nomi Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Har nettopp bytta ut den gamle strømkabelen med nytt. Da bytta jeg sikringsholder også. Den gamle hadde en sikring på 60A, mens den nye har på 80A. Jeg har også satt inn en kondensator og en forsterker til. Kondensatoren driver den gamle forsterkeren som driver sub'en og hattehylle-høyttalerne. Den nye forsterkern er koblet på, men driver for tiden ingenting (skal brukes til frontsettet når det settes inn). Over til problemet: hvordan kan sikringen ryke på dette? Har ikke spilt noe spesielt høyere enn før, og den nye sikringen burde jo tåle mer? Jeg har satt inn den gamle sikringen på 60A og nå fungerer det igjen. Jeg hadde noe yr (eller hva det nå heter, sånn guffe på pluss-polen på batteriet, syre eller noe sånt). Kan det ha noe med saken å gjøre? Har renset det nå. Sikringen røk etter 3 dager. Siter - Audi A3 1.9Tdi SB 2005 + BMW 3.16iA 1.9 1999 (solgt) + Audi A4 2.0 2001 (solgt) + Honda Accord 2.0 1995 (solgt) + Mazda 626 2.0 1986 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomi Skrevet September 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 ingen som har noe å si til dette? merkelig... Siter - Audi A3 1.9Tdi SB 2005 + BMW 3.16iA 1.9 1999 (solgt) + Audi A4 2.0 2001 (solgt) + Honda Accord 2.0 1995 (solgt) + Mazda 626 2.0 1986 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 regn sammen antall A på sikringene på forsterkerne. er det over 80A? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Kondensatoren drar jo litt strømm når den lades opp men da skulle jo 60A sikringen gått også når du satt den tilbake. Du har vel kjøpt en "treg" 80A sikring og ikke en "hurtig" en for da vil den ryke ved korte store strømmpulser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomi Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 fikk med den nye sikringen i en kabel-pakke. Men det ser ut til å funke nå ihvertfall! Siter - Audi A3 1.9Tdi SB 2005 + BMW 3.16iA 1.9 1999 (solgt) + Audi A4 2.0 2001 (solgt) + Honda Accord 2.0 1995 (solgt) + Mazda 626 2.0 1986 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomi Skrevet Oktober 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 sikringene på forsterkerne er til sammen 70A, og den sikringen jeg har på nå er 60A. Blir dette feil da? Siter - Audi A3 1.9Tdi SB 2005 + BMW 3.16iA 1.9 1999 (solgt) + Audi A4 2.0 2001 (solgt) + Honda Accord 2.0 1995 (solgt) + Mazda 626 2.0 1986 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Nei gjør ikke noe det. Er skjeldent forsterkeren trekker max. Kjører selv med en 80A sikring på en forsterker som har 120A sikring.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.