Gå til innhold

Bilder og info om 700ene deres

Ranger emnet


Nox

Anbefalte innlegg

Er ikke altfor mange som har 7 serie har virker det som.. så la oss de hva som er her..

Min

85' 760 TIC. b230ET (FK blokk, innsug, grenrør og S4 IC ligger her å venter på å bli montert), Stort åpent luftfilter, Turboxs dump, 0,7bar, torshov carbon potte (resten er fjernet, ja jeg vet det er litt Rice med den på) R-sport setetrekk, Momo ratt, Helrøde baklykter med den røde refleksplata rundt skilt, svart panser medd "hull" i (panseret er bulka og skal byttes så jeg måtte prøve:) ), senka 35mm som skal være det meste som er godkjent(?).. compomotive MO 15" felger som er for så så det blir nok vinterfelgene når jeg får kjøpt nye. ellers er det cruiscontrol, elvinduer, eltakluke og sentrallås.

Effekten skal vel ligge rundt 200HK med dette trykket. Planen er rundt 300HK innen våren med større turbo, lmm, Større dyser og et tillegssprut må vel til. da må nok forsterket cluth og en Getrag kasse til.

bilder:

(ja jeg vet det ene scoopgitteret ikke sitter der.. var ikke noe å sveise i det gitt..)

 

7602.jpg

 

7603.jpg

 

 

760bak.jpg

 

noe av det som venter på å bli montert:

 

230Fk.jpg

 

nylakkert:) toppogkam.jpg

 

divting.jpg

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

740 GL '85 mod.

B230A med k-kam, og el-vifte.

Slitte gamle R-sport setetrekk, og momo-ratt.

Skal sette i sentrallås.

Felger, senking osv blir til våren håper jeg.

 

 

btw. nox' baklykter er spraya med rød lyktespray

 

(Gamle bilder. nå er volvomerket fjernet bla.)

avatar3.jpg

avatar.jpg

 

Da var dashbordet fikset fra gamle stygge hvite skivene til nye fine "r-sport" skiver, og uv-belysning:) håper det blir bra. Har ikke testa det enda.

Gamle:

dash1.jpg

 

NYE:

dashbra.jpg

 

UV-lys om kvelden. ps: lysrørene skal sjules:)

skiver.jpg

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvoskraabak.jpg

 

VolvoSide.jpg

 

Volvofrem.jpg

 

varmturbo3.jpg

 

Noen bilder tatt forrige Søndag etter vask og polering.

 

Bilen er en 745 TiC 87 mod.

Mods er;

 

960 Bagghåndtak, tatt bort emblem rundt om(unntak front), polyeretan foringer i forstilling, SF Diff i bakaksel, portet 530 topp med spes lagd kam(Eng Auto) mirafreste ventilseter, Fk blokk vektjuster/balansert alt av bevegelige deler i den, T3 Trim60 turbo(allllllttttfoooorrr liten) org motronic ennå, ny IC på G, 17" Eiker sommer, org 15" Turbo/Fondmetal4000 vinterfelger, sotede ruter, stereo, M90 kasse, Sachs forsterket clucth, 3" eksos(2 potter)

 

Forhåpentligvis kommer det mer etter hvert, nå brukes den mest av samboeren, skal ha en bil til så kommer det fler oppdateringer i 745 en MIN.

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hær er min 740.. info og bilder

bilen er til salgs.. står en B230A motor i den, det meste av slitedeler er byttet, volvo add-on kit ++

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LoW RiDeR

Nå er instrumetskivene oppgradert:) se posten min over.

 

Skulle gjerne hatt sånne addon greier som Tovik:D

 

hehe.. kan få kjøpe mitt.. med bilen :P

næjda.. addon koster ikke så mye på volvo.. betalte 1900 kr for det jeg, med rabatt ;) men, er bare å høre med forhandleren.. vist du vil kan jeg sende deg varenummerene på PM

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 740 1990 mod, med 96 mod b230ft, chip, luftfilter og 3" eksos. 940 front, 7x17" polaris, 225/45-17". Senket 40/40, og T-Red styling sett.

 

Skal kaste i T3/4 hybrid turbo, datasprut, større IC, sterkere girkasse (hva det blir til er usikkert), portet 531 topp, større ventiler, og om mulig smidde stempler.

Skal også på Superstar Kloster 8/8,5x18" felger, 850r vinge, og takvinge til vinteren.

 

background.jpg100_0052.JPG

100_0053.JPG

740 lys.jpg

740(2).JPG

DSCF3817.JPG

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nox: Det er noe spes med bilen din......masse hk,standard (nesten);) Sleeper utseende har no spesielt i seg......får en rar følelse i meg...en god følelse

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe joa.. er jo egentlig ganske orginal i utseendet bortsett fra svarte panser m låser, baklykter og eksosanlegg og litt senking (som egentlig ingen ser) skal lakkere den til våren og no nye felger og addon front og sideskjørt. ikke no transformance plastik ting værtfall.. har konkludert med at den egentlig ikke skiller seg ut, helt til man tar en titt til..

sånn så den ut uten svart panser:

Ihage.jpg

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad-Ass

STOLTEN:Er det sort lyktespray du har brukt på baklyktene?

Hvordan går det da med blinklysene og ryggelysene, lyser de fortsatt gult og hvitt?:op

 

Ja, er "sotespray" jeg har brukt.

 

Funker fint med farge og lys. Ser bare mye bedre ut;)

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår