Gå til innhold

Til dere som jobber i Oslo sentrum som kjører gjennom Alnabru!

Ranger emnet


Rage

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Øyvind.H

Blokkerer alltid venstrefeltet om folk prøver å snike forbi den lange køen av hensynsfulle bilister i høyrefeltet, og kjører i samme fart som de i høyre felt.

Hvorfor? Fordi de som ligger i høyrefeltet sikkert også vil fort frem, men de gidder ikke snike så jævlig, og kjøre som idioter fordet. (Når venstre feltet skal inn i høyre) [/quote

 

Passer du på at folk ikke sniker på trikken også eller, herr wannebepoliti? :rolleyes: Pass på deg sjæl:mad:

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ToyotaExtreme

akkurat opp mot svartskog er det helt jævli til tider med sånne "privat-konstabler" som tror de har rett til å sperre venstre-fila. Men ikke noe problem egentlig, bare gjør som meg og en kollega gjorde: køen starta ganske langt nede i bakken, og det var en tulling i en norsk-regga trailer som lå halveis over i venstrefila for å sperre, en kjapp tlf til politiet (til alt hell hadde de en bil rett i nærheten). De kom fra tusenfryd tydeligvis, for da vi etter ca 12-13 min kom opp til rasteplassen så stod de der og vinka inn traileren. mens vi lå bak traileren så hadde vi filma oppførselen til trailer-sjåføren. så vi svingte av etter traileren inn på plassen og lot politiet få se filmen, og han var ikke akkurat særlig fornøyd med det han så nei: ikke nok med å sperre men når det da kom en bil i en del høyere hastighet en det køen fløt i, så la den hora av trailersjåfør seg brått ut og pressa bilen over i motsatt kjørefelt?!?! (han la seg først ut når bilen var på vei forbi han) Trenger jeg å si at denne trailer-sjåføren fikk lappen beslaglagt på stedet? :D

Du får faktisk ganske høye forelegg for å hindre trafikken ved å sperre venstrefeltet, de kan også bruke det mot dere at dere skaper farlige situasjoner for medtraffikanter.

 

Så til dere verdensmestere, "leke-konstabler" og ingeniører: Det er faktisk DERE som bryter loven... ;) Politiet har hatt kontroller på dette før og kommer helt sikkert til å ha det igjen, nå som det har helikopter som letter slike kontroller, og da håper jeg at dere blir huka inn og får forklart loven av lovens lange arm, samt at dere må sponse julebordet dems, som takk for hjelpen med å skape mer kø. ;)

 

Dette må være et av de beste innleggene jeg har lest på lenge:D

Kjempe WORD!

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er rart er at de aller aller fleste legger seg inn før innsnevringen, fordi det er kø videre, og de fletter da inn når det passer, og unngår å snike forbi andre.

Mens et fåtall bilister presser seg helt til enden og gjerne over sperrelinjer og inn.

Det er synd at noen få skal skape irritasjon for mange andre, derfor gjør jeg som jeg gjør.

Man ser tydelig gjengangerne i trafikken. De som sniker, er gjerne også de som har et generellt slapt forhold til det å kjøre bil, og liten respekt for medtrafikanter. De kjører gjerne med tåkelys/nærlys, tar tvilsomme forbikjøringer, sniker, og gjør andre ting som skaper irritasjon blandt de normale sjåførene.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Det jeg synes er rart er at de aller aller fleste legger seg inn før innsnevringen, fordi det er kø videre, og de fletter da inn når det passer, og unngår å snike forbi andre.

Mens et fåtall bilister presser seg helt til enden og gjerne over sperrelinjer og inn.

Det er synd at noen få skal skape irritasjon for mange andre, derfor gjør jeg som jeg gjør.

Man ser tydelig gjengangerne i trafikken. De som sniker, er gjerne også de som har et generellt slapt forhold til det å kjøre bil, og liten respekt for medtrafikanter. De kjører gjerne med tåkelys/nærlys, tar tvilsomme forbikjøringer, sniker, og gjør andre ting som skaper irritasjon blandt de normale sjåførene.

 

Greit at man kan gjøre seg til lovbryter ved å kjøre for fort der sånt er "greit" (e6 natterstid), men å gjøre seg til lovbryter fordi man blir lei seg for at andre sniker, og derfor vil sperre venstre fila???? puke nonono

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Øyvind H.

 

Sett det fra en annen vinkel:

Det er lang kø i kassa på Rema 1000. Man har stått å stanget i køen i flere minutter. Plutselig er det en lengre bak i køen som ikke bryr seg og bestemmer seg for å trenge seg fram til kassa, koste hva det koste vil. Hvordan tror dere de øvrige i køen reagerer?

 

Alt handler om egoisme, hvilket bunner i selvopptatthet i trafikkbildet. Det står faktisk i forskriftene at man skal vise hensyn i trafikken. Dette gjenspeiler hvor grundig feil holdningene deres er i forhold til medtrafikkanter.

Turid Laila, Pondus og Jokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

I så tilfelle ville det vært snakk om èn åpen kasse, ikke to....

Og mulighet for snikerne å gå forbi dem som står i køen, for så i snike seg inn rett ved batteriene foran kassa :)

 

Aldeles korrekt. Det var poenget mitt. Det kan være 100 kasser og like lange køer dersom tilstrømningen er stor nok. Likevel er prinsippet at sniking både er frekt og feil.

Turid Laila, Pondus og Jokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

I så tilfelle ville det vært snakk om èn åpen kasse, ikke to....

Og mulighet for snikerne å gå forbi dem som står i køen, for så i snike seg inn rett ved batteriene foran kassa :)

 

Nope. Slutten på feltene er utgangsdøra. :)

Antall køer er kjørefeltene.

 

Og det kan jo hende de som velger den korteste køen kommer først ut. Derfor setter dere vogna på tvers.

 

Men nå syns jeg livet blir for kort til å prøve mer på å få et åpenlyst poeng til å trenge inn.

 

Så jeg skal prøve å ikke skrive mer her. Er det noen som vil ha siste ordet?

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Nope. Slutten på feltene er utgangsdøra. :)

Antall køer er kjørefeltene.

 

Og det kan jo hende de som velger den korteste køen kommer først ut. Derfor setter dere vogna på tvers.

 

Når man betaler i kassene, får man en flaskehalssituasjon, og trengsel ved utgangdøra blir som regel minimal. Jeg skriver "som regel", ettersom utgangsdørene varierer i antall og størrelser.

 

Du vrir på spørsmålsstillingen. "Den korteste køen" er i dette tilfelle likegyldig, da vi har et gitt antall køer som er like lange. Det er altså ikke snakk om køens hyppighet, men prosessen i selve kassa, og det er dette som avgjør hvor hurtig køen beveger seg. Derfor kan en parallell til trafikkfletting gi et bilde på sannheten.

Turid Laila, Pondus og Jokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår