Gå til innhold

Felg prosjektet - 10x16 --> Hjelp!

Ranger emnet


OleVik

Anbefalte innlegg

Mekelig at det finnes flere som kjører med dette uten problem da, også veldig merkelig at de som har mest strekk av alle er driftebilene, men de kjører jo ikke aktiv svingkjøring de nei....ligger i 30 rundt svingene de, denne diskusjonen har gått så mange ganger på vortex at jeg orker ikke starte den her.

 

Et spm bare, har du NOENSINNE hørt om noen som har opplevd at dekket vrenger seg av felgen eller mister lufta?? Kom med et konkret eksempel. Virker som ALLE vet om en eller annen eller har hørt det og det men når det kommer for en dag så kan de ikke vise til en enkelthendelse.

Er en grunn til at all tüv på 175/50/13 på bredere enn 7" felg er trukket tilbake.... dette akkurat pga en rekke alvorlige ulykker i tyskland hvor dekkene har vrengt seg av felgen

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er en grunn til at all tüv på 175/50/13 på bredere enn 7" felg er trukket tilbake.... dette akkurat pga en rekke alvorlige ulykker i tyskland hvor dekkene har vrengt seg av felgen

 

Sikkert ikke så utrolig kult å sitte i bilen når det skjer .. doh

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna med jeg stakk armen inn i et vepsebol..

 

RTL (en tysk TV-kanal) hadde en dokumentarserie for et par år siden (av typen Rikets tilstand) der de testa en Polo 2 med 8X13 og 175/50-13 i forifjor. Der vrengte et av dekka seg av, og resultatet var at alle gjeldende godkjenninger fra dekkprodusentene ble trukket tilbake og du får ikke godkjent 175/50-13 på bredere felg enn 6,5". Skal du ha bredere enn dette må du ha 195/45-13.

 

For øvrig påberopte jeg meg bare en viss uttalerett, ikke å sitte inne med absolutt all kunnskap om dette. Til opplysning har jeg ennå hvilepuls, men det spørs om du har det;)

 

Nå får ikke jeg godkjent bilen med de felgene mine uansett da så det er ikke så interessant. Hvis man tenker på hvor mange som faktisk kjører med dette i forhold til hvor mange det har gått galt med så tar jeg sjansen...195 på 9" er faktisk ikke så strukket som man tror...

 

Bilde

her er et bilde av 195 på 9"

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får ikke jeg godkjent bilen med de felgene mine uansett da så det er ikke så interessant. Hvis man tenker på hvor mange som faktisk kjører med dette i forhold til hvor mange det har gått galt med så tar jeg sjansen...195 på 9" er faktisk ikke så strukket som man tror...

 

Bilde

her er et bilde av 195 på 9"

 

ggaaarglh sikle ... den poleringen!!"! Men jeg tror jeg ville gått for 215 i stedet .. hvis det fins da .. greit å være på den sikre siden ? Har du bilde av de C2 felgene ?

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ggaaarglh sikle ... den poleringen!!"! Men jeg tror jeg ville gått for 215 i stedet .. hvis det fins da .. greit å være på den sikre siden ? Har du bilde av de C2 felgene ?

 

 

finnes desverre ikke 215 i lav profil til 14"...så enten blir det 225 foran eller 195...

 

her er et bilde av c2 felgene

 

SIKLE!!!!!!!!!

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deelux: De felgene der er sinnsykt fine! Gå for dem! Har sett mange bilder av golf med slike, men synes fortsatt at de er drit lekre sombrero

 

Blir nok ikke ennå da jeg er ganske fornøyd med de felgene jeg har...men neste sett med felger blir nok et sett med polerte C2

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på noe når jeg leser denne tråden...

 

Dersom man skal polere kanten på f.eks en 4X4 eller hva som helst for den saks skyld. Hvorfor ikke finne seg ett nav med samma boltsirkel som felgen din, sveise/skru det til noe som f.eks kan sitte på Biltema sitt motorstativ? Da kan man jo bare dreie felgen som man vil. Og hvis du vil være ekstra HI-tec, så kan du ha det med skive og calipper og lage ett enkelt hydraulisk håndbrekk på, så kan den stå så i ro som du vil ha den når den IKKE skal snurre.

 

Bare en idé jeg kokte i hop når jeg sitter offshore på natt og kjeder meg.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår