t.a nilsen Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 har tenkt litt,å har en xtra motor som æ skal overhale trur æ,så kom turbo inn i tankegangen..e det mere arbeid å kostnada enn gøy å fikse det?:rolleyes: e blank når det gjeld turbo,så om nån kunne si ka som må gjøres,tenke da på kosn turbo som anbefales,ka bør gjøres med motorn,osv... biln e en dodge dart 69 mod.. :op :) had vært fint om nån hadde nån bilda så man kunne fått sett kosn ting ser ut me sekser å turbo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t.a nilsen Skrevet September 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 uups,skulle kansje logge under teknikk sia det ikke e snakk om v8er...:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 tror nok det koster mer tid og penger enn det smaker.. Finnes ikke noe turbo kit til motoren så du må lage allt selv.. Og en standard gasser er nok ikke helt tett så du må gjørra ting å tang med den oxo.. Bygg en V8 isteden ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Det er EGENTLIG ikke så vanskelig (men på en annen side er jo alt lett visst man kan det) :rolleyes: men iallefall så er det kompen i motoren som avgjør om det er vits å sett turbo på den, er det formye komp så kan man jo såklart dekomperimere motoren... jeg kunne skrevet her resten av dagen..... Konklusjon: Kjøp v8 istaden.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t.a nilsen Skrevet September 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 har tenkt på det å,men da sir alle,alt for mye arbeid å bygge om,selg heller å kjøp ferdig me v8er... :( grunnen til at æ tenkte på turbo va at æ har den motorn som æ skulle overhale tenkte æ,å me lange vintra hær i nord så har æ god tid å puske me det,syns det høres spennanes ut,bygge sin egen sak....nån som vet kas bila man kan ta turbo ifra..? såg en som hadde turbo på en 6er så det nå jo gå,den hadde vist rundt 250 hk..turboen het vist t4? huske ikke helt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Er det VIRKELIG så vanskelig å søke før en spør? Jeg har skrevet detaljert om turbokonvertering i mange tråder på dette forumet. "Søk og du skal finne." Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 http://www.slantsix.org/articles/turbo-article/turbo-article.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Originally posted by t.a nilsen uups,skulle kansje logge under teknikk sia det ikke e snakk om v8er...:( Går nok bra det, kunne likegreit vært "Amcar"-forumet enn V8power. Nå må vi (amcar folk) tross alt "menge oss med" bl.a. BMW og Mercedes folk med V8'ere :D Vil vel si at det er lettere eller bedre å la være å gjøre noe så ekstremt med høvelbenken din, hvis du ikke nødvendigvis har kunnskapene selv eller venner som kan stille opp den dagen noe "uforklarlig" skjer med den, og du står der som et spørsmålstegn... "Custom" motorer og lignende krever ofte hodet til den som har bygget det, for å løse eventuelle problemer senere. ELLER, du kan lese masse bøker og spennende ting på nettet, og forstå hvordan og hvorfor, og gjøre det selv :) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olds69 Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Hmmm Det enkleste er nok å få tak i en M90 kompressor fra en supercoupe eller lignende... Det er en Eaton sak som står originalt på alt fra 3.8 liter til 5.7 liter motorer. Finnes også i diverse kitt beregnet for 4.8 til 6.0 liter motor. Liten, enkel å plassere, bruker lite effekt, og er effektiv. Du slipper å tulle med olje fra motoren og annet griseri. ( 125% økning på en 6.0liter truck motor med intercooler...) Er ikke så dyre i brukt tilstand heller... Olds69 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.