Gå til innhold

Golf2_fanatic

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Golf2_fanatic

  • Bursdag 01/13/1986

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Golf 2
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Motor (eks 1.6)
    1.6

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Bergen

Golf2_fanatic's Achievements

  1. Golf2_fanatic

    Toppbytte

    Har en 318 m40 motor. Passer en topp fra 316 på denne? Noen som vet?
  2. Skal begynne med et prosjekt no til vinteren. 3,8 maskinen fra en e34 i en e30 coupe. Bilen skal bygges fra bunn av. Alt skal ribbes og alt skal nytt. Lurer derfor på om noen som vet ka som ska til for å få det godkjent. Har hørt at denne passer rett oppi uten masse modding, og at man får kjøpt et m5 understellskit. Lurer også om det e forskjell på selve karosseriet fra 316 til 325. Om noen har en coupe til salgs send meg en pm. Driter i bilens stand siden alt skal kastes men vil ha den så rustfri som overhode mulig så det ikke blir så mye sveising.
  3. Noen som har erfaring med chipping av 325 e30? Hvor mye er det å hente, hva tåler motoren, hvor mye må man betale? Vil ha litt mer trøkk i bilen. Bensinpumpen lager også en summende lyd... Blir høyere jo mer gass jeg gir. Lurer på om den synger på siste værset, eller skal den være sånn? Noen som vet hva det kan være?
  4. Kjøleviften har alltid vært sånn. Tenkte å ringe til Ford å spørre om eg kan få koblingsskjema på viften. Eg koplet ut viften i går, og tok meg en kjøretur. Motorenvarmen steg etter kort tid opp på normal, så den viften der må kjøle noe helt jævlig. Eg byttet den termostaten som slipper inn kaldt vann. Tror eg...hehe. Viste ikke at det var fler.
  5. Kjøleviften på min 88 Xr3i går så lenge tenningen er på. Den stopper ikke, noe som resulterer i at motoren aldri bli varm. Kjører rundt med konstant kald motor, noe som ikke e så altfor bra. Byttet i dag termostaten, noe som hjalp lite. Noen som vet hva dette kan være? Takknemmelig for all hjelp.
  6. Du trenger: -Fastnøkkelsett -Pipesett -Helst en muttertrekker -Helst en løftebukk -Umbrakosett -Fjærklemmer Skru av demperen. Bruk fjærklemmer ("spesialverktøy") for å klemme sammen fjæren. Det e viktig at fjæren blir skikkelig klemt sammen, før du åpner "topplokket" på demperen.. Deretter skrur du av toppen på demperen. Løsnes med at du holder mothold med umbrako, og drar til med en fastnøkkel. Veldig enkelt når du har demperen foran deg. Så tar du av fjæren, sitter på den nye, skrur alt fast igjen på samme måte som du løsnet det. Bremseslanger og ledning til abs er muligens festet til støtdemperen. Pass på at du skrur disse av før du begynner med noe annet. Abs sensoren tåler veldig lite, så hver forsiktig med den. Håper du forstår forklaringen min. Ble litt kronglete dette her. Lykke til :)
  7. Ble blitset til blinde av en boks no i sted. Speedoen viste 120. Har målt den til 10 feil på en fartsmåler i 40 sonen. Lå vel i 110 km/t i 80 sonen. Noen som vet boten eg kan regne med å få? Og hvor lang tid det tar før den kommer i posten?
  8. Ble blitset til blinde av en hælvettes boks no i sted. Kjørte vel i 110 km/t i 80 sonen. Noen som vet boten eg vil få?
  9. Noen som vet om det er masse feil med disse bilene? Har fått tilbud om å kjøpe en 88 modell for 25 000. Den er eid av en 50 år gammel karosseriarbeider/lakkerer..All rust er tatt og den er nettopp nylakkert. Sinnsykt feit lakkering, "profilert" kan man vel kalle den Kilometerstand vet eg ikke. Helt nyt tak til 11 000 er nettopp montert på den. Snakket om at det var dobbelt isolert eller noe...Husker ikke helt :) Har NULL peiling på Ford, så hadde vært fint om eg fikk litt råd her :) Mvh Christian
  10. Har gjort det, men bilene der blir vel litt overpriset. Alle gjør vel det før et salg. Men lurer på hva som er fornuftig å gi. En av dere golfkjennere har vel en anelse om hva ca prisen ligger på :)
  11. Blir vel ny golf snart. Må ha større motor og en som e i litt bedre stand. Hva ligger Golf 1.8 GL`ene på i pris? Uten noe spesielt med rust, motor gått under 200, og helt orginal. Så strøken så mulig :)
  12. Min er også sånn. Har ikke konfilter, men bilen har vært sånn siden eg kjøpte den. Måleren ligger sånn ca litt over midten på det store hvite feltet til venstre...Når måleren passerer over midten, der med varsellyset, vil den begynne å koke. Har ingen problemer med det....Bilen vil nok ikke gå til hælvette.
  13. Det e veldig lett å skifte pumpe. Bare dra av gummirørene som går opp til dysene, og dra opp pumpen av beholderen. Så sitter du det på igjen. Gjort på 2 minutter.
  14. Bremsekraftforsterkeren var gåen. Har byttet no nettopp. Funker som faen no. Eg byttet til en bremsekraftforsterker fra en 1.8. Det viste seg at staget er ca 1 cm kortere enn på min gamle. Dvs at pedalen står lenger inne, noe som resulterer i at bremsene tar ikke før nesten helt i bånn. Men de griper som faen. Pedalen står litt lenger inne enn den ska, så den når ikke den bryteren som slår av bremselyset. Måtte derfor bygge opp en liten klosse for at bremselyset ska bli brutt. Ellers hadde det lyst hele tiden. Må skaffe meg en forsterker fra en 1.6. Bremsene e skikkelig jalla jalla akkurat no. Noen som vet om staget på bremsekraftforsterkeren e justerbart? Kunne då jusert det litt ut, istedenfor å bytte til en annen.
  15. Tror bremsekraftforsterkeren eller hovedsylinderen min har tatt kvelden. Pedalen er stein hard, helt umulig å bremse. Det er vått rundt hovedsylinderen helt inne mot bremsekraftforsterken. Det kommer også en sånn pfffft lyd når eg trykker inn bremsen. Er det bremsekraftforsterken eller hovedsylinderen? Noen som vet? Har en 1.6 motor. Kan eg bruke bremsekraftforsterkeren fra en 1.8 på min? Er det noe forskjell på de? Anders: Om du leser dette her i dag, ta med hovedsylinderen + bremsekraftforsterker på skolen i morgen. Om de du har funker då. Må kjøpe av deg.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår