Volvo_Roger Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Hei jeg har en 240 -86 mod med B230A som bruker 1,7 på mila som jeg synes er noe høyt . Er det noe som vet hva som kan være galt ,bilen går fint og jukser ikke men jeg synes luftfilteret var dritten men jeg tror ikke det har en så stor betydning,bytter det imorra men jeg har kjørt en del korte turer denne måneden!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Originally posted by 240-Roger Hei jeg har en 240 -86 mod med B230A som bruker 1,7 på mila som jeg synes er noe høyt . Er det noe som vet hva som kan være galt ,bilen går fint og jukser ikke men jeg synes luftfilteret var dritten men jeg tror ikke det har en så stor betydning,bytter det imorra men jeg har kjørt en del korte turer denne måneden!!! Tett luftfilter = høyt forbruk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 lenge siden det har vært service på bilen?? tenker på om det er lenge siden det er byttet: luftfilter, plugger, pluggledninger, rotor, fordelerlokk osv... lenge siden den har fått justert forgasseren?? ALT DETTE har mye å si for hvor mye den bruker... åsså selvsagt hvordan man bahandler gasspedalen... min volvo (med en b21a) klarte jeg å bruke ca 3 liter på mila:D men da gikk det utover gasspedalen;) pluss at forgasseren ikke har blitt justert på ca 6år:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Originally posted by Vomaz lenge siden det har vært service på bilen?? tenker på om det er lenge siden det er byttet: luftfilter, plugger, pluggledninger, rotor, fordelerlokk osv... lenge siden den har fått justert forgasseren?? + Olje og filter :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 sjekk også at bremsene er godt smurte slik at dem ikke henger for mye på, det gjør at bilen går dårligere og du må gi mer gass.. ergo høyere forbruk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Originally posted by locked sjekk også at bremsene er godt smurte slik at dem ikke henger for mye på, det gjør at bilen går dårligere og du må gi mer gass.. ergo høyere forbruk Host hark. Smøre bremsene er vel litt dumt.. Den skal stoppes også da. Håper du mente lagrene?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Pusse og smøre opp stemplene på bremsecaliper'ne er vel ikke så dumt?? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Hvor langt har denne bilen gått? Gassern som begynner å ta kvelden....pappas runder snart 300k.....gassern er forlengst dø.....bruker vel en 2 liter +- på mila.... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Hvor langt har denne bilen gått? Gassern som begynner å ta kvelden....pappas runder snart 300k.....gassern er forlengst dø.....bruker vel en 2 liter +- på mila.... Den har gått 250000km ,og er en pierburg gasser på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 ok, trikset her: ring til forskjellige bilfirmaer, hør hva de skal ha for å stille forgasseren din. Noen vil si: Det spørs Andre vil si: 500kr feks.. De som sier "det spørs"; de vet hva de snakker om.. De er klar over at kanskje nålen, etc. må byttes, membraner, o.l. De som sier feks. 500kr, de har ikke peiling. Saken er slik, at om firmaet lover deg en pris for en jobb, må de gjøre jobben for den prisen. Om de ikke kan gjøre jobben, kan de ikke kreve betaling tror jeg. De kan selvsagt si "vi kan ikke stille den, pga. nålen er ødelagt", elns. siden din bruker SÅ JÆVLIG mye bensin, ville jeg kjøpt en brukt forgasser av en eller annen volvodude som selger en billig. evnt prøvd å overhale den.. du får overhalignskit hos biltema, men ejg vet ikke ang. kvaliteten på dette, samt det følger ikke med nål! (bare pakkniger/membran) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by DaButcher ok, trikset her: ring til forskjellige bilfirmaer, hør hva de skal ha for å stille forgasseren din. Noen vil si: Det spørs Andre vil si: 500kr feks.. De som sier "det spørs"; de vet hva de snakker om.. De er klar over at kanskje nålen, etc. må byttes, membraner, o.l. De som sier feks. 500kr, de har ikke peiling. Saken er slik, at om firmaet lover deg en pris for en jobb, må de gjøre jobben for den prisen. Om de ikke kan gjøre jobben, kan de ikke kreve betaling tror jeg. De kan selvsagt si "vi kan ikke stille den, pga. nålen er ødelagt", elns. siden din bruker SÅ JÆVLIG mye bensin, ville jeg kjøpt en brukt forgasser av en eller annen volvodude som selger en billig. evnt prøvd å overhale den.. du får overhalignskit hos biltema, men ejg vet ikke ang. kvaliteten på dette, samt det følger ikke med nål! (bare pakkniger/membran) Forgassern er nesten ny så jeg tror den skal være i orden men jeg fant en vakum slange som var løs idag vet ikke rolle det betyr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by Texascom Host hark. Smøre bremsene er vel litt dumt.. Den skal stoppes også da. Håper du mente lagrene?? han mente vel stempler/glidere vel, slik at alt går lett.. gjør det all the time på jobben! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by DaButcher du får overhalignskit hos biltema, men ejg vet ikke ang. kvaliteten på dette, samt det følger ikke med nål! (bare pakkniger/membran) Man kjøper bare ikke pakninger på biltema....mye annet som er greit der...men for all del kjøp faen ikke pakninger der. Da kan man like gjerne bruke no gammalt dasspapir man har liggendes hjemme... 240-roger: sett på vakumslangen da vettu...så ser du om det hjelper...hehe:D Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by Turbo SlayeR Man kjøper bare ikke pakninger på biltema....mye annet som er greit der...men for all del kjøp faen ikke pakninger der. Da kan man like gjerne bruke no gammalt dasspapir man har liggendes hjemme... 240-roger: sett på vakumslangen da vettu...så ser du om det hjelper...hehe:D Ja er gjort nå men synes det må være forstrende og finne 1 løs vakum slange for de som har en b230k motor. skulle hjelpe en kompis med vakum problemer med en b230k men gadd ik når jeg så alle de dritt slangene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 sjekket at d ikke er rustet hull på d tynne røret som går fra manifoilen å rundt til veivhus ventilasjonen? d er vell en lsik "forvarmings" sak til bensina å, min brukte mere bensin da d ble hull på d røret, mange "rånere" sveier d igjen, ikker rart d går hartd utover lomme boka pga bensin forbruk;) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.