,9 med Simons eksos og Superchip. Etterhvert ble det mer trim, stort anlegg mm. En fantastisk morsom bil å kjøre - og det var nok mer flaks enn ferdighet som reddet meg av og til. Ikke så morsomt å tenke på nå, 205'en er jo laget av papp og sølvpapir...

 

Det var en fest å kjøre bilen, men ikke å eie den - ble mange store regninger på den etterhvert. Men jeg har aldri kjørt en bil som kan måle seg i kjøreglede og "smil per mil".

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil som hadde skilter og jeg kjørte dengang lappen var fersk var en Volvo245 ..skikkelig harry:)

Rødt lys inni ..maange wunderbaum for å dekke over lukta av våt hund som fulgte med bilen (lukta ikke hunden)

lyseblå med røde eikerfelger:) og STORT pokemon merke i bakruta..

 

Ellers hadde jeg 2 bobler som aldri kom på veien...

Rust er passe dust. lzm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hehe.Min første bil var en Volvo 145-73 mod.

Makaløs bil vettu,som etterhvert fikk gt-klokker,diffbrems,overdrive og tilslutt en B-20 turbo som gikk sånn passe....men rust tok livet av den tilslutt.

var så rusten at den vred seg så dørene tok i dørkarmene når jeg ga gass...

 

Bånn gass!!

Hilsen Henning

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Euro-1

...hehe.Min første bil var en Volvo 145-73 mod.

Makaløs bil vettu,som etterhvert fikk gt-klokker,diffbrems,overdrive og tilslutt en B-20 turbo som gikk sånn passe....men rust tok livet av den tilslutt.

var så rusten at den vred seg så dørene tok i dørkarmene når jeg ga gass...

 

Bånn gass!!

Hilsen Henning

Hei

Høres ut som en sinnsykt artig bil :) Har du noen bilder av den å slenge ut eller? Kunne du fortalt litt om motoren? Hva brukte du for å gi den bensin? Gasser eller inj?

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oshim

Min første bil som hadde skilter og jeg kjørte dengang lappen var fersk var en Volvo245 ..skikkelig harry:)

Rødt lys inni ..maange wunderbaum for å dekke over lukta av våt hund som fulgte med bilen (lukta ikke hunden)

lyseblå med røde eikerfelger:) og STORT pokemon merke i bakruta..

 

Ellers hadde jeg 2 bobler som aldri kom på veien...

 

våt hund lukt er nærmest xtra utstyr til 245 :D

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår