Gå til innhold

GLAD eier av en 76mod Kadett C

Ranger emnet


Precious

Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

195/45 kan knapt kalles smultring dekk.

175/50 ser bare ikke bra ut på 8" felger, sorry.

Blir for smalt for min smak i allefall.

 

SR felger har et stort, og ikke to små hull mellom eikene.

de kom sist på Ascona og Manta A.

 

de der kom kanskje på tidlige Ascona B SR,

men også på andre modeller som berlina,

og mange manta b modeller.

 

de er derfor ikke unike til SR, og derfor ikke sr felger.

 

når det er sagt, ser de fortsatt veldig bra ut bredda.

litt skeptisk til hvite, men de blir sikkert seendes bra ut med dekk og på bilen.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne SR, ikke SR diskusjoenen her var litt rar, men etter siste bilde er jo saken biff.

 

Bredda hvite SR felger er jo drittkult, men erligtalt, 175 på 8" , Tror nesten jeg ville hatt 205-50-13 på disse jeg.

 

Bare så det er sagt er det heller ikke noe problem å skaffe dekk i denne dimen, eller tilnermet lik samme, men det koster jo noen kroner.

- 1986 Opel Ascona 1,8

 

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 7"/8" breie felger med 195/205/et eller annet dekk, hva slags innpress bør jeg se etter og hva passer absolutt ikke?

 

Jeg finner ikke org.innpresset på kadetten heller.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noen småproblemer som jeg kanskje tror er noen vanlige feil, men vet ikke årsakene.

 

1. På 3. og 4. gir så hoster den når den skal over 70km/t på 3.gir og 100km/t på 4.gir. Skjer sånn ca hvert 3-4sek. Akkurat som den ikke for nok bensin i et sekund. Jeg skal ved neste lønning ta en vår rengjøring med nytt oljefilter, bensinfilter, luftfilter, plugger og pluggledninger.

 

2. Varsel lampa for batteriet lyser svakt konstant, men forsterker seg når jeg bremser, men ikke så sterkt som det skal lyse. Bør jeg bytte batteri? dynamo?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen forslag basert på egne erfaringer...

 

1. På disse bilene hjelper det ofte å justere tomgang, tenning og stift med jevne mellomrom. Sist jeg hadde dette problemet byttet jeg kondensator og stift, dette kostet meg 60 kr og gjorde susen.

Ellers blir det å sjekke slanger og pakninger.

 

2. Det er vanlig med dårlig jording eller jordingsfeil på Kadett C.

Først kan du jo måle spenningen i batteriet og dynamoen, det holder ofte å bytte regulator/børste. Ellers blir det å gå over jordingspunktene, spesielt i bakruta (på hver side) og eventuelle brudd eller andre ting som kan føre til dårlig kontakt.

 

Det er vanlig at batterilampa lyser litt, men så lenge det ikke merkes i praksis, f.eks at bilen stopper, er det ikke sikkert det er nødvendig å gjøre noe med det. Du kan jo alltids sette i kraftigere batteri og dynamo.

 

Som sagt er dette bare noen forslag/eksempler, kan jo være andre årsaker også...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

2. Varsel lampa for batteriet lyser svakt konstant, men forsterker seg når jeg bremser, men ikke så sterkt som det skal lyse. Bør jeg bytte batteri? dynamo?

 

Hehe, det gjør min og! Skru på fjernlys, vindusviskere, varselblinkere, sett den i revers og brems. Da lyser lampa ganske greit:)

 

Har kjørt med det siden mars, og har ikke merka no enda, så du kan nok ta det med ro.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode forslag!

 

Godt å se at det er liv i opel gjengen her på bilforumet.

 

Da gidder jeg ikke gjøre noe spesielt med problemet som den påstår er der med å flashe meg med et rødt varsel lys.

 

fluid: hahaha.. Det har jeg trua på. Og når jeg slipper gassen så blir lyset nesten borte og siger seg fram igjen.

 

Men jeg liker som sagt ikke at den begynner å nykke og slikt, så skal bytte en del ved neste lønning. Inntil videre for jeg kjøre en vei med lavere fartsgrense for å komme meg hjem :D :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TypeC

1. bare et skudd i snøen, men kondens på tanken ?

2. Kan være dynamo ja..

 

Tenkte på kondens jeg oxo, men det er kun når den ikke orker mer på 3. og 4. gir. Hadde vinterkondens på golfen, men da stoppa det seg mye værre enn detta.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår