Gå til innhold

Hvilken Maxima?


Pedersen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har seriøse planer om å kjøpe en Maxima. Hadde egentlig lyst på en med 3.0l motor. For å få kjøpt en slik, må jeg velge en 1995mod, p.g.a penger. Kan få en 1998mod med 2.0l motor til samme prisen. Så det jeg lurer på, er. Er det stor forskjell på disse modellene, hvis vi ser bort fra motor? En annen ting jeg lurer på, er hvordan 2.0l motoren er. Er det god trekkraft i den, eller bør jeg gå for en 3.0l for god trekkraft? Vil helst ha med automatgir.

 

Hvis det er noen eksperter her, hva ville dere kjøpt av en 1998 med 2.0l, eller en 1995 med 3.0l? Begge har gått rundt 140.000km. Kom gjerne med gode råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamlefar har en maxima -98 2,0.

 

den går som et helvette over 4000 rpm.

 

den har også et sinnsykt drag fra bunn av. han har manuell kasse da.

 

har gjort forbikjøringer i 5. gir i oppoverbakke.....helt sykt...

 

ps. v6 2,0 som sitter i maxima er kåret til årets motor 5 år på rad i usa....

live fat, die young, and leave a big, fat, corpse...

 

->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:)

x: honda civic lsi

x:mazda 1,6 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Compom

Hva er 0-100 tallene på Maxima? Går de så fælt da? ( Spør av uvitenhet..) ;)

 

Maxima A32 95-99 0-100km/t:

 

2.0l MT: 11.3s

2.0l AT: 14.1s

3.0l AT: 9.6s

 

0-60mph 3.0l MT: 6.6s (USA-verson, ikke levert til Norge)

 

Jeg syns de 0-100 tallene på Maxima med AT er litt drøye. Med AT er det riktig nok lengre reaksjon, men drage føles nesten likt som med MT. Nesten 3s forskjell på MT og ATvirker litt drøyt!

 

 

 

Ta gjerne en kikk på hjemmesia mi ;)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pedersen

Hei

 

Har seriøse planer om å kjøpe en Maxima. Hadde egentlig lyst på en med 3.0l motor. For å få kjøpt en slik, må jeg velge en 1995mod, p.g.a penger. Kan få en 1998mod med 2.0l motor til samme prisen. Så det jeg lurer på, er. Er det stor forskjell på disse modellene, hvis vi ser bort fra motor? En annen ting jeg lurer på, er hvordan 2.0l motoren er. Er det god trekkraft i den, eller bør jeg gå for en 3.0l for god trekkraft? Vil helst ha med automatgir.

 

Hvis det er noen eksperter her, hva ville dere kjøpt av en 1998 med 2.0l, eller en 1995 med 3.0l? Begge har gått rundt 140.000km. Kom gjerne med gode råd:)

 

Jeg ville kjøpt 3-liter'n! Stor forskjell på draget bl.annet.

Men det er jo litt døllt at ikke 3-liter'n blir levert med MT i Norge!

I USA blir Maxima kun levert med 3-liter (med unntak av den siste modellen som også blir levert med 3,5-liter)

 

3-liter'n har Skinnseter, cruise-control, elektrisk justerbar førerstol ...tror det var alle utstyrs forskjellene...

Noen få av de første 2-liter'ne hadde ikke orginalt AC.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

 

Maxima A32 95-99 0-100km/t:

 

2.0l MT: 11.3s

2.0l AT: 14.1s

3.0l AT: 9.6s

 

Var litt stor forskjell der ja. Du får ha takk for informativ info a32. Har sett meg ut denne:

 

Nissan Maxima 3.0 V6

Årsmodell: 1999

KM: 113000

Pris: 173.900,-

Farge: Sølv

 

Eneste jeg reagerte på, var en svært lav pris, i forhold til andre Maximaer jeg har sett på.

 

Noen som vet noe om dette bilfirmaet?

 

National Car Shakibaie-Kesheh

Gladengveien 10

0661 OSLO

 

Er de som selger den.

 

PS! Forresten bra hjemmeside du har a32 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pedersen

 

Var litt stor forskjell der ja. Du får ha takk for informativ info a32. Har sett meg ut denne:

 

Nissan Maxima 3.0 V6

Årsmodell: 1999

KM: 113000

Pris: 173.900,-

Farge: Sølv

 

Eneste jeg reagerte på, var en svært lav pris, i forhold til andre Maximaer jeg har sett på.

 

Noen som vet noe om dette bilfirmaet?

 

National Car Shakibaie-Kesheh

Gladengveien 10

0661 OSLO

 

Er de som selger den.

 

PS! Forresten bra hjemmeside du har a32 :)

 

Gir deg gjerne svar hvis det er noe mer du lurer på :) (hvis jeg KAN svare da...)

 

Det der var en billig Maxima! Skulle nesten tro det var en 2-liter.

Jeg har aldri hørt om firmaet, men det må jo være verdt en telefon i det minste!

 

Takk :)

 

NB! Maxima har motor som heter VQ20DE (2-liter) / VQ30DE (3-liter). I Nissan 350Z sitter det en VQ35DE ;)

Det finnes også VQ25DET (T=turbo)

VQ-motoren er kåret (som nevnt tidligere i tråden) til den beste V6-motor i USA 5 år på rad. Vanvittig politelig motor! ALLDRI trøbbel av noe som helst slag (opp til over 500000km)! Men det er ikke bare motoren som funker på Maxima'n. Resten av bilen er apsolutt kvalitet. Men det er noen som reagerer på hjulstøy (for dem som bryr seg om det ;) )

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=58405

 

 

gamlefar skal selge maximan nå, ikke noe galt med bilen, men han bytter bil 2 ganger i året så, han har kjørt ca 30k med den, og han kjører kun på langkjøring.

 

jeg kan love deg at du ikke finner billigere maxima i norge, grunnen til at han selger den så billig, er at han er god å prute og fikk den svinbillig)

live fat, die young, and leave a big, fat, corpse...

 

->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:)

x: honda civic lsi

x:mazda 1,6 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

jeg har fått meg en 95 maximaQX, med automat å 2.0l 24ventiler v6.. bilen har gått litt over 300.000 å har mange mange km igjen å gå, jeg syntes den er knall å kjøre eneste jeg har å klage på er at t.o.m i sport funksjon så er automat kassa "treig", men sterk å godt drag..

Nissan Maxima QX 2.0l 24v 1995

Volvo 745 2,3l 1990 (solgt)

VW Golf2 (spiker)

Ford Granada 2.8l v6 1987 (solgt)

Ford Sierra 2.0lDOCH (DØØØD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår