Golf2_fanatic Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Fikk 90 fangerene mine i går. Ser på innsiden av front og bakfanger at det er fester på begge sider. Det er vel disse som skal tilpasses. Men jeg fikk kun med 2 sånne "festebrikker". Har jeg fått 2 for lite? Fikk også en slags firkant med en bøy då, som skal klipses på ett eller annet. Hva i huleste er det for noe? Noe som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 hadde du forklart det der litt bedre så kanskje folk har forstått deg... riv av de gamle fangerne skrudd med 4 bolter framme på rammevangene 2 på hver side... det er tre bolter der det er de to ytterste du skal løsne.. løsner du den i midten detter motor ned framme.. de feste klipsa skal på på sidene ... der må du sikkert borre noen nye hull... for at de skal sitte skikkelig.. bake passer de gamle festa inn i fangerfestet... Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superkølla Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Skjønte ikke en dritt av de festen på sida sjøl, når jeg sku ha på 90fangere, så jeg ga faen. Hva du en gjør ikke gi faen i de... subba neddi mens jeg rygga og da knakk fronfangeren rett av på den ene sida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Originally posted by Superkølla Skjønte ikke en dritt av de festen på sida sjøl, når jeg sku ha på 90fangere, så jeg ga faen. Hva du en gjør ikke gi faen i de... subba neddi mens jeg rygga og da knakk fronfangeren rett av på den ene sida. Hvordan i alle dager gikk det for seg? Skjønte ikke dette? Hmm.. Da jeg bytta fulgte det med nye oppheng til fremfanger samt bakfanger,men bak gidda jeg ikke å bytte,da den hang rett med de gamle.. Originally posted by Golf2_fanatic Fikk også en slags firkant med en bøy då, som skal klipses på ett eller annet. Hva i huleste er det for noe? Noe som vet? [/Quote] Det er ikke dekselet du skal ha over slepebøyla bak du mener nå? Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2_fanatic Skrevet November 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Det var et deksel over slepebøyla ja. Fant det ut når jeg så etter på fangeren. Har et annet problem. Den ene bolten på fangeren bak vil ikke ut. Den sitter som støpt fast! Det er egentlig en 17 mm bolt, men man må bruke 16 mm for bolten er så slitt, men selv den glipper. 15 mm passer akkurat ikke..... Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få den ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 hadde samme problem når eg skulla ha av den gamle fangeren bak. på min så var det bolt på undersida og mutter på oppsida. fant meg ein mutterkutter og knakk mutteren. funker fint som f.. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Originally posted by Golf2_fanatic Det var et deksel over slepebøyla ja. Fant det ut når jeg så etter på fangeren. Har et annet problem. Den ene bolten på fangeren bak vil ikke ut. Den sitter som støpt fast! Det er egentlig en 17 mm bolt, men man må bruke 16 mm for bolten er så slitt, men selv den glipper. 15 mm passer akkurat ikke..... Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få den ut? sveise på eit nytt hode, så er det bare å skru:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Var slik hos meg også,og tror jeg løste det ved å slå fast en mindre kopp.. Mener å huske at den ene skruen knakk midt på,men fikk fangern ut,så da hadde det ikke noe å si.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superkølla Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Hvordan i alle dager gikk det for seg? Skjønte ikke dette? Hmm.. Da jeg bytta fulgte det med nye oppheng til fremfanger samt bakfanger,men bak gidda jeg ikke å bytte,da den hang rett med de gamle.. Fikk bare med den firkanten med bøy på som golf2-fanatic skriver om jeg. Og den passa ingen steder.. Så jeg bare festa fangeren forran. Og når det da subba under så var det ikke noe som støtta på sidene, og da knakk det ene frontfeste. Det er jo trossalt bare hardplast som forbinder plasten og selve stålfangeren. Og det tåler jo ingenting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2_fanatic Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Gofle2: Skal jeg ikke løsne bolten i midten? Når jeg ser på festet på 90 fangeren, er det laget til 3 bolt-hull. Når jeg ser på festet der fangeren er montert på bilen, ser det ut som eg må av med bolten til motorfestet. Eller er det jeg som surrer? 4 timer søvn på 2 døgn....er ikke helt 100%.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 det er ikke gjenger i den i midten... Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by gofle2 det er ikke gjenger i den i midten... bare å løsne de to ytterste å dra ut fangern... sku inn den nye og sett de i igjen... om der er frontplate der den nederste ta av den om du skal ha grøftelys i fangeren din.. Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Fått montert fangerene no?? Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2_fanatic Skrevet November 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Jepp, no henger de som en kule. Tilkoblingen til blinklysene som fulgte med passet jo ikke i det hele tatt, så eg måtte klippe av ledningene og surre de sammen for at det skulle funke. Slapp og tilpasse nye fester foran. De sklei rett innpå de "knottene" som var der fra før av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remster Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 sier jo seg selv at blinklys festene ikke passer overens når det er årsforskjeller på gang. må tilpasses. ikke tvinn ledinger. lodd de eller bruk sukkerbit i verste tilfelle. kabelsko går også. De innvendige festen i fangern (på sidene) skal sitte skrudd fast. får med ombyggins sett når man kjøper nytt., har du ikke fått det? klag. det finnes to typer fester til skjermen, et rundt feste og et firkanta. det runde passer på de gamle fangerne og de firkanta til de nye. kjøper du en ny skjerm fra veng eller lignende vil man få med mulighet for de firkanta festene. så ikke kast de plastik bitene du skrur av. Siter Prosjekt Rolfsburg -87 Golf Gti 16v *85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt. *84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg