Gå til innhold

2.0 GTi 16v 1993!!

Ranger emnet


Paulsen

Anbefalte innlegg

hmmm...

 

det er på ett annet forum da..

fikk i hvertfall beskjed om at 1,6 var riktig...

men skjønner jo nå at det ikke stemmer, hehe!

 

men, ang. chip trim? fungerer det på en 93 mod celica? og er det lurt å gjørre det? eller risikabelt?

 

leste en annonse med en 92 mod celica GTi, samme som jeg, bare ett år eldre. han hadde chippet, luft filtet og effektanlegg. 190hk ca..

 

hva koster den trimmen der ca??

K-G-B KolbotnGateBil

Toyota Celica 2.0 GTi 16v

17" 235/40 1000 Migla

175Hk

:titties: :titties: :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

pratet med selgeren igjen idag..

det står 129kW i vognkortet

 

så da er det bare å: 129x1,36=175,44hk!!

 

så da stemmer det da..

 

kan jo ikke være galt, etter som det står i vognkortet!?!?

 

så kjøper i morgen :P

 

hehe

K-G-B KolbotnGateBil

Toyota Celica 2.0 GTi 16v

17" 235/40 1000 Migla

175Hk

:titties: :titties: :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

176 hk er ikke orginalt på GTi 16v. VR6 har derimot 175,xx hk.

 

Er mye rart en forhandler kan prestere å få skrevet på et vognkort.

 

Her nede trur forhandleren at han er lur, men tvert i mot. Ikke hver gang det lønner seg og kjøpe hos forhandler. Jeg har aldri kjøpt brukt hos forhandler så jeg vet ikke, men kjenner mange som har gjort en del dårlige kjøp.

 

Tips:

Sjekk heftelser (Viktig viktig viktig, kjenner en som gikk på en stor smell der.)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hele historikken på bilen! så det skal gå greit..

får tilstandsraport i morgen..

oljeskift og motorvask, alt skal skje liksom...

 

hva vil en VR6 motor si? finnes det på celica 93?? det er en gti 2.0 16 liksom...

 

har sett Passat har VR6 4motion... men det er kanskje noe annet?

K-G-B KolbotnGateBil

Toyota Celica 2.0 GTi 16v

17" 235/40 1000 Migla

175Hk

:titties: :titties: :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har en VR6 motor med saken å gjøre ;) Man må ikke blande deutche edelstahl med japanske grytelokk....

 

Mulig dette er litt far fetched men om det står en 3S-GE i bilen så ser jeg fra en kilde at den fikk 175hk@7000rpm fra og med -94 og 156 hk før dette. Kan bilen være solgt i 93 men være en 94 modell? I såfall er dette en mulig forklaring.

 

http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/9975/dataBySubject/GasolineEngines.html

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt at data i vognkortet stemmer... byttet/uoriginal motor? Dette kan i såfall Toyota finne ut av. Er det mulig at bilen er en bruktimport? Står det noe i historikken som kan peke mot det?

 

Jeg skal ikke drive på i det uendelige med å diskutere dette, men det er litt rart at bilen har for mye kW oppgitt i vognkortet.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen har vippelykter så har den 156hk orginalt! (ingen av de med vippelykter kom med 175hk uansett om den var den siste som blei produsert av de!!)

 

har den runde lykter så har den 175hk orginalt!

 

sitter 3s-ge motor i begge typene men lit mer hk i den siste!

 

nekter og tru at de har byttet motor og bet avgifter for og få 175hk i kortet på den!

 

 

hvis jeg ikke tar helt feil så kan du se forskjell på om det er 175hk eller 156 hk i bilen.....oljefilteret står ved manifoilen på 156hk mens den står på undersiden hvis det er 175hk!

men selv om det står en 175hk motor i den, og det er den typen med vippelykter så er det ikke 175hk med mindre han har byttet ecu også....

 

vanskelig og uryddig forklaring men......:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm

 

jaja...

 

det står i hvertfall 129kW i kortet... den er importert fra belgia!

den ble tatt inn av en som jobbet i toyota der nede (var trainee der).. han tok den med seg til norge når han var ferdig som trainee...

 

og det er jo en 93mod! vanskelig å si... men nå har jeg kjøpt den i hvertfall!

 

har pratet med han som ordet med pairer for at den skulle bli tatt inn i norge, han jobber også på toyota. på det stedet jeg kjøpte den også..

 

skal hente den til tirsdag!

 

du sier at olje filteret kan sitte ett annet sted..

det sitter kanskje ett annet sted da, siden det det er forskjell på 93 og 94 mod.. er jo helt annet design!

vet ikke jeg..

K-G-B KolbotnGateBil

Toyota Celica 2.0 GTi 16v

17" 235/40 1000 Migla

175Hk

:titties: :titties: :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle celica 90 - 93 mod, er bruktimportert, bare for å slå det fast. Så de thar ikke noe å si.

Veldi enkelt å se oljefilteret, viss det står attmed manifoilen. Da står det nemeli rett i glaninga når du åpner huven. Bare å se ned med dekselet, som ligger over manifoilen, så ser du det viss det er der. Kjører neppe rundt uten oljefilter:)

Jeg heller til at den er godkjent med ny og større motor. Da stemmer også alt.

Lykke til med bilen uansett.

 

Utrolig fin bil å kjøre.

Får legge ut noen bilder av gliset når du får den.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ta av det dekselet som det står HOT på, og så sitter filteret på innsiden/nedsiden av eksosmanifolden.

Det kjedelige er, at ved oljeskift bør motoroljen være varm, og for å varme opp denne må motoren gå litt, og da blir eksosrøra veldig varme. Og oljefilteret sitter på innsiden av røra :)

Lett å brenne seg der, har jeg erfart.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår