Gå til innhold

318is vs. 320i (E36)

Ranger emnet


Archeron

Anbefalte innlegg

Originally posted by JuIius

Hehe.... BMW-328 altså...

 

 

Det er ingenting i veien med fireren og 318is er minst like sprek som en 320i. Jeg tror jeg hadde valgt 318is foran 320i med M50B20. Men hadde valgt 320i med M52B20.

 

Er no null forskjell prestandamessing på M50B20vsM52B20 vel. Grommere lyd i gamle M50 syns jeg:) hehe..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg hatt E36 med M52B20, M40B18 og M44B19. 6'eren er en deilig cruisebil mens fireren i iSbilen gir mye mer racerbilfølelse (jeg skriver følelse, ikke at den faktisk er en racerbil). Synes heller ikke lyden i M52 er så mye å skrive hjem om etter for mye eksponering av CSL'en til Haakon. Etter den blir liksom alt litt stusselig. Jeg har derimot tro på at iSbilen kan gi litt gromlyd i dersom dBilas tryller litt med kammer, innsug og en chip og den får en større trompet å blåse i ;) Kommer sommeren snart nå?

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ndrz_318

Nå har jeg hatt E36 med M52B20, M40B18 og M44B19. 6'eren er en deilig cruisebil mens fireren i iSbilen gir mye mer racerbilfølelse (jeg skriver følelse, ikke at den faktisk er en racerbil). Synes heller ikke lyden i M52 er så mye å skrive hjem om etter for mye eksponering av CSL'en til Haakon. Etter den blir liksom alt litt stusselig. Jeg har derimot tro på at iSbilen kan gi litt gromlyd i dersom dBilas tryller litt med kammer, innsug og en chip og den får en større trompet å blåse i ;) Kommer sommeren snart nå?

 

Enig med det jeg..M50B20 føles veldig slapp ut.. Svak på lave turtall.. iS'n er nok mye mer kvikk og gir mer racingfeeling:)

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om ISbilen er mest fornuftig. Bruker mindre bensin og kjappere på lavt turtall. Ikke alltid like lurt å ligge på 5000rmp hele tiden.;)

 

Men er det bare en utgave av IS-motoren?

 

MEn en 2L hadde fristet med tanke på lyden.

 

 

Får vel bare sjekke opp di forskjellige 320'ene og IS'ene som er i området når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZyWiz

fra og med 95 kom M52 vell...Men som BMW328 sier her,så er lyden i M52 tragisk i forhold til M50en...kompis med M52B20 ble litt gretten når jeg dro på med M50B25n min. :D M52en er for stille mener jeg.

 

Det er ikke samme lyden nei, men jeg mener M52 har engod del bunndrag uten at jeg kan bevise det.... er bare en følelse jeg sitter igjen med etter å ha hatt begge motorene.

 

Savner faktisk litt lyden på min gamle BMW :rolleyes:

05 BMW E61 525IA Touring

 

x 01 BMW E46 320d Sedan

x 95 BMW E36 320i 24v M-tech

x 92 BMW E36 320i 24v Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Archeron

Men er det bare en utgave av IS-motoren?

 

MEn en 2L hadde fristet med tanke på lyden.

Det finnes to motorer i 318is:

M42B18 som er en 1.8liter med endel gromme deler inni og luftmengemåler.

M44B19 som er en 1.9 liter med litt mindre gromme deler men litt større volum og dreiemoment samt luftmassemåler.

M44 kom i løpet av 1995 men M42 ble produsert til 1997 så det var ikke et klart skille. M44 på 1.9 liter og M52 på 2.0 liter er det veldig lite som skiller på ytelse. Ettersom 4'eren er lettest av de to, kompanseres den moderate effektforskjellen av det.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by westside

320 har 6'eren som er mer driftssikker enn 4'eren til bmw. is er 16 ventiler, 318i er 8 ventlier. Vet ikke om blokka er lik. Andre bremser på is, skiver bak på denne, det er det ikke på 318i.

 

Jeg har en 318i E36 -91 og den er det både skiver forran og bak.. Bare for å nevne det liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår