Gå til innhold

Seat Leon Cupra Type R

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Leste om den i dag..

 

Fikk et inntrykk av at den er en sånn litt GTI aktig bil, som f.eks Golf Gti mk1 eller Golf Gti 16v mk2..

 

Dem sa den var litt ukomfortabel osv, og at det gikk godt...

 

225 hk i den, samme som s3, men med fwd..

 

Men, den var steike meg dyr :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Jonte

Leste om den i dag..

 

Fikk et inntrykk av at den er en sånn litt GTI aktig bil, som f.eks Golf Gti mk1 eller Golf Gti 16v mk2..

 

Dem sa den var litt ukomfortabel osv, og at det gikk godt...

 

225 hk i den, samme som s3, men med fwd..

 

Men, den var steike meg dyr :)

 

Det er en utrolig rå bil! Jeg digger Leon!!

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Litt gammel tråd, men...

 

Jeg hadde gleden av å teste en Cupra R noen dager (uka før Autofil-gutta tok den med til ACR), og savner den ennå...

 

Bilen var skikkelig morsom å kjøre, overraskende komfortabel, og motoren var bare rå!

 

Bilen er jo endel kg lettere enn den "vanlige" Cupraen, og 210 hk på forhjulene var absolutt ikke noe problem, tvert imot!

Den var skikkelig leken, ikke noe problem å legge hekken litt ut i svingene, og skikkelig drag hele veien...

 

Skrev litt om den, og artikkelen min ligger her:

Cool.no; Bilnytt

 

10.jpg

--

´86 Coupé quattro (Venter på turbo;-)

www.glesne.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Men, den var steike meg dyr :)

 

JA! Så en sånn i et eller annet bil-børs blad...

Jeg lo såååå godt når jeg så den prisen! 470k ellerno skulle dem ha for en sånn sak.

For den prisen kan man jo få en SKIKKELIG bil, ikke noen 'hotta' konebil med FWD :rolleyes:

 

Men men, det er vel statens sin skyld... er vel mye morro for pengene hvis man bor i tyskland ellerno :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

JA! Så en sånn i et eller annet bil-børs blad...

Jeg lo såååå godt når jeg så den prisen! 470k ellerno skulle dem ha for en sånn sak.

For den prisen kan man jo få en SKIKKELIG bil, ikke noen 'hotta' konebil med FWD :rolleyes:

 

Men men, det er vel statens sin skyld... er vel mye morro for pengene hvis man bor i tyskland ellerno :mad:

 

Ja, det som er poenget.

 

Hvem gir 470k for en splitter ny "kone-bil" som er trimma, styla osv litt.. Da ser man hvor idiotisk de norske reglene er..

 

470k, da får du deg en rå bil, ikke helt ny, men gådd ca 25000 eller noe..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

225 hk i den, samme som s3, men med fwd..

 

Hvem gir 470k for en splitter ny "kone-bil" som er trimma, styla osv litt.. Da ser man hvor idiotisk de norske reglene er..

 

470k, da får du deg en rå bil, ikke helt ny, men gådd ca 25000 eller noe..

 

 

Seat Leon Cupra R koster jo 419,900,- ny, og har 210hk ikke 225.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

150.000,- 255 hk......2 seter.....bakhjulstrekk......alle snur seg etter deg..

 

Ikke for og virke frekk eller noe, men syns den svarte Leon'en er myyyyye penere en din..

Den er også nyere, sikkert en haug mere med utstyr, mer driftsikker, 5 seter (som jeg ser på som et pluss) og frammhjulstrekk som jeg også ser på som et pluss...

Skal du burne og sladde og ha det morro med bakhjulstrekk så kjøper du deg en gammel Volvo med turbomotor for og gjøre det.

Også er det seff et pluss med TDI... Det er en helt nye bil, med 150 turbodiesel hester, så det drar nok absolutt godt nok + at det er billigere og kjøre !!!

 

En an ting; får du på fete røde konibremser, org. senkesett, og kanskje nye felger til denne vil nok den vekke mye mer oppsikt en RX7'n din....

 

Men så var det prisen da..... (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

 

Ikke for og virke frekk eller noe, men syns den svarte Leon'en er myyyyye penere en din..

Den er også nyere, sikkert en haug mere med utstyr, mer driftsikker, 5 seter (som jeg ser på som et pluss) og frammhjulstrekk som jeg også ser på som et pluss...

Skal du burne og sladde og ha det morro med bakhjulstrekk så kjøper du deg en gammel Volvo med turbomotor for og gjøre det.

Også er det seff et pluss med TDI... Det er en helt nye bil, med 150 turbodiesel hester, så det drar nok absolutt godt nok + at det er billigere og kjøre !!!

 

En an ting; får du på fete røde konibremser, org. senkesett, og kanskje nye felger til denne vil nok den vekke mye mer oppsikt en RX7'n din....

 

Men så var det prisen da..... (!!)

 

- Du mener at den Leon'en er penere enn en RX7? Og den blir å vekke mere oppsikt enn en RX7 om du får på røde konibremser (hva er konibremser?), orginalt senkesett? (Bilen er allerede senket litt orginalt), Nye felger?

Du trur ikke du finner ting til en RX7 som vekker mere oppsikt enn en vanlig konebil med litt feite felger osv?

 

- Hvor i all verden ser du forhjulstrekk som positivt?

Det er billigere å lage, og det er kanskje litt bedre å komme seg fram med på vinteren, men noe mere positivt er det egentlig ikke med det..

 

- Leke med bakhjulstrekk? Trur du alle bakhjulstrekk biler er laget for å leke med? Trur du det er uten grunn alle råe sportsbiler etc er laget med RWD?

 

- Mere utstyr? Hva skal du med det? Det veier jo bare ekstra, en Seat Leon blri aldri eksklusiv uansett.. :) dessuten er det nok mye utstyr i en RX7 fra før av...

 

-150 Turbodieselhester er tøft nok det, men det er jo ikke noe spess råere enn twin turbo med 255hk og et trimpotensiale som knuser de 205hk'ene du får ved å chippe den Leon'.

 

 

Edit: Et utdrag hentet fra artikkel om Cupra'n,

 

Det eneste som trekker litt ned er at det sporer litt når man akselererer eller bremser for fullt. De brede dekkene har nok mye av skylden for dette, men det er helt klart noe man kan leve med.

 

-Dette er det største syndromet på forhjulstrekkere, fordi at bilen svinger på de hjula den trekker, da sier det seg selv at den vingler / sporer litt :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår