Breisladdern Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 død motor! Jada. Skulle starte bilen i går men neida.. Ikke noe start. Starteren drar rundt, pluggene får gnist og bensinpumpa pumper... Men det virker som at dysene ikke slepper bensin inn i toppen, for pluggene er helt tørre etter at jeg har kjørt den på starteren en stund.. Noen som veit hva dette kan være? bilen er en 1990 mitsubishi galant 2.0i med automat, så den kan ikke taues i gang. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Du kan jo prøve og skru ut dysene og sjekke om dei er tette!? Vist du er heelt sikker på at det kommer bensin helt fram!? Eventuellt sjekke over sikringene ;) (kan jo verr injektorene som har mistet driv spenningen sin?) <-- Et langskudd, men kanskje?? :D Originally posted by Breisladdern så den kan ikke taues i gang. Den skal ikkje taues i det hele tatt faktiskt.. det "kan" ødelegge kassa.. *hehe* Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Moldvarp Du kan jo prøve og skru ut dysene og sjekke om dei er tette!? Vist du er heelt sikker på at det kommer bensin helt fram!? Eventuellt sjekke over sikringene ;) (kan jo verr injektorene som har mistet driv spenningen sin?) <-- Et langskudd, men kanskje?? :D Den skal ikkje taues i det hele tatt faktiskt.. det "kan" ødelegge kassa.. *hehe* Fant ikke noen sikringer til injection systemet.. Er rimelig sikker på at det kommer bensin helt fram, tok av returslangen fra fuelrail`et og der kom det massevis av bensin når vi kjørte den på starteren.,, Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Det trenger ikkje og stå at det er for injection systemet.. Ofte "felles" sikringer på ting.. bare let gjennom, kanskje du er heldig.. Vist ikkje må du nok vente på ein med litt peiling! :( Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 ringte mitsu verksted, de mente jeg skulle teste med startgass og se om den gikk på det hvis jeg sprayet det inn i ved gassspjeldet.. hvis den gikk på gassen så var det hjernen som var gåen.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Hørtes ganske logiskt ut! ;) Men også dyrt! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 hender vel det er et rele som styrer dysene. kanskje dette har gått. med volvoen hadde jeg noe av samme problem. hadde stilt ventiler og skifta regreim. hadde gnist, bensin til dyser, luft.. dvs alt som trengs. registeret stod på merker og rotor stod der den skulle. da det hadde gått 2 uker og jeg begynte å legge planer om skaffe tnt og sprenge dritten til helvete stakk jeg en skrutrekker ned i syl 1 når merkene sa at stempelet skulle være på topp.. men var det det.. nei. snudde på veiva til jeg merka at stempelet var på topp (merket på veiva stod da totalt ikke som det skulle) vrei på nøkkelen og vips.. jævlen starta.. aner ikke hve det var med drevet, men etter å ha bytta det indre og ytre veivdrevet (da det som stod feil kom trillende ut under bilen etter et pådrag:D ) stemmer alle merker.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 er nok ikke det som er feil.. Vi prøvde å koble om plugg ledningene for å sjekke.. Men bilen starter jo fint når jeg sprayer med startgass. og da går den reint, så tenninga er nok OK. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Var det du som var rask på labben og kjøpte denne? http://www.finn.no/finn/car/object?pdc=1098092027469&id=4761557 Om ikke selger han kanskje nødvendige deler? Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by Breisladdern er nok ikke det som er feil.. Vi prøvde å koble om plugg ledningene for å sjekke.. Men bilen starter jo fint når jeg sprayer med startgass. og da går den reint, så tenninga er nok OK. Høres ut som om du ikke får bensin fram til motoren da, eller ikke _nok_ bensin....Har du sjekka bensinfilteret og pumpa di da? Prøv å skifte filteret og få prøvd ei anna pumpe.... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 eller bare skjekke om det kommer bensin ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Originally posted by Excaliburz Høres ut som om du ikke får bensin fram til motoren da, eller ikke _nok_ bensin....Har du sjekka bensinfilteret og pumpa di da? Prøv å skifte filteret og få prøvd ei anna pumpe.... Er bensin inn til fuelrailen, og det kommer nok, tok av slangen og det pumpet ut sikkert et par dl på bare et par sekunder.. tok ut alle pluggene og dro den på starteren, holdt hånda forran plugghullene, ikke anntydning til bensindamp der... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Er usikker hvordan det er på din bil, men har nettopp hatt samme problem på s2`n. På bilen min sitter det 2 givere på girkassen. Den ene er giver for motoromdreiningstall. (den gir et positivt signal når motoren har et visst turtall ca 150 omdreininger, og gir da beskjed til styreenheten.) Den andre er giver for tenningsøyeblikk. Den mener jeg gir signalet på samme måte. Disse følerene vil jeg nok tro at du også har på en eller måte. problemet i mitt tilfelle viste seg å være at den "tappen" som sitter på svinghjulet og gir signal til giverene om omdreinings hastiget, var knekt av, og dermed fikk ikke dysene beskjed om å åpne. Siter Jeg har gått fra vettet.............er tilbake om 5 min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjinx Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 sjekk bensintrykksregulatoren og/eller vakuumslanger til denne. Siter -- Anders - 1990 BMW 525ia x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Hvilke feilkoder blinker det på innsprøytningshjernen? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.