Gå til innhold

Forslag til forsterker?

Ranger emnet


BMW 325i

Anbefalte innlegg

Originally posted by Morel

 

Alvorlig talt!!!

 

Er RF det bestlåtende produktet til under kr.10.000,- tilgjengelig i Norge?

 

1.Du/Dere har tydeligvis ikke vært borti de nye seriene til RF

 

2. Hvem har sagt at RF er det beste produktet til under 10 000kr i Norge?

 

Du sa, og jeg quoter

Må du på død og liv ha Rockford Fosgate da?

Det finnes mange andre merker der ute som gjør en bedre jobb, lydmessig!!!

 

At det finnes MYE som er bedre enn RF har jeg mine store tvil om..

Dvs at kanskje noe er bedre, kanskje noe er på samme nivå, men slik du/dere fremstiller det her virker det som at alt er bedre enn RF. Altså ett merkehat og ikke ett generelt grunnlag for uttalelsen.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Zetec

 

At det finnes MYE som er bedre enn RF har jeg mine store tvil om..

Dvs at kanskje noe er bedre, kanskje noe er på samme nivå, men slik du/dere fremstiller det her virker det som at alt er bedre enn RF. Altså ett merkehat og ikke ett generelt grunnlag for uttalelsen.

 

Uff, tror ikke jeg gidder å fortsette på denne..

 

Jeg står fortsatt på mitt, og det er grunnlag for det...!

Var selv stor forhandler av RF sine produkter, og har hatt myyye av de nye tingene på lager... Jeg er faktisk en av de som tar med meg hjem mesteparten av alle nye produkter jeg får på lager for å teste de ut på alle måter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

 

At det finnes MYE som er bedre enn RF har jeg mine store tvil om..

Dvs at kanskje noe er bedre, kanskje noe er på samme nivå, men slik du/dere fremstiller det her virker det som at alt er bedre enn RF. Altså ett merkehat og ikke ett generelt grunnlag for uttalelsen.

 

 

Det er vel ingen her på forumet, og i hvertfall ikke importørene av de enkelte merkene, som har testet så mange forskjellige merker i ellers samme installasjon som gjør at de kan uttale seg skråsikkert om hva som er best av ditt og datt...

 

De ulike fronthøyttalerne fra de ulike produsentene har ulik lydklang, membran, delefilter, spole, størrelse etc slik at man neppe vil bli enig om hva som er best. I tillegg har type bil, systemvalg, forsterker, signalbehandling, demping etc etc alt å si for om lyden blir behagelig.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser jo at kunnskapsnivået er noe forkjellig blandt brukerne av dette forumet.

 

RiZLa jeg er enig med deg!

 

De som vil kan kjøpe Rockford Fosgate så kan "vi andre" bruke Soundstream og Morel.

Høres ikke det ut som en god idè RiZLa? :D

 

Off topic:

Venter på en FET testrapport fra deg, RiZLa!

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

Vi ser jo at kunnskapsnivået er noe forkjellig blandt brukerne av dette forumet.

 

RiZLa jeg er enig med deg!

 

De som vil kan kjøpe Rockford Fosgate så kan "vi andre" bruke Soundstream og Morel.

Høres ikke det ut som en god idè RiZLa? :D

 

Off topic:

Venter på en FET testrapport fra deg, RiZLa!

 

 

Mvh

Pål

 

Den kommer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

Vi ser jo at kunnskapsnivået er noe forkjellig blandt brukerne av dette forumet.

 

Mvh

Pål

 

Må si at kunnskapsnivået har INGENTING å si på åssen utstyret høres ut. Det er kun øret ditt som kan avgjøre det.

 

Soundstream er ett av de merkene jeg har hatt mest problemer med, av samme grunn har både jeg og ett firma til sagt nei til å selge dette. Så, sant som du sier, de som vil kjøpe SS kjøper SS og de som vil kjøpe RF kjøper det.

 

Smaken er som baken, delt i to og full av dritt :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Må si at kunnskapsnivået har INGENTING å si på åssen utstyret høres ut. Det er kun øret ditt som kan avgjøre det.

 

Beklager at jeg skriver i koder, men det var ikke lyden jeg siktet til.

Vi setter nok forskjellige krav til lydkvalitet, byggekvalitet og konstruksjon. Dette er bra for det åpner dørene for "alle de andre" mer eller mindre useriøse aktørene til å komme seg "opp og fram" i markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

Vi ser jo at kunnskapsnivået er noe forkjellig blandt brukerne av dette forumet.

 

RiZLa jeg er enig med deg!

 

De som vil kan kjøpe Rockford Fosgate så kan "vi andre" bruke Soundstream og Morel.

Høres ikke det ut som en god idè RiZLa? :D

 

Off topic:

Venter på en FET testrapport fra deg, RiZLa!

 

 

Mvh

Pål

Du glemmer jo Zapco- Genesis eller Mcintosh.:D :D :D :D :D

Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert

Progressive Trance Golf 4 :eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW 325i

Jeg har 3 par 6*9 og en rockford 12 sub til ca 5000 (noen år gammel). jeg har fått foreslått RF p6002

+

p4004 .

Er det noen som vet om noen tilsvarende forsterkere? Jeg får de for 7000 tilsammen...

 

Jeg sender deg PM så skal du få ett heftig tilbud på noe som jeg skal garantere deg at du vil bli stor fornøyd med. Er den "gamle" RF subben en RFR 2212 ?

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

 

Må si at kunnskapsnivået har INGENTING å si på åssen utstyret høres ut. Det er kun øret ditt som kan avgjøre det.

 

Soundstream er ett av de merkene jeg har hatt mest problemer med, av samme grunn har både jeg og ett firma til sagt nei til å selge dette. Så, sant som du sier, de som vil kjøpe SS kjøper SS og de som vil kjøpe RF kjøper det.

 

Smaken er som baken, delt i to og full av dritt :D

 

Lytting krever trening, enkelt og greit.

 

Snålt å høre at du har hatt mye problemer med SS når du ikke har hatt det i butikken din en gang.

 

Litt rart oså at du har hatt så mye problemer med et merke vi omtrendt ikke har hatt reklamasjoner på. Noe har gått i stykker, men det var feilbruk.

 

Litt rarat at du hevder å ha sagt nei. Du sa aldri nei til å selge SS, faktisk har jeg noen mailer som forteller at du var svært så interessert, men det har jo desverre bare "kokt ut i kålen"

 

Hold deg til fakta er du snill.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm

det finne skansje en grunn til at det ikke har vært innportør av det...

 

jeg vet ikke

..

men så har jeg eller ikke hvis om SS i norge siden Neby på tildlig 90tallet..

 

men du skal STOR ros for prøver å komme deg fram med SS i norge...

 

men så savner jeg også andre gammle kjente merker som

HiFionics

Orion

JL

sammen med SS

+ RF som noen fått nok av

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

 

Lytting krever trening, enkelt og greit.

 

Snålt å høre at du har hatt mye problemer med SS når du ikke har hatt det i butikken din en gang.

 

Litt rart oså at du har hatt så mye problemer med et merke vi omtrendt ikke har hatt reklamasjoner på. Noe har gått i stykker, men det var feilbruk.

 

Litt rarat at du hevder å ha sagt nei. Du sa aldri nei til å selge SS, faktisk har jeg noen mailer som forteller at du var svært så interessert, men det har jo desverre bare "kokt ut i kålen"

 

Hold deg til fakta er du snill.

 

mvh

 

Glenn

 

Må jeg selge SS for å ha hatt det? Du er ikke den eneste i Norge som har tatt inn SS

 

Jeg har også sagt til deg at jeg ville ha en demo før jeg vil selge SS, noe jeg ikke har fått fordi det stort sett ikke finnes demobiler med dette merke å oppdrive, de som finnes er langt i fra ferdige.

 

Det at jeg sier at jeg har hatt mye dårlige erfaringer er vel akkurat som de som sier de har hatt mye problemer med RF eller Kicker osv, vel og merke problemer jeg ikke har sett så mye til på de to sistnevnte merkene. Sånn er det bare, noen har problemer med det ene, noen med det andre. Av samme grunn har jeg valgt å holde meg unna SS.

 

Når det gjelder å lytte, trening? Trening til hva? man sitter i en bil her, som er så langt fra en optimal plass å høre på musikk som man kan komme.. Dette kan jo ende i en diskusjon hvor vi må finne ut hvilke dekk som er mykest slik at det ikke støyer sånn inn i kupeen, det kunne jo for all del ødelegge lyden.. Fordi det er faktisk akkurat det vi diskuterer her. Jeg parkerer nemlig sjelden langt uti skogen for å høre på musikk..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår