Gå til innhold

Seat Leon Cupra Type R

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Jonte

 

- Du mener at den Leon'en er penere enn en RX7? Og den blir å vekke mere oppsikt enn en RX7 om du får på røde konibremser (hva er konibremser?), orginalt senkesett? (Bilen er allerede senket litt orginalt), Nye felger?

Du trur ikke du finner ting til en RX7 som vekker mere oppsikt enn en vanlig konebil med litt feite felger osv?

 

- Hvor i all verden ser du forhjulstrekk som positivt?

Det er billigere å lage, og det er kanskje litt bedre å komme seg fram med på vinteren, men noe mere positivt er det egentlig ikke med det..

 

- Leke med bakhjulstrekk? Trur du alle bakhjulstrekk biler er laget for å leke med? Trur du det er uten grunn alle råe sportsbiler etc er laget med RWD?

 

- Mere utstyr? Hva skal du med det? Det veier jo bare ekstra, en Seat Leon blri aldri eksklusiv uansett.. :) dessuten er det nok mye utstyr i en RX7 fra før av...

 

-150 Turbodieselhester er tøft nok det, men det er jo ikke noe spess råere enn twin turbo med 255hk og et trimpotensiale som knuser de 205hk'ene du får ved å chippe den Leon'.

 

 

Edit: Et utdrag hentet fra artikkel om Cupra'n,

 

Det eneste som trekker litt ned er at det sporer litt når man akselererer eller bremser for fullt. De brede dekkene har nok mye av skylden for dette, men det er helt klart noe man kan leve med.

 

-Dette er det største syndromet på forhjulstrekkere, fordi at bilen svinger på de hjula den trekker, da sier det seg selv at den vingler / sporer litt :)

 

 

Og dette kommer fra en som kjører Golf? HAHA...

 

Akuratt hva Konibremser er vet jeg ikke, det jeg mente var sånne pene gode røde klosser som ser fett ut.

 

Og med senkinga mente jeg; senke den enda mere...

 

Fete felger burde du til og med du skjønt, ser iallefall ikke hva som var utydlig med det.... Kanskje orginale Cupra R felger!

 

Frammhjulstrekken mener jeg er et pluss nettopp fordiu det er bedre på vinteren.. Kan du fortelle meg hva som er så mye bedre med bakhjulstrekk da?? Eller??

 

Det der du sa om xtra utstyr; ja jeg liker og ha xtra utstyr, selv om det veier mere....

 

Og sist men ikke minst; dette var min mening!!!!!!!!!!!!!

Ikke glemm det, for veldig mangen folk har store problemer med og respektere andres meninger fordi de tror at de altid har rett!

Sier ikke at du Jonte er det, men må bare påpeke det, forde det er sånt tråder blir veldig offtopic av veeeeldig ofte :)

 

Jeg liker Leon veldig godt og syns den er nydelig, men syns ikke RX7 er så utroligt pent.. Vet ikke hvorfor, men sånn er det nå bare.. MR2 derimot er feeet!

 

Ps! til deg Jonte: Ikke noe vondt i Golf asså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

 

 

Og dette kommer fra en som kjører Golf? HAHA...

 

Akuratt hva Konibremser er vet jeg ikke, det jeg mente var sånne pene gode røde klosser som ser fett ut.

 

Og med senkinga mente jeg; senke den enda mere...

 

Fete felger burde du til og med du skjønt, ser iallefall ikke hva som var utydlig med det.... Kanskje orginale Cupra R felger!

 

Frammhjulstrekken mener jeg er et pluss nettopp fordiu det er bedre på vinteren.. Kan du fortelle meg hva som er så mye bedre med bakhjulstrekk da?? Eller??

 

Det der du sa om xtra utstyr; ja jeg liker og ha xtra utstyr, selv om det veier mere....

 

Og sist men ikke minst; dette var min mening!!!!!!!!!!!!!

Ikke glemm det, for veldig mangen folk har store problemer med og respektere andres meninger fordi de tror at de altid har rett!

Sier ikke at du Jonte er det, men må bare påpeke det, forde det er sånt tråder blir veldig offtopic av veeeeldig ofte :)

 

Jeg liker Leon veldig godt og syns den er nydelig, men syns ikke RX7 er så utroligt pent.. Vet ikke hvorfor, men sånn er det nå bare.. MR2 derimot er feeet!

 

Ps! til deg Jonte: Ikke noe vondt i Golf asså ;)

 

Ja, dette kommer fra meg som kjører Golf. Jeg er meget klar over at Golf har fwd, men jeg er objektiv til diskusjoner og synes ikke bilen min er best uansett liksom.

 

-Koni lager støtdempere, ikke bremser. Brembo lager bremser og kalipperne bruker å være av fargen rød. Du kan lakkere alle kalippere i den fargen du vil ha dem i.

 

- Orginal senking er ikke å senke mere? Men, hvorfor skal du senke den enda mere? Er den ikke lav nok? Den kan jo blir for lav og du ødelegger ALT av kjøreegenskaper etc..

 

- Fete felger ja, men du får det til en RX7 også liksom.. En vanlig Seat Leon med feite felger er jo ikke noe spesielt, alle har vel sett en? Det finnes mye stygge biler med tøffe felger.. Det gjør bilen tøffere ja, men den blir jo ikke dønntøff av bare felger..

 

- Bakhjulstrekk er både dyrere og bedre enn forhjulsstrekk. På sportslige biler med mye motor blir det benyttet bakhjulstrekk for at man kan ha mye mye mere hester på bakhjula før det spinner så lett som på forhjula. dessuten sporer det ikke på bakhjula..

Forhjulstrekk er egentlig bare laga for at det er billig. En tversstiltmotor og girkasse forran og FWD, det er det som er den billigste løsningen, og det fungerer bra på normale biler.

 

 

- det finnes mye RX7'er som er fine. MYE!

 

 

- Dessuten er lyden myyyyye råere på en RX7, fordiom du skaffer deg et simons effektanlegg på Leon'..

 

Og til slutt, RX7 er vel en "sportsbil" og Leon er en konebil.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

-Koni lager støtdempere, ikke bremser. Brembo lager bremser og kalipperne bruker å være av fargen rød. Du kan lakkere alle kalippere i den fargen du vil ha dem i.

 

- Orginal senking er ikke å senke mere? Men, hvorfor skal du senke den enda mere? Er den ikke lav nok? Den kan jo blir for lav og du ødelegger ALT av kjøreegenskaper etc..

 

 

Takker for oppklaringen av Koni opplegget...

Selvfølgelig var det brembo jeg mente ;)

 

Du sier noe med senkinga, men skal du gjøre sportsbil utav en orginal Leon så må den jo lengre ned mot bakken.. Den er ikke så voldsomt lav, men ikke direkte høy heller.

 

Ser poenget ditt, og greit det finnes mangen fete RX7 men jeg har en forkjærlighet for Leon.. Syns ikke det er en konebil, syns den er sexy :)

 

Men Håkon's RX7 har nok mye potensiale..

 

Og ikke diss meg fordi jeg sa at RX7 ikke var så fine, men ombestemte meg her... Ble litt revet med i kampens hete ;)

 

Og by the way, Golf er fett nok det.. Iallefall VR6!

Men Volvo er best :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får mye tøft for prisen av en Cupra R ja... latterlig at de lagde den med FWD...

 

men sånn bortsett fra det... synd å si det, men tror nok det er mange ganger flere som snur seg etter en vanlig Cupra R enn en vanlig Rx7... litt trist.. for en Rx7 ligner alt for mye på en Miata med hardtop...

 

hva man kan få til er en helt annen ting.. kan love få alle til å snu seg vekk fra både Rx7'n og Cupra'n mot en Golf 1 for halve prisen og doble driftsikkerheten av en Rx7 igjen... er bare snakk om prioritering... hva man foretrekker osv.. skal man ha "racingstuk" så velger man en bil, skal man ha flykomfort velger man en annen.. og for 419.000 så får man ikke noe annet som er bedre for den som vil ha akkurat de tingene som en Cupra R byr på.. Alle er vi forskjellige, og folk verdsetter ting forskjellig.. det er derfor det går så mye forskjellige biler på veiene også.. folk vil ha akkurat DET den bilen byr på.. enten det er "å være som alle andre", å ha noe som er lett tilgjengelig, sportslig, spesielt, tøft, luseriøst osv..

en Rx7 er fint for noen, men han som sitter bak rattet på en Cupra R så kunne han aldri tenkt seg en Rx7 engang.... da hadde han jo kjøpt en... ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

får mye tøft for prisen av en Cupra R ja... latterlig at de lagde den med FWD...

 

men sånn bortsett fra det... synd å si det, men tror nok det er mange ganger flere som snur seg etter en vanlig Cupra R enn en vanlig Rx7... litt trist.. for en Rx7 ligner alt for mye på en Miata med hardtop...

 

en Rx7 er fint for noen, men han som sitter bak rattet på en Cupra R så kunne han aldri tenkt seg en Rx7 engang.... da hadde han jo kjøpt en... ;)

 

Som om jeg skulle sagt det selv!

Det var en dust engang som sa til meg at han ikke forsto hvorfor jeg kjøpte Ådi`n, da til og med en gammel sierra cossie ville greie å kjøre ifra meg! Da kan jeg ikke annet enn å flire! Hadde jeg ville kjørt gammal sierra, så hadde jeg vel kjøpt en da? eller to? :D

 

Det der er og blir en smaksak! Jeg liker VELDIG godt leon, spesielt med TDI 150hk motoren.. Men jeg misliker noen få ting, FWD suger BIG TIME, og 4wd`n kom bare med den forpulte haldex diffen..... Men det er bedre enn FWD da iallefall!

Det at FWD er så mye bedre enn RWD på vinteren vil jeg herved ha meg frabedt! Det handler bare om litt ekstra vekt i bagasjerommet.. Bedre å bruke tid på det, enn å omtrent ryke ut i hver sving pga at forhjula har lyst på skogstur! lol

En annen ting med Leon, er at den ser litt "billig" ut i dashbordet, men nå er det jo tross alt "bare" en seat å da.. Skal vel ikke forvente heltre, eller carbon da sikkert :D

 

just my 2 cents :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole Morten

Hva er galt med Haldex'n?

Den spinner fremme først... Jeg vil ha torsen diffen.. FWD med 4x4 først etter hjulspinn er ikke kult nok å leke med synes jeg..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt arg her når jeg ser at noen yttrer sine meninger om noe han liker og blir fullstendig overkjørt.

 

Vær litt runde i kantene - ikke lek dumme " jeg visste ikke at koni lagde bremser". Ja faen heller, det vet forbanna godt hva han mente. Jobb med miljøet ikke mot det.

 

Haakon, vi har sett bilen din endel ganger nå ja. Vi vet alle at den er i 1000 deler. Tråden handler forøvrig heller ikke om hva slags bil man burde kjøpe, den handler om Leon og de forskjellige modellene.

 

Vel, hadde jeg hatt denne Leon`n så skulle jeg puuuuult dere alle :D - 300Hk/400Nm 2.8L turbo - 6 trinns sekvensiell kasse - 4WD - Porsche GT3 bremser rundt baut ..... resten taler for seg selv. Og karosseri messig, hvem faen hadde ikke snudd seg etter denne ?????

post-460-13804850690976_thumb.jpg

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår