Gå til innhold

Effektanlegg til 16V

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Jeg har Simons effektanlegg fra "halveien og bak" , om dere skjønner. Jeg er derfor også offer for den evinnelige donkingen i bakakslingen som dette anlegget har. Hva er den vanligeste måte å fikse dette på ?.

Hvilke andre alternativer er der når det gjelder effektanlegg?. Tenker da på noen som lager ferdige "pakker" som bare er bolt on, ikke nødvendigvis med grenrør men slik at det man bytter i fra halvveien og bak slik som jeg har nå..

Hadde vært fint om noen kunne komme med noen priser eller noe:)

En kompis har Scorpion effektanlegg på sin 16V , det har mye fetere lyd enn mitt Simons anlegg.. mye mer sportslig lyd liksom.

Jajaja, sitter her med ei glasscola, skål & god helg!

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Simons jeg også...hele veien. Og det dunker.... Men så er opphengene mine slitne. Dunket noe sinnsykt for 2 år siden, da byttet jeg alle opphengene, og det ble mye bedre. Nå ser jeg de er morkne og slakke igjen, så må vel til å bytte dem igjen. Dessuten kan det lønne seg å kjøre bilen over ei smøregrav og se om du ved å løsne skjøtene og vri litt her og der kan få det bedre. Jeg hadde hele mitt nede ved bytte av foring til giroverføring, da dro jeg det litt for mye sammen i skjøtene (så anlegget ble litt for "kort" om du skjønner), da dunket det verre igjen. Tror Simons er et sånt anlegg som man aldri får helt bra. Mitt er ok, dunker av og til på svært humpete vei i 20km/t, og hvis jeg har 2 i baksetet, da er det forferdelig.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du får gjøre som vi gjorde med golfen til en kamerat av meg før vi skulle senke.. Snurr hele pottesystemet fast med ståltråd isteden for foringene.. Da får du potta høyere opp så den ikke subber i bakken og du slipper dunkinga siden det ikke er noe slærk som kan lage dunking.. :D

Blir mer lyd i coupen, men det er bare en frynsegode.. hehe

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke akkurat si at Mongoose har bra passform, ikke til min Polo i hvertfall. Magnex er bedre, det er også Bastuck. Mongoosen hadde veldig bra lyd, men det ble for høyt sammen med grenrør

Scorpion har ganske tynne vegger i rørene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Takker for replys :)

Superspring er out of the question, gjett hvorfor ! :)

Når det gjelder mongoose så fant jeg det her:

http://opelragger.www-service.no/products.php?id=9&pg=2

4300m,- Ikke så ille det da om det er med lydpotte & alt.. eller hva?.

Supersprint mener du? Fordi det ikke bråker? Hehe. Du får jo de med factory sound, og de uten... Jeg er fornøyd med mitt supersprint anlegg, selvmed factorysound hører du det godt.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg hadde supersprint med 2*90mm og det var jævli feit lyd i. er bare å sette på mindre gummioppheng og stramme opp med kraftige strips.. ;)

1996 mod A4 1.8tq. kw justerbart understell. ebc bremser, 19 toms rs6 med 235/35 dekk med spacer, 280hk kit fra TS-Racing, stort ramair konfilter. stor intercooler. ts-racing/forge resirk.ventil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kjetil1980

eg hadde supersprint med 2*90mm og det var jævli feit lyd i. er bare å sette på mindre gummioppheng og stramme opp med kraftige strips.. ;)

ja strips kan brukes til mye det :D

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider