Gå til innhold

GLAD eier av en 76mod Kadett C

Ranger emnet


Precious

Anbefalte innlegg

ENDELIG!!!!

 

Utrolig lang tid dissa 2-3-4ukene jeg har brukt på å selge golfen til jeg nå sitter med en betalt Kadett C i gårdsrommet, virker som flere mnd.

 

Salgsannonsen

 

Motor: 1.2

Km.stand: Uvisst, men målern viser ca. 81300km

Gir: 4

Dører: 2

Seter: 5

Hk: 60? :rolleyes:

Farge: Turkis

 

Litt historie:

Gammal dame, prippen kollega, prippen kollega og så verksted dude som bytta litt skjermer og slikt, til at den nå blei solgt til meg.

 

Bilen er kjøpt på Lunner/Hadeland, der den har stått stille er års tid, men er nå i topp form igjen.

 

Turen gikk veldig bra, men mangler en skomgummi sak rundt åpningen til girspaken som gjør at det er betydelig mer støy enn med denna. Det for vi fikse.

\Jeg ville ikke pressa denna lille tassen så mye, så var ikke over 120km/t på speedon, som jeg antyder var en 105-110km/t. Stakar har sått lenge, også er jo ikke toppfarta så veldig stor på dissa.

Det regna litt her og der, og vi måtte jo igjennom noen rundkjøringer. Første rundkjøring var ikke meninga å bli breit, men ny bil og greier så blei den det. Neste rundkjøring var meninga at det skulle gå breit, og det gjorde det :D

 

HEIA 1200 POWAH!!!!!

 

Bilder fra annonsen:

587008-bilde1-kadchsid.jpg

587008-bilde2-kadcfront.jpg

587008-bilde3-kadcvsoide.jpg

 

Så. hva syns dere? Ka du tru?

 

Jeg tror ihvertfall detta blir moro i vinter og et kult prosjekt framover.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er på mitt nest siste halvår som lærling, så hakke store planer før lønna går opp i februar.

 

Men, de første tinga jeg vil gjøre er som følger:

 

- Ratt (luisi 12-13")

- Forseter (bøtteseter)

- Felger (Usikker,små å breie eller større og mindre breie)

- Senking (Dempere og fjærer, kommer an på felga)

- Turteller

 

Utover dette skal den ribbes litt, baksete skal ut og alle dekka i bagasjen, hehe.. Kommer mer når jeg har fått oversikt over overflødige ting.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva måtte du gi for denne herligheten??

 

Mannen som solgte den var en Opel mann i sine yngre dager og syns det var interessant at jeg hadde lyst til å bygge på den og ta vare på den.

 

Fikk den ferdig registrert for 13000kr.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den rareste vinduspylinga EVER!!

 

Skjønte ikke en dritt hvordan den fungerte når jeg kjørte bilen hjem, men så ut som det manglet en knapp på armen til blinklysa mine.

 

Etter å ha kikka litt etter fant jeg en ekstra pedal til venstre for koblingspedalen, og det er pumping av spylerveske!!!!!

 

Dette kan da umulig være originalt vel? :D

 

Satt på vinterdekka som fulgte med også, som dere ser på bilde er det noen gamle Opel motorsport stålfelger. Men dimmensjoner er HELE 145/13 :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Jeg har den rareste vinduspylinga EVER!!

 

Skjønte ikke en dritt hvordan den fungerte når jeg kjørte bilen hjem, men så ut som det manglet en knapp på armen til blinklysa mine.

 

Etter å ha kikka litt etter fant jeg en ekstra pedal til venstre for koblingspedalen, og det er pumping av spylerveske!!!!!

 

Dette kan da umulig være originalt vel? :D

 

Satt på vinterdekka som fulgte med også, som dere ser på bilde er det noen gamle Opel motorsport stålfelger. Men dimmensjoner er HELE 145/13 :D

 

 

Pedal til spylerveska.....hehehehahaha...:D Rått da.....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår