Gå til innhold

Da var det min tur til å spikre paller :p

Ranger emnet


allyse

Anbefalte innlegg

Er en liten stund siden nå, men kan jo dele mine synder til alle dere som fatter interessen for det ;)

 

Den 9 august cruiset jeg bortover E18 holmestrand med en Mitsubishi EVO8 (2004 modellen). Holdte en 130km/t nedover etter bomstasjonen etter drammen, og tenkte. Nehei, her var det da ikke en bil utenom den mercedesen bak meg med den gamle gubben der, og trøkte gassen i bånn da det ikke var noen foran meg på en rett strekning der. Da jeg så speedometeret traff 260 km/t slapp jeg gassen og kjørte videre i "vanlig" hastighet igjen. Vel en tre kvarter seinere så jeg den samme bilen i speilet igjen, også selvfølgelig blålys. Jeg titta bort på han som satt ved siden av meg og utbrøt i smålatter. "Der røk lappen, gitt".

 

Og nemlig hadde jeg rett - en sur, gammal purk som så kraftig overarbeida ut kom dassene mot meg og sa "Få sertifikatet ditt gutt og kom tilbake til meg". Jeg satte meg inn i bilen og så han rota med "beslagleggingspapirene" Han spurte seff. Du veit hvorfor du ble stoppa? Jeg svarte. hmmm. Nei - kjørte vel bittlitt for fort og smilte søtt. Fikk se videoen og han målte med til 165,5 km/t over 2000 meter. Greit nok tenkte jeg da jeg visste jeg hadde kjørt mye fortere. Aksepterte ikke beslaget, og kjørte hjem :p (fikk lov å kjøre hjem)

 

Etter 20 dager fikk jeg beskjed at tingretten hadde mottat anmeldelsen. Jeg banna litt da jeg håpet de hadde trukket ut tiden. Sendte bare et brev til tingretten jeg aksepterte videre beslag og dermed kom ikke til å møte i tingretten. (Da en vinner uansett ikke der). Fikk en advokat til å sjekke videotapen, noe som kosta meg dyrt. Purken motsatte seg så ekstremt å sende oss taipen det kosta meg 10.500 i advokatutgifter for å få fatt i videoen.

 

Fikk videotaipen til slutt og fant ut den var hensiktmessig tatt, og visuelt kjørte jeg mye, mye fortere, så jeg ville nok ikke vise den i retten.

 

Har nå sendt brev til purke-juristen jeg vil ha saken opp til tilståelsesdom med strafferabatt. Lurer på hva jeg ender opp med jeg.

 

Tipper vel jeg får en 15mnd og 14dagers fengsel. (synden ble gjort i 100 sone)

 

Veeeeldig morsomt å miste lappen når en jobber med biler til daglig for å tjene penger... (biljournalist)

 

Jaja. Morsomt å ta tbane til jobben også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by BLACK.PEARL

Hvilket blad jobber du for? (hvis du mener det er dårlig PR så funker jo PM-systemet ;))

Mener å huske om en journalist som aldri var fornøyd med bilene sine og bare måtte bytte dem konstant :)

 

http://www.automotor.no ifølge profilen hans

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Surt å ha sånn uflaks...lurer på åssen det hadde gått hvis du hadde tråkket på gassen igjen og forsvunnet!?

 

hehe. Jeg lurer litt på det jeg også, men jeg ble tatt utvilsomt fordi jeg hadde "fin" bil. Ungdom i fin bil elsker jo up å ta. Fordi noe jeg glemte å si over var up hadde ligget i jukket bak meg siden oslo (kjørt av og på) altså lå han i en drøy time bak meg og bare vente på at jeg skulle kjøre for fort. I mellomtiden suste det et par drittbiler i minst 150 km/t forbi meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

Jeg vil ikke være frekk ..

men jeg lo litt da jeg fikk den SMSen "der røyk lappen" :P

 

men ble litt lei meg :( ville jo teste den .. hvertfall sitte på :P

 

hehe. Vel det var litt morsomt også da :p Har sagt i lang tid jeg kommer til å miste lappen, og egentlig skulle jeg ikke nedover der, men hadde litt tid igjen på dagen. Drit det skulle skje, men frykt ikke, har en wrx sti til deg på lur - neste gatebil så tar vi den på bane vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bård

Hmm, blir det 15 måneder og 14 dager med pallespikring eller er litt av det betinget?

Når kan vi vente å se deg på veien igjen da?

 

Det blir 14 dager ubetinget - 15 mnd uten lappen. Normalt trekkes 1/4 av straffen når du kjører strafferabatt. Dermed tas ved en 3mnd av straffen. Har gått 2mnd siden jeg ble tatt så vi kan si om maks 10 mnd fra nå er jeg på veien igjen. August 2005 kan jeg vel tippe.

 

Jeg kjører litt nå, men det er meste anonymt. Skal kutte ut det også, og heller ta tbanen til jeg får lappen igjen. Værste er å kjøre på noen elns. når en ikke har lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med lappen, kondolerer.

 

Poenget med å ramse opp alle bilene du har teste det siste året i signaturen din, kan jeg ikke helt si er særlig gunstig. Det hadde vært greit om du fulgte skikk og bruk her på forumet og holdt deg til biler du eier eller har eid.

 

Det ender bare opp med at folk vil kommentere det heler tiden og trådene du deltar i vil spore av, så det hadde vært fint om du begrenset deg litt.

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår