Gå til innhold

Isbane kjøring? Hvor?

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

de kjører jo på både farris og hallevannet hvis isen er SKIKKELIG tjukk. 30-70cm. farris er dritmorro. full fjøl fra farriseidet til kvelde! tenkte jeg skulle utpå en tur i vinter hvis isen er god. men det lønner seg å kjøre når isen er for dårlig for skøyte-folket. -hvis ikke så kan jeg garantere at du blir anmeldt!

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pajeroturbo

lurer på hvor dette foregår hen jeg og:D

men i nærheten av østfold da:D

må få prøvd ut quatro på is også:D

 

Ja faen, det hadde vært noe å hatt her vettu, jeg har tenkt litt på autoslalom også fordi en kamerat arransjerte dette før ved østfoldhallen....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Det er nok litt tidlig.

 

Pleier ikke å være trygg is før ut i Januar....

 

Vertfall da jeg planlegger litt kjøring.

 

mvh

 

ser du har Gardermoen som location, bor på jessheim selv, veit du om noen områder her i nærheten der det er lov å kjøre på isen? hurdalsjøen?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man kjøre lovlig på isen må man søke politiet om dette.

Er kjøring på isen på både Hemnes sjøen og Bjørkelang sjøen for dere som er ifra området rundt.

Er for det meste ulovlig kjøring, men vet at til og med politi folk

har søkt og kjørt.

Er ganske greit å finne et område man vet det blir skikkelig

stål is.

Kjenner nemlig folk som har dratt igjennom. (guffen følelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

ser du har Gardermoen som location, bor på jessheim selv, veit du om noen områder her i nærheten der det er lov å kjøre på isen? hurdalsjøen?

 

Hei.

 

Kjenner ikke til noe sted rundt her som det er lovlig å kjøre. Eneste stedet jeg har kjørt lovlig er vel på Lisjøen (Elverum).

 

Kommer nok flere anledninger gjennom vinteren på ulovlige sjøer også. Problemet er jo at hvis det blir lagt ut her, så ser jo snart sjøen ut som ett gatebil uten gjørme, og det er jo ikke helt bra (Les- altfor mye folk).

 

Først så får vi se om isen legger seg, og snøen kommer etterpå. Is uten snø, er ikke så morro..

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er reglene for kjøring på is? Gjelder veitrafikkloven der, og er det samme regler for kjøring på sjøis som på innsjøis?

 

Edit: Fant det selv :-)

 

Av friluftslovens § 6 første ledd annet punktum framgår det uttrykkelig at også ferdsel på islagt sjø (saltvann) er fri for enhver. Det betyr at det er fritt fram for turgåing og skøytesport på isen. Når forholdene tillater det, vil dessuten bilkjøring og annen motorferdsel på sjøis være tillatt (i motsetning til på vassdrag, herunder innsjøer).

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morty

veit om et sted i nærheten man kjøre jeg. kommer nærmere tilbake om det...

 

BRA!!;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår