Gå til innhold

Rattet trekker mot høyre.. noen ganger

Ranger emnet


allyse

Anbefalte innlegg

Rattet på min Mazda 626 1988 trekker mot høyre... Dette skjer bare noen ganger... Har vert på verksted med dette, men nå er problemet der igjen :(

 

For å få problemet må jeg f.eks svinge hardt til høyre... mens jeg svinger hører jeg et par tre klikkelyder... Dette gjelder når jeg svinger hardt til begge sider (men rattet trekker aldri mot venstre, alltid høyre)

 

Det er ikke SÅ irriterende, bare litt...

 

Noen som vet hva som kan være årsaken... noe jeg kan fikse?

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg er ekspert, men jeg tror neppe det har noe med forstillingen å gjøre.. i og med at han forteller at når han svinger hardt, så oppstår det..

og hvis det hadde vært forstillingen, så hadde problemet vært konstant.. ikke bare noen ganger..

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Ikke det at jeg er ekspert, men jeg tror neppe det har noe med forstillingen å gjøre.. i og med at han forteller at når han svinger hardt, så oppstår det..

og hvis det hadde vært forstillingen, så hadde problemet vært konstant.. ikke bare noen ganger..

 

Ah, leste ikke nøye nok :) Jeje

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem. Jeg har skiftet foringer og rettet opp forstilling, men problemet er der av og til.

Det kan jo være ett hjullager som er gåent. Det blir jo sånne klikkelyder når du svinger da. Nå på vinteren så blir det sånn hakking i rattet (eller bilen da om du vil) når veien er skrapa eller når du kjører i kjettingspor. Det kan ofte kjennes helt for jævlig ut. Da jeg kjørte til Røros sist trodde jeg at hele bilen kom til å skrangle til døde. Det gav seg straks kjettingspora slutta, men creepy er det.

På sommern kan det være for brede dekk slik at bilen sporer.

 

Men, men hva vet jeg :)

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by allyse

Rattet på min Mazda 626 1988 trekker mot høyre... Dette skjer bare noen ganger... Har vert på verksted med dette, men nå er problemet der igjen :(

 

For å få problemet må jeg f.eks svinge hardt til høyre... mens jeg svinger hører jeg et par tre klikkelyder... Dette gjelder når jeg svinger hardt til begge sider (men rattet trekker aldri mot venstre, alltid høyre)

 

Det er ikke SÅ irriterende, bare litt...

 

Noen som vet hva som kan være årsaken... noe jeg kan fikse?

 

Mvh

A. Lyse

 

Tipper at det er Drivknuta som er skadet for den kan hugge litt vis dem ikke er helt i orden....

 

:)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår