Gå til innhold

GLAD eier av en 76mod Kadett C

Ranger emnet


Precious

Anbefalte innlegg

Okey folkens, det er ikke greit at ladelampa har begynt å lyse, hehe..

 

I dag skjedde det et par ganger at strømmen kutta når jeg var ute å kjørte, men den kom seg så fort jeg slapp klutsjen og rusa motoren, så skapa ikke noe større problem enn det.

 

Da er det igang å sjekke batteriet, og om det virker fint så for jeg sjekke dynamoen, kanskje stramme reima litt, men virker ikke slapp.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En liten oppdatering.

 

La merke til at når jeg skrur på tenninga (ikke starter,kun tenninga) så lyser ingenting i dashbordet.

 

Dersom jeg holder bilen gåans på startern så funker den fint, men så fort jeg slipper nøkkelen til der den skal være når jeg kjører så minster den strømmen og dør.

 

Kan det være et rele som er ødelagt?

Isåfall hvilket?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et hint om at jeg måtte bytte tenningslåsen.

 

Den fungerer så lenge jeg holdern på tenninga, men så fort jeg slipper så mister den kontakten.

 

hufff!!! *hat*

 

Jaja.. for prøve å kjuvkoble den imårra.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 heter ledningen du bør skjekke opp. (eller var det 30?) :rolleyes:

står et lite tall under tenningslåsen der ledningen er lodda på.

 

når ikke den gir strøm, så har coilen bare + strøm når nøkklen er i start posisjon.

med en gang du slipper nøkklen så mister coilen + signalet, og bilen dør ut.

 

du kan legge en ledning fra + på batteriet til + på coil for og skjekke.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KadettC: det stemmer!

Classic: helt riktig!

 

Men jeg leste posten din litt seint så fant ut detta.

 

Vurderer å lage en reodorfelgen starter, siden det er dårlig kontakt i den delen av kontakten som motar ledningene fra nøkkelhuset.

 

Så jeg tar en vanlig bryter og kobler tenninga på, og en trykk bryter som kobler startern til og + fra tenningsbrytern.

 

1. Skru på vanlig bryter (tenninga)

2. Trykk på trykkbrytern for startern.

3. Skru av vanlig bryter (tenninga) for å stoppe.

 

Men dette gjør jo bilen veldig lett å stjele, men når jeg så hvor enkelt dette egentlig var og hvor lite beskytta dette er så tror jeg det er like enkelt om en har to skrutrekkere i lomma.

 

Jeg skal ta vare på bilen, så bedre invistering å kjøpe alarm til bilen. Mindre forsikring for jeg oxo, hehe..

 

Men hva sier biltilsynet til en slik løsning? Gir de faen? For forsikringsselskapet hadde vel ikke likt det akkurat, hehe..

 

Så skal jeg få fiksa den kontakten som er dårlig med tida, men orker ikke vasse i snø for å finne en på huggern, hehe..

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå begynner det å nærme seg vår- og sommertider, da må jo gliset få noen bursdagspresanger hvis jeg kan kalle det det.

 

Jeg ser for meg senking og felger.

 

Har bestemt meg for ca 8x13" old school felger, og da kreves det seriøs senking. Men trenger hjelp til å vite hvor mye den skal senkes.

 

Blitzpower selger KONI kit som senker 60mm, er det nok?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koni er bare dempere, de senker ikke liksom, men fjørene senker 60 som du sier ja. Kjøp det settet åsså får du heller bare kappe etter ønsket høyde.

 

8x13 er rått, har slike felger selv men har ikke dekk på dem..

 

Og jeg har samme oppsett som du nevnte med tenning i bruksbilen min, og jeg har vært på biltilsynet og dem sa ingenting. Hovedbryter og startknapp.

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KadettC16v: Jeg hadde håpa på å få det godkjent da!!

 

TypeC: Skal igjen prøve å få tatt noen bilder å legge opp. Skjønner ikke at det kan ta så lang tid som jeg bruker, hehe..

 

Hengerfeste skal vel av etterhvert, men vil ha muligheten får å sette det på igjen. Første bilen min som har hengerfeste og uannsett hvor stygt det er så har jeg hatt brukt for det. I tillegg ønsker jeg meg en bitteliten henger lakkert i samme farge som står i stil til bilen :)

 

Vet ikke med fangerane ennå, skal prøve meg fram når senking og felger kommer på plass.

 

Ca hvor mye er andre kule kadetter senka med 8x13" da folkens?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KadettC16v: Jeg hadde håpa på å få det godkjent da!!

 

TypeC: Skal igjen prøve å få tatt noen bilder å legge opp. Skjønner ikke at det kan ta så lang tid som jeg bruker, hehe..

 

Hengerfeste skal vel av etterhvert, men vil ha muligheten får å sette det på igjen. Første bilen min som har hengerfeste og uannsett hvor stygt det er så har jeg hatt brukt for det. I tillegg ønsker jeg meg en bitteliten henger lakkert i samme farge som står i stil til bilen :)

 

Vet ikke med fangerane ennå, skal prøve meg fram når senking og felger kommer på plass.

 

Ca hvor mye er andre kule kadetter senka med 8x13" da folkens?

 

henger i samma stil og farge som bilen kan bli fett!

 

Maaange andre kadett c'r som er senka og har 8x13" felger.

litt kjipt, for en må senke ganske mye om det skal se bra ut med lavprofil dekk på 8x13"

og da blir det også ofte veldig lav klaring under bilen.

derfor ville jeg gått for så høye lavprofil som du finner.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8x13" felg, 185/60 dekk og med 60mm senking.

 

Vet ikke helt hvordan det vil bli ennå, tror kanskje jeg trenger litt mer senking selv med 60 profil.

 

Men jeg vil ha det godkjent, så for øyeblikket er det 60mm senking fra blitzpower som jeg vet om.

 

Felgene blir nok blanke, så passer kanskje greit med fangerane. Men må gjøre noe med de, for de er ikke helt blanke, ser ut som et lag med støv eller noe som bare er vekk de første minuttene etter vask. Kanskje det hjelper med litt autosol.

 

Noen her som har gjort noe med sine for å få de fine?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da har jeg brukt litt tid på å finne aktuelle deler for handling framover.

 

Blitzpower.no

Spax korte dempere - 4900,- kr (10-20% OPC rabatt er ikke tatt med)

Apex 60mm Senkefjærer - ca 2000,- kr (10-20% OPC rabatt er ikke tatt med)

 

Finner ikke andre muligheter som kan godkjennes, så det blir 60mm senking da.

 

Svendsen-Eksos.no

Svendsen Custom Esksos 2" 1-2-4 - ca 5000,- kr (uten endestusser)

 

Det kan bli billigere om jeg kjøper delene, for noen til å bøye røra riktig og kan sveise dette sammen for meg. Mulig det holder med eksosklemmer og eksostettningsmiddel. Kanskje jeg også for kjøpt deler som er ferdig bøyd i vinklene jeg trenger. Men jeg skal ha eksosen ganske høyt opp og ikke hengans å slenge, så det må lages fester oppe i bagasjerommet, noe jeg ikke vet løsningen på ennå, men Svendsen-Eksos skulle fikse det i den prisen.

 

Ikke funnet forhandler

2stk doble 2"-2,5" firkanta endestusser - ?,- kr

 

I tillegg så droppa jeg sydentur i sommer, og tar ut 4 uker ferie for å pusse ned bilen, fjerne rust, fjerne hengerfeste og lakkering. Pussing og lakkering er ikke bestemt ennå, men det er første anledning jeg har til å være uten bil så lenge. Må sjekke opp med mulig lakkerer og utstyr før det er i boks.

 

Så blir det bytte av forseter, ratt, girkule og hive ut baksete etterhvert. Anlegget blir en cd-spiller og et frontsett.

 

Steg 2 i vår rengjøring:

- Bytte viftereim (kjøpes om 1-2uker).

- Kjøpe ny motorolje

- Bytte oljefilter (kjøpt inn)

- Trekke dørtrekk i grått/sort høytalertrekk som bak.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår