Pilsen Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Hei.. Har en orginal 1800 gasser motor, men lurte på hvor mange HK; jeg får om jeg gjør følgende: * kvasskamm * grenrør * effetkanlegg (Simons) * greenfilter * 2 x 40 weber * porta og planslipt topp Og har dere evnt. noen andre forslag til mods. jeg kan gjøre med denna stakkars golfen? Jeg vil ha mer power=) Ps: Jeg skal bruke den motoren der, gidder ikke bytte=) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Når du alikevel skal gjøre så mye, finn deg ei GTI blokk og topp. blokka har andre stempler, mer kompresjon. Og gti toppen har større ventiler. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet November 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Heh.. Joa, men nå er det snakk om denne motoren da, om jeg kjøper meg GTI motor/blokk og topp blir forsikringa mi mye høyere vettu=) Men men.. Noen som vet ca antall HK? Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Liten hjernevekker: Om du kjøper og monterer en GTi blokk, motot, topp osv blir ikke forsikringa dyrere om du ikke godkjenner den med denne og endrer forsikringa. Dette er noe du absolutt burde gjøre ved større modifikasjoner grunnet f.eks regress ved en større ulykke. Det samme gjelder om du trimmer din nåværende 1800. Liten forskjell for den lovgivende- og dømmende makt om du har bytta topp/blokk v.s montert trimkam, plana topp og montert dobble webere. Så uansett er en godkjenning og en liten notis i vognkortet det beste. Mvh Andreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Originally posted by Pilsen Hei.. Har en orginal 1800 gasser motor, men lurte på hvor mange HK; jeg får om jeg gjør følgende: * kvasskamm * grenrør * effetkanlegg (Simons) * greenfilter * 2 x 40 weber * porta og planslipt topp Og har dere evnt. noen andre forslag til mods. jeg kan gjøre med denna stakkars golfen? Jeg vil ha mer power=) Ps: Jeg skal bruke den motoren der, gidder ikke bytte=) Vanskelig å si, kommer mye an på hvor mye du legger i porting, og om grenrøret er ideellt tilpasset ditt motorvolum. Grenrøret vil ha stor innvirkning på ett eller flere turtall, noe som avstemmes med lengden og diameteren på rørene. Deretter har valget av kam mye å si. Kammer med høy durasjon og lite løft vil tape mye i bunn i forhold til orginal kam, en høyere løft vil veie opp mye av dette. Har du hydrauliske løftere vil maks løft være rundt 11,5 mm, men store forbedringer kan gjøres ved å skifte fjærene og montere kam med høyere løft. Dyrt er det heller ikke. Om jeg skulle anslå en effekt... kanskje opp imot 140 - 150 hk?, men som sagt, svært vanskelig å si uten å vite mer om kamvalg og portingsjobben :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet November 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Quattro73 : Hadde ikke giddi å skrive en liste med korrekte navn på de delene jeg burde kjøpe for maks tuning da? Snakker om navn på kamm, antall mm plansliping osv?? Alt skal i vognkortet, seff! Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmist Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 men er det ikke slik at en kan gjøre nett faen hva en vil når det kommer til motor? I forhold til forsikring? Det skal jo ikke ha noe å si på forsikringsprisen om du har 10 hester eller 1000 hester så lenge bilen er registrert som 1,8 gl eller cl? Har jeg rett eller er jeg helt ute å sykkler nå? Siter 1996 Audi A6 2,6 2001 Audi A6 1,9tdi 93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831 96 Audi A6 2,6 Quattro(X) 85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Du har rett der, og det er kun om Forsikringsselskapet kan bevise at ikke-godkjente hester har forårsaket ulykken du kan få erstatningskrav. Kjører du tulling og kræsjer så får du bare ta følgene. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 http://www.sorgmotorsport.de/Pics/pdf-einzeln/vw-programm/vw-programm.htm her finner du det du trenger.... Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Vel, er ikke så sterk i tysk! Hva er disse tuning pakkene? Hva inneholder de? Å prøver egentlig å finne svar på BHK=) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Men uansett så vil det lønne seg å bytte motor og topp hvis du skal trimme så mye, enten til en gti motor og topp, eller til en audi 2,0 blokk for å få med noe mer bunndrag og volum. med grenrør, porting, trimmkam og planing/høvling av toppen, så vil motoren din nok bli ganske "nervøs" og ha det meste av effekten på høye turtall. Kan også hende at levelengden blir kort, og det er ganske kjipt, så vil nok lønne seg å bytte til en mer passende motor. det vil du ha igjen for. Les om motorbygg på http://www.gtiklubben.nu så får du mye svar der. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmist Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Originally posted by golf gti16v Men uansett så vil det lønne seg å bytte motor og topp hvis du skal trimme så mye, enten til en gti motor og topp, eller til en audi 2,0 blokk for å få med noe mer bunndrag og volum. med grenrør, porting, trimmkam og planing/høvling av toppen, så vil motoren din nok bli ganske "nervøs" og ha det meste av effekten på høye turtall. Kan også hende at levelengden blir kort, og det er ganske kjipt, så vil nok lønne seg å bytte til en mer passende motor. det vil du ha igjen for. Les om motorbygg på http://www.gtiforumet.nu så får du mye svar der. Den linken du satte inn der virker ikke. Det er vel litt urutinert.:op Siter 1996 Audi A6 2,6 2001 Audi A6 1,9tdi 93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831 96 Audi A6 2,6 Quattro(X) 85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 adressen er endret :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Originally posted by Pilsen Quattro73 : Hadde ikke giddi å skrive en liste med korrekte navn på de delene jeg burde kjøpe for maks tuning da? Snakker om navn på kamm, antall mm plansliping osv?? Alt skal i vognkortet, seff! ????? Et grenrør kan gjøre underverker på en motor, men et feil tilpasset grenrør kan nesten gjøre vondt verre. En trimkam på 276 - 300 grader vil gi mer effekt i motoren din, jo høyere durasjon, jo lenger opp i turtall må du for å hente mer hk. En verstingkam på 340 grader eller mer vil gjøre at motoren din ikke vil kunne gå på tomgang, og motoren går best over 6-7000 omdr. Hvor mye penger du legger ut på portingsjobben har også MYE å si på resultatet. Derfor er det summa sumarum VANSKELIG ELLER UMULIG Å GJETTE hvor mye effekt du vil få til slutt når du ikke oppgir spesifikke data. Gjør du alt galt kan du på 50 hk!!! , legger du mye arbeid og ekspertise i dette, samt mye arbeid på toppen (større ventiler), vil du kanskje optimalt få 170 ++ hk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet November 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Hmm, har begrenset meg litt nå.. Hvertfall i første omgang. Det blir Simons effetkanlegg, 2,5" hele veien. Supersprint grenrør, tilpasset bilen. 2 x 40mm weber forgassere og Greenfilter.. Om jeg overhaller motoren først, vil dette da holde? Anbefaller du og kjøpe kamm eller grenrør? Om jeg bare skal ha en av tingene? Og hvis jeg skal ha begge, hva bør jeg kjøpe først?? er student, så blir liksom over litt tid dette her.. Mvh Kim Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.