tosk Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 B230ET lr FT blokk jah :) offtopic: Ben Are har du funne nå blokk t mæ da? :P Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Næh.. han skull appsolutt ha blokka sjøl... Desverre!!! Men eg holder auan åpen Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Originally posted by tosk B230ET lr FT blokk jah :) offtopic: Ben Are har du funne nå blokk t mæ da? :P Jeg kan skaffe det meste av motorblokker innen b2xx klassen.. For de som skal bytte stempel/råder blir det billigste alternativet en b230 underspylingsblokk(sugemotor)for så å maskinere opp tur/retur olje til turboen.Men vet også av turboblokker fram til 98.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Originally posted by maxis Jeg kan skaffe det meste av motorblokker innen b2xx klassen.. For de som skal bytte stempel/råder blir det billigste alternativet en b230 underspylingsblokk(sugemotor)for så å maskinere opp tur/retur olje til turboen.Men vet også av turboblokker fram til 98.. pris for en FT blokk lr ET blokk da? kun blokka jeg trenger, for d kommer ny veiv, råder, stempler, lager å topp! all i need is the blokk :) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 jeg er også int. i 230ft blokk med underspyling... både komplett motor og kun blokk! svar her eller pm/mail på terje@oppdal.net maxis Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Parner råder... http://www.ladetrykk.com/gallery/Utladning-Varpeskogen-29-12-2004/dsc00259 Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svetto Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by maxis Jeg kan skaffe det meste av motorblokker innen b2xx klassen.. For de som skal bytte stempel/råder blir det billigste alternativet en b230 underspylingsblokk(sugemotor)for så å maskinere opp tur/retur olje til turboen.Men vet også av turboblokker fram til 98.. har du et nr jeg kan nå deg på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
945 Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Ingen som heller fyller tanken å freser inn i Sverige å henter seg en femmer da?.....I stede forå putte en hel haug med penger i en firer liksom?....den trimmes jo like lett (og like billig)?.......åsså blir d kansje litt mer holdbart? ....bare et forslag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 En 5er som er like trimmevenlig, like billig å trimme og mer eholdbar en rødblokk????? Den vil jeg GJERNE se!!!! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Og 5ern passer jo rett i motorrommet på 240in uten modifikasjoner. Rødblokka er det litt verre å få til å passeeeeeeeeeeepuke Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
945 Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Sier bare det at har man noen kontakter er det slettes ikke uoverkommelige priser for å skaffe seg en femmer. Etter min mening er en B5234t like trimvennlig som en rødblokk,og er minst like holdbar når du begynner å få en del hk.....og det er ikke så mye arbeid,(å slettes ikke vanskelig) å putte en femmer ned i en volvo.....d gjelder bare å ikke se så mørkt på ting :D .....firere er knallmotorer det også ikke et vondt ord om dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 t5 motorer er ikke noe bedre enn en firer, heller omvendt...vil du skru, kjøp t5, vil man kjøre med bilen hiv inn firer.. greit det er lettere å få ut hk,men man skal jo også tenke på holdbarheten.. er jo en del stress sette inn t5,men ikke mer enn at det er overkommelig.. men jeg har i allefall bestemt meg for å sette inn firer i 242'n..vurderte t5,men etter å ha prata med X antall svensker, går jeg nå for en firer.. hva er forøvrig best egnet av B23et/B230ET blokkene, drit i innmaten,for den blirr bytta ut... er b23et'n bedre som prosjekt motor, for si 350-400hk.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by volvo242TIC hva er forøvrig best egnet av B23et/B230ET blokkene, drit i innmaten,for den blirr bytta ut... er b23et'n bedre som prosjekt motor, for si 350-400hk.. b230 har jevnere støping enn b23, selv om de første årgangene med b230 hadde tendens for knekking av råder under hard kjøring (trim over 240hk) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by DaButcher b230 har jevnere støping enn b23, selv om de første årgangene med b230 hadde tendens for knekking av råder under hard kjøring (trim over 240hk) ok..skal borre opp til 2,5L uansett... knekking av råder har heller ikke noe og si,blir ny innmat... så da er det altså egentlig en dritt hvem blokk man går for? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Jeg mener at nyere 230 blokkene er de beste utgangspungtene for rå motor, iallefall hvist du alikevell skal bytte ut innmat... Kost på ny innmat i en slik blokk, og du har skuddsikker bunndel for MASSE power! Mange vil sikkert si at B23 blokkene er bedre... Å det kan sikkert stemme hvis du skal kjøre med orginale dingser innvendig, Men se på diverse volvomotrer som er blitt bygd siste årene... Mange rasede prosjekter som er bygget på 23 blokk... og hva blir resultatet? Må bynne fra bunn av med ei flonkende ny 230 blokk! :D Men men.... da er det jo snakk om 7-800hk de skal ha da! :D:D:D Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg