Gå til innhold

Hva som skjer når du blir tatt med trim!

Ranger emnet


znapp

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt offtopic, men kom til å tenke på en ting.

Gjelder dette alle biler?

 

Jeg har en 75mod 242 som orginalt har 75-80hk nå sitter det kanskje 170+hk, (montert 2.3 turbomotor) Vil jeg kunne risikere en like stor bot? Jeg har jo i såfall trimmet med over 100%

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Litt offtopic, men kom til å tenke på en ting.

Gjelder dette alle biler?

 

Jeg har en 75mod 242 som orginalt har 75-80hk nå sitter det kanskje 170+hk, (montert 2.3 turbomotor) Vil jeg kunne risikere en like stor bot? Jeg har jo i såfall trimmet med over 100%

 

Kun biler førstegangsregistrert I NORGE etter 1996

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speeder

 

Kun biler førstegangsregistrert I NORGE etter 1996

 

Man får bruksfradrag (eller hva det nå heter. Mindre å betale hvert år) også på biler importert etter 1996.

 

Jeg måtte betale ca 10 000kr for 100hk økning i en bil importert 6 mnd 1996.

 

Dette ble jeg fortalt av tollvesenet.

 

Kjøpte en annen bil istedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da helt vanvittig. Hadde du ikke justértbart turbotrykk? Med just. trykk kunne du vel bare kjørt ned trykket før de tok fra deg bilen og benket den. Hvis de så fiklet med kontrolleren og justerte opp trykket igjen ville de vel vært DE som trimmet bilen. Hvis de stiller opp trykket før benkinga ville jo det vært som de skulle satt inn trimchip i en "vanlig" bil før benkinga :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PetterJacobsen

 

Man får bruksfradrag (eller hva det nå heter. Mindre å betale hvert år) også på biler importert etter 1996.

 

Jeg måtte betale ca 10 000kr for 100hk økning i en bil importert 6 mnd 1996.

 

Dette ble jeg fortalt av tollvesenet.

 

Kjøpte en annen bil istedet...

 

Såklart, jo lenger bilen har vært registrert i norge, jo mindre får man i avgift.

Men før 1996, så slipper man dette i det store og hele. Forferdelig idiotisk regel igrunn.:mad:

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda, leit aa hoere.

 

Problemet med boostkontrollere etc er at de ikke uten videre hjelper deg aa faa motoren til aa yte *mindre* gamp enn originalt. Fryktelig vrient aa faa en turbo til aa ikke lade i det hele tatt, spesielt paa mye turtall. Har hatt noen mr2-eiere som har proevd med lite hell.

 

 

 

btw... hvis jeg ikke forstaar helt feil, er giroen du fikk fra toll & avgiftsdirektoratet et beloep som tilsvarer endringen i avgiftsmessig stand (eller hva det naa heter paa fint). Ergo er det IKKE snakk om en bot slik mange tror, men innkreving av en avgift (oekning) man egentlig skulle ha betalt.

 

Tror dog ikke de kan innkreve avgiften dersom du avskilter bilen, noe du antakelig maa uansett fordi bilstilsynet vil bitche med godkjenning. Avskilt, faa i en svakere/original motor, vis bilen, og bytt tilbake igjen om du spoer meg. Hadde hvertfall ikke betalt den avgiften, den har de ikke krav paa med mindre du velger aa omregistrere bilen til den nye motoreffekten.

'92 MR2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det du som prøvde å stikke fra purke å hadde helikopter osv etter deg? å bilen ble tatt til kongsvinger for effekt test?

 

er bilden din regget i norge ennå evt nå nylig? siden du har prøveskilt på bilde. ser at avgiften er det du har fått hvis bilen er føstegangs regget i norge for under et halvt år siden.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

er det du som prøvde å stikke fra purke å hadde helikopter osv etter deg? å bilen ble tatt til kongsvinger for effekt test?

 

er bilden din regget i norge ennå evt nå nylig? siden du har prøveskilt på bilde. ser at avgiften er det du har fått hvis bilen er føstegangs regget i norge for under et halvt år siden.

Helikopter ja...

kongsvinger ja..

 

regga i 2002.. har hatt skilter på den hele tia ... så det er betalt engangsavgift etc etc.. men ikke for 204hk, men for 169hk...

 

og.. dem la på underkanta 10lapper i "bot" for at jeg blei tatt med det.. så i utgangspunktet var det 32 lapper jeg skulle betale for selve effektøkningen

Opel Vectra 95mod 2,5l V6

Toya Stv 97mod Kjærrrringbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår