Finepix Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Eller er det noen som har et for salg kanskje? Er det noen ulemper/fordeler med dette filteret i forhold til andre? Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Det er et Edelbrock filter, kan bestilles overalt hvor de fører amerikanske bildeler. Ulempen med slike filter når de står i lukkede motorrom er at de suger varm luft fra motorrommet. Ikke sååå big deal på en vanlig gatebil, men kaldere er bedre vet du. Hadde et på rodden før ombygging til innsprut. Tror det ligger i garasjen enda. Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Jeg har scoop da... med luftinntak!:D men vet noen hva det koster ca? Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Originally posted by Catch22 Det er et Edelbrock filter, kan bestilles overalt hvor de fører amerikanske bildeler. Ulempen med slike filter når de står i lukkede motorrom er at de suger varm luft fra motorrommet. Ikke sååå big deal på en vanlig gatebil, men kaldere er bedre vet du. Hadde et på rodden før ombygging til innsprut. Tror det ligger i garasjen enda. Og sjekk om du finner det du evt har i garasjen da, og gi meg en fin pris. Enten her eller på PM:) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Heisann Filteret heter Edelbrock Pro-Flo Triangle. Koster 17 dollars fra Summit racing. Betaler vel i underkant av 250kr hos f.eks Pony Parts. Hvis jeg finner filteret hjemme, er jeg redd det var det som stod i en gang bilen kokte, dvs rust. Kost på deg et nytt et du Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Narmacil Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Flere av gutta på NastyZ28 har opplevd motorbrann forårsaket av de filtrene der. De anbefaler IKKE de der.... Helt hvordan det går til, kan ikke jeg si noe om, bare sier hva som ble sagt.. Siter -70 Camaro -427 cui Big Block -TH400 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Hi Hi, det opplevde vi på Rodden også. Tenkte det var kombinasjon av tilfeldighet og en tenning stilt hinsides ut av riktig timing, men filteret brant godt ja Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Heh, brukte ett sånnt i fjor jeg å... Ene filter innsatsen tok kvelden første gang jeg fyra motor opp etter overhaling- ett par nys med påfølgende flammer opp av gasser og skum filteret blei smeltet på innsiden - var ikke akkurat proFLOW lenger. har du en motor som ikke nyser litt ved feks kaldstart så funker det nok men vil ikke anbefale det. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Lurer på om fattern hadde skumle hensikter da han fjernet det fra rodden og sa jeg kunne få det..........:eek: Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 takker for info, bestilte filteret hos Amerikanske bildeler idag... Litt motorbrann får jeg heller leve med en gang iblant...:D Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Du får kjøpe et brannslokkingsapparat til å ha mellom setene og da :D Neida, blir sikkert bra det Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Ikke bare er de et av historiens styggeste luftfilter å ha på V8, men de brenner opp også faktisk... Nok en grunn til å kjøpe noe annet mener jeg hvertfall. (Eneste positive er at de krever lite plass, og kan passe med originalt panser og "mye" innsug/liten presse) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Narmacil Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Amen! Siter -70 Camaro -427 cui Big Block -TH400 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Hver sin smak, heldigvis. Personlig synes jeg det er ganske stor 70-80 tallsfaktor på det filteret, men takk og lov at ikke alle bygger akkurat som meg. Ville forøvrig betakket meg for filteret dersom det øker brannfaren. Funksjon foran utseende der begge deler ikke går, for min del. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet August 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2004 Ja... Om filteret er stygt eller ikke får det vel være opp til enhver å bestemme selv:D Det var jo uansett ikke fordi filteret er så vakkert at jeg vil ha det heller... Siden jeg har scoop er det på denne måten at motoren får kaldest luft, og i tillegg har det vært et problem å få start på bilen når den har stått lenge. Da er løsningen en dram rett i gassern, og et filter jeg bare kan tømme bensin rett igjennon forenkler den prosessen betydlig... Så får vi bare håpe det ikke tar fyr så ofte:rolleyes: Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg