Gå til innhold

Oldsmobile Cutlass Cruiser

Ranger emnet


Credit

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en sånn men er noen småfei.. ER det vanskelig å rette opp følgende:

 

tenninga må justeres, det må monteres vakumslanger fra forgasseren, feste

peilepinnen som er løs. fordi det ikke fulgte med noe gummipakning til den.

 

Desuten, finnes det senkesett til disse bilene?

 

MVH

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som enkle feil det, enkle og kule biler som er lette å skru på, og har forholdsvis billige deler... (GM vet du!)

 

Justere tenning: De fleste gangene jeg har hørt dette, har det vært noe annet. Oftest bare å bytte lokk&rotor, pluggkabler, osv, men det er greit å bytte uansett ved kjøp av brukt bil.

Løs peilepinne: Hvis den har Chevy motor, sitter den enten bare svakt i press ned i blokka, eller på siden av bunnpanna, og har bare en liten o-ring som tetning... Skal være festet med stag til en av eksosman.boltene uansett oppe. Hvis det er Olds-motor, får noen kyndige komme med gode tips :)

 

Sjekk ramma på bilen, spes bak bakhjula, da de ruster fælt der. Fatter har en '80 Grand LeMans, som omtrent er borte bak der...

 

Senkesett får man tak i ja, mye til disse bilene i statene, men priser har jeg dessverre ikke i hodet... Søk litt rundt på nettet, f.eks belltech har kanskje noe.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør vel presisere litt..

her er anonseteksten

 

tøff AMCAR. Nyoverhalt 305cid, 350 automat. Ny kam, rådelager, veivlager, kamlager, starter, vannpumpe, nye bremsetromler, nytt dobbelt eksosanlegg. Litt overflaterust. Hel og grei interiør. Spesiell ombygd front.

 

Selges grunnet tid- og plassmangel.

 

Sist EU-godkj. 2001, har stått avskiltet og fikset opp siden det. Noe småfiks i motor igjen, men inget kostbart. Må hentes med henger.

 

 

Ser ikke helt gal ut dette... Fin begynnerbil.. ER bare bekymret for bensinutgifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som Chevy motor det, billige deler og lett å få tak i. Med begynnerbil, mener du første amcar eller første bil? (Som i fersk med lappen?)

 

Sålenge disse bilene har diff.brems (Vanlig) og ok vinterdekk kommer de seg greit fram på vinteren, men de har en lei tendens til å gå rett frem i svingene. Man blir vant til det meste, og kjører deretter!

 

Forbruk: Tja, avhengig av høyrefoten og girkasse/utveksling vil jeg tippe rundt 1,5-2L på småkjøring med kaldstart osv. Jeg hadde en tyngre C10 pickup med 5.7L som gikk på rundt 2l +/- litt. Er fullt mulig, jeg var jo 21år, lærling og borteboer da jeg kjøpte den, klarte meg greit jeg med den som bruksbil. Får trøste deg med at hadde det vært en 240 med B23 og forgasser, hadde den brukt nesten 1,5L på mila den og! Hehe

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min er 18 og kjøpte en 78' Pontiac Grand Prix som 1. bil. Han skal bestille

dette senkesettet, som også passer Cutlass og andre G-body. Si ifra om du også er interessert for vi tenkte å ordne båtfrakt med diverse "betær" fra Summit. Han må dessuten ha hissigere dempere da man skulle tro blien hadde hydraulikk etter fartsdumpene :D

 

Et godt bilvalg, dersom den er hel og pen. Som nevnt er det svært billige deler til disse bilene. Forbruket er ikke så aller vært heller. Men de bruker mer enn min 240 som kan skryte på seg 0.7 på langkjøring! Kom ikke her og si at en 240 bruker mer bensin enn en Cutlass! Når det er sagt; jo større motorvolum, dess mer har kjørestilen å si. En 5-liter har potensiale til å bruke mer bensin, men trenger ikke gjøre det om man kjører rolig og "pent". På samme vis, hvis man kjører gris men en 1,6 har det ikke innvirkning i like stor grad som på en større motor!

 

Du skal nok greie rundt literen på en slik bil :) Ikke la deg skremme av forbruket i hvertfall, det er en fryd å cruise rundt i en amcar!

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er nå 240 med B23 gasser ultradau, så du må drive å gasse å gire for å komme deg opp en bakken og rundt en sving. Da blir det litt bensinforbruk. En 5-liter har nå nødvendigvi slitt mer moment lavere nede så du slepper å dra på sann.

 

Kjøp en slik bil! skal han meg noe slikt sjøl en gang. Det skal bli værsting dragcar

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS;OBS....

 

Når du skal sette på røret til automaten, så er det MEGET VIKTIG å gjøre det kliniskt reint rundt hullet i kassa og på selve stangen, for putter du bare ned røret med o- ringen å tror det skal bil tett, så må du gjøre det om igjen alikevell,

 

gjør reint,

ha på sikafleks, 221

putt nedi røret.

skru fast,

bruk fingeren rundt røret mot kassa å kjenn at det er sika rundt hele, når det får tørket er det ingen lekasje ever....:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen du nevner har stått til salgs veldig lenge. Eieren startet først med en pris på rundt 20 lapper, men har nå gått drastisk ned. Jeg har selv tenkt mye på denne bilen og har faktisk lyst til å kjøpe den. Men foreløpig har det bare blitt med lysten og tanken.

 

Virker som om bilen har vært vanskelig å selge, ikke vet jeg om det er fordi få folk har sett annonsen eller fordi den ikke er slik folk forventer.

 

Jeg har ikke vært i kontakt med eier, så egentlig er det fint lite jeg kan si angående bilen. Men den ser jo egentlig ganske tøff ut. Hele bilen er omtrent rensket for krom, fangerene er lakkerte, listene rundt ruter er lakkert svarte og takgrinden er borte.

 

Bor dessverre i trøndelag, så å dra til telemark for å hente 1700kg bil på henger har jeg verken henger eller bil til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått etpar bilder nå der det er bilder av rusten. Er bare 2 steder det er overflaterust, men er litt i tvil om det er alt siden det ene området er ganske stort.... Virker uansett som en grei begynner bil, hvis det bare er den rusta virker det meget overkommelig idet det iføge han ikke trenger å sveises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei igjen!

 

Hvordan ble det med den cutlassen egentlig? Ser at den fortsatt er tilsalgs, så da ble det kanskje ikke til at du kjøpte den?

 

Hvis du leser dette, Creedit, så ville jeg satt stor pris på om du kunne sende meg bildene, evt. legge de ut på nettet. Hvis det ikke ble til at du kjøpte bilen såklart :)

 

Hilsen en som nettopp vraka bilen (død over drosjer som ikke kan vikepliktsreglene) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår