Gå til innhold

2.0 GTi 16v 1993!!

Ranger emnet


Paulsen

Anbefalte innlegg

heisann..

 

jeg skal kjøpe GTi 2.0 16v til lørdag!

eller jeg skal egentlig bare prøve kjøre den først hos forhandler, men mulig det blir ett kjøp etterpå! :D

men hva syns dere om den bilen?

det er 175hk iden! er dette orginalt? jeg tror det, fordi har ikke fått opplyst noe annet...

går bilen bra?

det sitter på 235/40/17, sinnsykt smud :) hva er vanlig bredde på en "råne" bil? hehe... er 235 smud liksom?? syns det så fett ut!

bilen er rød.. og den har den org. spoileren...

 

er det noe jeg burde gjøre med bilen? styling, små ting i motor rommet (luftfilter og sånn...), eller annet?? har ikke spenn til å fikse så sinnsykt mye i motoren ennå!

den har gått 140.000km og koster 90.000kr! er dette greit?

 

håper noen kan svare meg :)

 

kom gjerne med noen ideer og bilder jeg burde gjøre med bilen!

K-G-B KolbotnGateBil

Toyota Celica 2.0 GTi 16v

17" 235/40 1000 Migla

175Hk

:titties: :titties: :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er 156 hk orginalt i disse bilene...;)

 

Går bra i orginal stand de her bilene......(kan dokumenteres)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 90/91mod celica gt. Er 156hk orginalt i den, så noe er gjort med den som du skal se på/kjøpe? 140.000km er ingenting så lenge motoren har fått sitt. Min har akkurat runda 233000km, og går like fint. Vær obs på at disse bilene ofte har vært kjørt litt hardt av tidligere eier(e). Siden din er trimma er nok ikke den noe unntak (mye vil ha mer:D )

Er 205 dekk som er org på bilene, og på min bil så fyller det ut hele hjulbuen i bredden, så 235 dekk er nok bredt vil jeg si. Hver sin smak. Rødfargen er vel som rødfarger på andre bilen, må poleres relativt ofte for ikke å falme (stygt).

Prisen vet jeg ikke hva jeg skal si om. Kommer ann på hva utstyr som er i bilen, ac, el-soltak, skinnint.......

 

Uansett hva du bestemmer deg for så kan jeg anbefale en slik celica, er go å kjøre, går godt nok (til meg), go på vinerføre. Bruker faktisk mindre bensin enn jeg hadde trodd, men alt etter kjøring.

Lykke til med evt kjøp....:)

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet at i 94 kom den "nye" modellen med runde lykter, den har 175hk..

og før dette så var det jo celica med vippelykter, disse har 156hk..

men selgeren sier at det er 175hk i den jeg skal kjøpe, og det er en 93 mod.. han har regnet på det flere ganger.

og dette er i en bil butikk, ikke privat....

 

så vet ikke helt

K-G-B KolbotnGateBil

Toyota Celica 2.0 GTi 16v

17" 235/40 1000 Migla

175Hk

:titties: :titties: :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om papirer på dette. Ellers kan han bare finne på. Sånn som de som sier at luftfilter git 10 hk, effektanlegg gir 10hk, og wunderbaum gir 5 :)

Hva er gjort med bilen?

 

Kan trygt anbefale bilen :) Eneste jeg ikke var fornøyd med, var mengden hjulstøy :(

-93 gått 140 til 90" er ikke så ille :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du får se vognkortet, så står det enten ant hk, eller kw. Står det ant kw, så ganger du dte tallet med et forholdstall som jeg bare ikke klarer å komme på akkurat nå, er 1,noe (litt dumt å gi deg feil tall)

Hvertfall så får du da ut ant hk. Sikkert det selger har gjort, men om han har brukt rett tall???

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forhåndstallet er vel 1,35135 osv. Ca :)

 

Lurer fært på hvordan han har "regnet" seg frem til 175 hk. Kanskje jeg skal gå og "regne" litt på hva bimmern har under panseret, så får jeg litt mer jeg og.

Skal vel uansett stå ca 112-113kw i vognkortet til Celica`n.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Paulsen

har hørt ett annet sted, på http://www.ts-ogn.no

det er en toyota side..

 

der sier dem at man på gange antall kw med 1,6! da får man antall hk...

 

er det 1,6, eller 1,35??

 

hehe

 

Kan ikke helt se hvor du har dette fra?

 

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?p=73571&highlight=#73571

 

Uansett. Hvordan gikk det med bilkjøpet?

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår