ThAMaZTeR Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 som tidligere diskutert, så skal "tomta" i hamar, plassen der rånere og bilinteresserte møtes, stenges på kveldstid, for å få stopp på dette "problemet"... og i dag dukker det opp ett leserinnlegg, som er så latterlig, at jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.. men svar blir det i hvertfall i avisen ganske umiddelbart! ""RÅNERNE MISTER LEKEPLASSEN - STAKKARS.... Rånerne gir lyd fra seg - ofte mye lyd. Noen kan til og med skrive. Tydligvis er "råner-tittel" noe som i seg selv er hardt tiltrengt oppstiver for det ungdommelige selvbilde. Det er nok riktig at det finnes en god del byboere som mener at den kunstige "bystøyen" dere produserer under kveld- og sene nattetider (sitat: Den kan man godt klare seg for uten) Ja da - selvsagt har de fleste fått med seg rånernes filosofiske og innsiktsfulle besvergelse om at: "Så lenge man er bosatt i en bu må man tåle litt bråk" La det være sagt: Byens larm og byens støy kan være både trivelig og sjarmerende, som for eksempel folkeliv på gater og i de mange offentlige steder og plasser. Tenk for eksempel på seneste musikkfestival og mange arrangementer. Det er byens kultur. Normal trafikkstøy hører også med til byens mangfold. Det er byens puls. Men sjøldiggende motor-raggere som dere - og ta for all del med noen av de verst støyforurensende og farlige MC-fantastene...-dere ønsker gu'bedre å bli oppfattet som en slags "kultur"(...!) Skal det liksom være deres "kultur" å rase rundt i byens gater time etter time - kveld ette kveld og "tigge" om givelsene om oppmerksomhet? Hva slags komplekser er dere egentlig plaget av....? Barnslig moro kan være gøy, men slik dere tidvis ter dere, burde utfoldelsene helst henvises til lukket område - og under tilsyn... Likevel - en gang må forventes at barnestrekene tar slutt - i alle fall når man med sertifikat i hånden skal ferdes der ute hvor Vegtrafikkloven gjelder. Selv om det kanskje er overraskende for noen av dere: Det er faktisk ulovlig å kjøre rundt med "fiksa" eksosanlegg - og med en trafikkforståelse som hører hjemme i - ja nettopp - i barnehagen. Mange ser fram til dagen da politiet(og kanskje også noen av byens politiske "voktere") finner ut at nok er nok. Og at disse "rette vedkommende" er i stand til å se sitt ansvar for innbyggernes rimelige krav om å få slippe dette trafikale miljøsvineriet. Den mulighet virker kanskje ikke så overvettes stor, - men sikkre kan dere ikke være... I mellomtiden må dere bare finne dere i at folk flest anser at rånere som driver og svir av sine egotripper i sentrumsgatene - kun er en forurensende u-kultur. Byen er all right den - og uten ymse "søppelkjøring" hadde den vært enda bedre. Kanskje dere kunne lete opp en ny lekeplass - langt, langt ute i bushen et sted. Dere er jo så motorisert må vite - så noen km fra eller til kan da ikke være noe problem ? I byen er det ingen som vil savne dere. Grr Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 haha.. "fiksa eksosanlegg" ja.. skikkelig ulovlig lol håper du skriver ett godt, gjennomtenkt svar..! :) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Personlig så bor jeg midt i gjøvik sentrum og til tider så er det ett enormt bråk. Spesielt når Harley Davidson(når de endelig går!) og off road mototsykler kjører er det ett støynivå der en blir skikkelig irritert.. så jeg skjønner godt at det kan komme slike innlegg.. selv om innlegget er usaklig.. Musikk spilling av enorme stereo anlegg er og slitsomt, men slike ting er vanskelig å sette seg inn i for de som er intr i det. Det har vært masse innlegg om slikt i oa pga bråk i lena sentrum Men nå skal jeg flytte til påske og gleder meg til å slippe bråket. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 En jubelidiot;) Makan til pisspreik skal man lete lenge etter. Men de fleste som leser dette skjønner nok at mannen er litt skadet, så han får nok ikke mange tilhengere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 haha det er jo litt morro å lese slikt da, men nå får de da vel være fornøyd, nå har jo bommen kommet opp..Ikke at det blir no mindre kjøring i byn av den grunn men..nok av plasser å ta av.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 heh og lese noe sånnt er faktisk morro. rånere kommer til og være en del av bybildet uansett hvor mange bommer som blir satt opp..vet dere hva hamar-rånere skulle gjort? samlet en stor kolonne og kjøre i ring rundt tomta et par timer på natterstid..:D en liten demonstrasjon Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Er det ikke bare å finne en annen plass litt mindre sentralt? Dessuten er ikke den apekatten den eneste som kan spre rundt seg med syrlige og nedlatende fraser... Hadde jeg brent for denne saken, skulle nok et leserinnlegg med blod på tann sannelig satt fyren på plass. Grr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 hehe..ja jeg leste dette her jeg også. Fikk lyst til å svare på den selv. Skriver du innlegg Thamazter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Til tider syns jeg å at bråk fra biler og mc'er kan være irriterende. Spesielt mopeder med MK effektanlegg som suser forbi huset midt på natta... Så hvis jeg setter meg i leserinnleggets persons sin situasjon så ville heller ikke jeg likt å ha en "råne plass" rett utenfor huset. Hvem ville vel det...?? Det opptimale hadde jo vært å finne en annen plass som ligger langt vekk fra boligstrøk osv. Da hadde begge parter blitt fornøyde... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Originally posted by Enmas Til tider syns jeg å at bråk fra biler og mc'er kan være irriterende. Spesielt mopeder med MK effektanlegg som suser forbi huset midt på natta... Så hvis jeg setter meg i leserinnleggets persons sin situasjon så ville heller ikke jeg likt å ha en "råne plass" rett utenfor huset. Hvem ville vel det...?? Det opptimale hadde jo vært å finne en annen plass som ligger langt vekk fra boligstrøk osv. Da hadde begge parter blitt fornøyde... Har du noen gang vært på "tomta" på hamar? Vet ikke hvor mange år det har vært "rånere" der jeg men det er MANGE.. og først NÅ skal dem sette seg opp og begynne å klage. Det finnes jo de som absolutt skal ødelegge for alle andre. Spille musikk på full guffe og tute og herje, og jeg skjønner ikke helt vitsen. Skjønner jo de som bor rundt der pga dette her. Men det skjer neppe så ofte. Ungdom har ikke lov til å ha interesse for bil på Hamar. Hvis du har så vanskelig for å få sove når det er bittelitt støy i nærheten så er du jo dum som bosetter deg rett ved siden av denne plassen også. ALLE vet jo at det er der "rånerne" samler seg. Har dette vært noe problem før da? SAMLET seg heter det vel. For nå er det vel satt opp bom der og greier. Må nesten le av hele greia. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet September 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 har skrevet et svar ja, NoLimit, sendte det inn i dag :) Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Originally posted by Enmas Til tider syns jeg å at bråk fra biler og mc'er kan være irriterende. Spesielt mopeder med MK effektanlegg som suser forbi huset midt på natta... Så hvis jeg setter meg i leserinnleggets persons sin situasjon så ville heller ikke jeg likt å ha en "råne plass" rett utenfor huset. Hvem ville vel det...?? Det opptimale hadde jo vært å finne en annen plass som ligger langt vekk fra boligstrøk osv. Da hadde begge parter blitt fornøyde... Haha.. har du hørt om Våler motorsenter (eller hva det heter?)? Det er så langt unna folk det kan få blitt, allikevel er det lavere desibelgrense der enn på vanlig vei (!) Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiktory Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Noen her som har hørt Carlos Mencia noen gang? Han sier i alle fall noe i denne duren: Han synes ikke synd på noen som med vilje boseter seg der det er et problem. Du kan ikke klage på at det regner viss du bor i "regn byen".....man kan ikke klage at du blir treft av en Tornado viss du bor i Tornadodalen. En ting er viss du bor et sted å alt er stille og rolig å så skjer det noe som gjør at det ikke er det lenger. Viss noen plutselig bestemmer seg får å lage flyplass ved siden av huset mitt hadde jeg blitt forbanna, men når man flytter til en by så må man regne med litt støy. Råning er det over alt og det kommer det til å være så lenge det finnes biler. Viss du ikke liker deg....så flytt da for faen. Siter - 1986 Opel Ascona 1,8 Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
civic_girl Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Jeg bodde på en hybel like ved tomta for to år siden og det VAR sinnsykt mye bråk der, men putta noen ørepropper i øra så var problemet løst ;) Dessuten må jo alle ha en plass å være.....Blir ikke kvitt hverken skatere eller rånere ved å "stenge" dem ute.... Forøvrig var det godt skrevet av wiktory ;) Siter Honda Accord 95-modell Honda Civic 91-modell - solgt Honda Civic Coupé 94-modell - solgt Honda Civic 91-modell - vraket autoboss.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg